Keuzes keuzes keuzes, ik heb er vandaag weer twee gemaakt.
De keuze van de leaser is gevallen op de Octavia, een 1.4 TSI ambition business met navi, 16 inch wielen, bluetooth en ESP. Ik had helaas last dat ik 10% minder budget heb omdat ik niet fulltime werk (36 uur ipv 40). En ik kwam in dat geval net niet meer op een 1.4 TSI Business Elegance uit. Ach.....dan maar een Ambition. Ook goed. Ik vind het wel weer leuk om een Skoda te rijden. De 1.4 TSI ken ik, dat is een prima motor. Geen topsporter, maar voor de zakelijke kilometers in NL meer dan voldoende
Voorloopauto wordt overigens een Clio, die neem ik over van een collega. Dat is wel minder, maar het is even niet anders.
De keuze voor de funauto is de BMW 130i geworden. Vandaag proefgereden en direct gekocht en op kenteken gezet. Auto staat al voor de deur. Wat me heel erg meeviel was de vering. Ik had verwacht dat die met 18 inch velgen en M-pakket knalhard zou zijn, maar het valt echt reuze mee. Zelfs mijn vriendin (die kritischer is op dit soort zaken) was positief verrast. Wel merk je de stugheid als je over een drempel rijdt, maar op de snelweg is het verrassend comfortabel.
Beste kwaliteit van de auto, de motor en de sound. Ik heb vaker in zescilinder benzinemotoren van BMW gereden, maar de 130i is qua sound echt niet te vergelijken. Veel wilder en heftiger, vooral veel uitlaatmuziek erbij. Een diepe sonore bas. Echt schitterend. Bij hoge toeren klinkt het als een Porsche. Prestaties zijn magistraal, de auto is geweldig snel. En heerlijk geen turbo, maar lineaire vermogensopbouw. Je weet precies wat je kunt verwachten als je gaspedaal intrapt.