Leasen waarschijnlijk bij Athlon of Volkswagen Lease, mijn werkgever is nu aan het aanbesteden. Ik ben bij Leaseplan nu even aangekomen omdat je daar online tarief kunt uitrekenen. Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat de prijzen in zelfde range zitten.
Mbt welke leaseauto het gaat worden. Het is puur zakelijk, dus ruimte is niet belangrijk. Heb wel voorkeur voor VAG, vanwege de TSI motoren. Ik rijd ongeveer 35.000 per jaar, dat is bij ons net de grens van diesel en benzine. Ik probeer ze zover te krijgen dat ik benzine kan rijden, want dan kan ik iets meer opties e.d. kopen.
Dat de Leon meer plastic is van binnen is zeker zo. Horsepower en uitrusting ook niet, ik wil alleen wel navi en bluetooth, een goede stereo (bv de stream vind ik echt niet goed genoeg), een fatsoenlijke stoel en natuurlijk wel een beetje trekkracht (wil ook weer niet het gevoel hebben dat ik in een slak rijd). Ik heb toevallig een tijdje terug in de DSG 1.4 TSI 122 pk gereden en voor alleen zakelijk gebruik is dat echt meer dan ruim voldoende. Auto voelt sterker aan dan je zou vermoeden op basis van paardekrachten. Ik heb overigens ook budget voor een 1.8 TSI en ver weg zelfs een FR. Maar dat doe ik niet. Die auto's zijn vrij onzuinig en ik heb in snelle auto's altijd moeite om mezelf in toom te houden. Ik vrees dat ik dan wel wat gezeur ga krijgen, als ik 1 op 8 ga rijden
. Dan maar de 1.4 TSI met DSG, dan blijf ik rustig achter het stuur ha ha
Ik heb overigens wel mijn leasegrens minus 10%, vanwege het feit dat ik 90% van de uren werk. Dat is wel jammer moet ik zeggen. Scheelt toch wel wat tientjes in de leaseprijs. Ik mag wel boven het bedrag zelf bijleggen, maar dat wil ik niet. Dat geld stop ik liever in mijn privé-auto.
Ik overweeg overigens ook om een goed aangeklede Polo te gaan leasen (benzine 1.2 TSI 100 pk, diesel de sterkste 1.6 TDI). Dan kan ik iedere maand nog een leuk bedragje in mijn eigen zak steken omdat ik dan wel een stukkie onder de leasegrens blijf. En de ruimte toch niet nodig. En de 1.2 TSI en de 1.6 TDI hebben iig nog wat trekkracht te bieden.