Leasen Octavia - Leon

LenK

Forumguru
L&K je kan de 1-serie echt niet vergelijken met een A2 of Merc A-klasse.
Ik maak ook geen inhoudelijk vergelijking. Bedoel alleen dat kleine auto's van premium merken niet verkopen omdat ze veel te duur zijn voor wat ze bieden.
De door jou genoemde C30 past touwens ook in dit rijtje.
 

sitechris

Donateur
Is ie van Rico geweest ??!!!
PROEST...nou Chris je weet in ieder geval dat ie gebruikt is waar ie voor is. Gummen!!

2 jaar garantie zit erop, dus dat er mee gesport is zal me worst wezen. Sowieso weet je van zo'n auto dat deze stevig gebruikt is. Ga ik zelf namelijk ook doen ;)
 

sitechris

Donateur
BMW 1: niet mooi, te krap en te duur

De M vind ik persoonlijk erg mooi. Hij is idd erg krap, is wel een nadeeltje, maar ruimte heb ik niet nodig. En gelukkig zijn ze tweedehands iig betaalbaar, ook in vergelijking met zijn concurrentie. De meerprijs is al bijna verdwenen. En ja.......een zescilinder lijnmotor is natuurlijk wel het neusje van de zalm :)

Mbt leaseauto, ik zal daar snel een keuze in moeten maken. Waarschijnlijk VAG, 1.4 TSI met wat opties. Voorloopauto krijg ik van collega die weggaat. Ik vrees een corsa diesel. Is even niet anders....
 

___JC___

Forumguru
2 jaar garantie zit erop, dus dat er mee gesport is zal me worst wezen. Sowieso weet je van zo'n auto dat deze stevig gebruikt is. Ga ik zelf namelijk ook doen ;)

Tuurlijk die dingen zijn om mee te rijden. Deze zal alleen heel wat meer circuitkm's gezien hebben en meer driftwerk dan de gemiddelde 1-serie.
 

sitechris

Donateur
Tuurlijk die dingen zijn om mee te rijden. Deze zal alleen heel wat meer circuitkm's gezien hebben en meer driftwerk dan de gemiddelde 1-serie.

Op het forum gaf hij aan dat hij deze juist niet voor circuit gebruikt heeft, maar voor woon-werkverkeer. Dat valt dan nog wel weer mee ;). Ik ga er waarschijnlijk vrijdag in proefrijden. over de prijs heb ik al een akkoord, het is meer even kijken, voelen, ruiken en dan beslissen. Punten van zorg: banden, remmen en vering. Een harde auto is niet erg, maar moet niet extreem hard zijn. Dat moet ik even ondervinden. Motorisch is het een geweldenaar, daar twijfel ik niet aan. Als ik op youtube even wat tachofilmpjes kijk, zit zo'n auto toch giga soepel op de 250.
 

Sand3r

Senior Member
Tuurlijk die dingen zijn om mee te rijden. Deze zal alleen heel wat meer circuitkm's gezien hebben en meer driftwerk dan de gemiddelde 1-serie.

Ik denk dat dat wel meevalt. Hij heeft 'm nog geen jaar gehad. Het was z'n 2e 130i. (er zat een 325i sedan tussen geloof ik).

Circuits heeft ie in die tijd ook niet gezien voor zover ik weet.
En driftwerk? Hij heet geen André. :winkie:

Ik denk dat het een prima auto is, alleen jammer van de handmatige airco.
 

sitechris

Donateur
Ik denk dat het een prima auto is, alleen jammer van de handmatige airco.

idd, ik ga nog eens bij de dealer checken wat het kost om te upgraden naar ECC. Ik vind zo'n handmatige airco wel afbreuk doen aan interieur. If not dan is het niet anders.
 

sitechris

Donateur
Keuzes keuzes keuzes, ik heb er vandaag weer twee gemaakt.

De keuze van de leaser is gevallen op de Octavia, een 1.4 TSI ambition business met navi, 16 inch wielen, bluetooth en ESP. Ik had helaas last dat ik 10% minder budget heb omdat ik niet fulltime werk (36 uur ipv 40). En ik kwam in dat geval net niet meer op een 1.4 TSI Business Elegance uit. Ach.....dan maar een Ambition. Ook goed. Ik vind het wel weer leuk om een Skoda te rijden. De 1.4 TSI ken ik, dat is een prima motor. Geen topsporter, maar voor de zakelijke kilometers in NL meer dan voldoende :)

Voorloopauto wordt overigens een Clio, die neem ik over van een collega. Dat is wel minder, maar het is even niet anders.

De keuze voor de funauto is de BMW 130i geworden. Vandaag proefgereden en direct gekocht en op kenteken gezet. Auto staat al voor de deur. Wat me heel erg meeviel was de vering. Ik had verwacht dat die met 18 inch velgen en M-pakket knalhard zou zijn, maar het valt echt reuze mee. Zelfs mijn vriendin (die kritischer is op dit soort zaken) was positief verrast. Wel merk je de stugheid als je over een drempel rijdt, maar op de snelweg is het verrassend comfortabel.

Beste kwaliteit van de auto, de motor en de sound. Ik heb vaker in zescilinder benzinemotoren van BMW gereden, maar de 130i is qua sound echt niet te vergelijken. Veel wilder en heftiger, vooral veel uitlaatmuziek erbij. Een diepe sonore bas. Echt schitterend. Bij hoge toeren klinkt het als een Porsche. Prestaties zijn magistraal, de auto is geweldig snel. En heerlijk geen turbo, maar lineaire vermogensopbouw. Je weet precies wat je kunt verwachten als je gaspedaal intrapt.
 

___JC___

Forumguru
Beste kwaliteit van de auto, de motor en de sound. Ik heb vaker in zescilinder benzinemotoren van BMW gereden, maar de 130i is qua sound echt niet te vergelijken. Veel wilder en heftiger, vooral veel uitlaatmuziek erbij. Een diepe sonore bas. Echt schitterend. Bij hoge toeren klinkt het als een Porsche. Prestaties zijn magistraal, de auto is geweldig snel. En heerlijk geen turbo, maar lineaire vermogensopbouw. Je weet precies wat je kunt verwachten als je gaspedaal intrapt.

Gefeli Chris, mooie bak. Of nou ja, bakje. :grin:

Verhaal mbt vermogensopbouw herken ik van de Superb 3.6 waar ik laatst een stukje in mocht sturen. Al hoorde je die motor echt veel te weinig wat mij betreft.
 

sitechris

Donateur
Voorin gelukkig genoeg ruimte, als stoel op verst naar achteren staat kan ik niet eens bij de koppeling. Overigens kan er in die stand niemand achter je zitten. Zelfs een kind van 4 zal klagen ;). Vanavond weer een avondje zitten toeren. Hele snelle auto, vooral boven de 5000 toeren als een dolle. Nadeel van de auto, lokt nogal wat reacties bij fout publiek uit. De Golf GTI rijders willen allemaal duelleren. Best vermoeiend (zeker ook omdat ik vanavond moeite had om nee te zeggen ha ha)
 
Bovenaan Onderaan