leaseprijzen gefacelifte O2

r_d_k

Actief lid
Volgens mij bestaat die versie al een tijdje. De scout heeft dezelfde motor.
Wat betreft aanschaprijs scheelt het ook niet veel met de scout. In de lease volgens mij wel als ik kijk naar de leaseprijzen op directlease.

Ik heb eind vorig jaar voor beide een offerte opgevraagd bij onze leasemaatschappij. De O2 Combi Elegance 1.8TSI 4x4 en Scout 1.8TSI 4x4 Business line (de Elegance met accessoires gelijk gemaakt aan de Business line). De Scout komt qua leaseprijs niet in de buurt van de O2, terwijl de cataloguswaarde nagenoeg gelijk was. De leverende dealer gaf als oorzaak de lagere restwaarde van Scout ten opzichte van de O2. Juist de restwaarde van O2 maakt een gunstige leaseprijs mogelijk.

Overigens had had de betreffende dealer (landelijk bekend) slechts 2 Scouts afgeleverd in 2009.

De scout businessline bestaat in de benzine versie niet meer. In de diesel nog wel. Er is voor de rest geen enkele businessline in 4x4 wat ik erg jammer vindt. Maar goed eerst maar kijken of de 1.8tsi 4x4 wel geaccepteerd wordt.

r_d_k

Actief lid
@slimme scheurder
Weet je zeker dat de Scout diesel nog in Business Line bestaat? Ik kreeg te horen dat de Scout BL zou verdwijnen in 2010, waardoor ik (prijstechnisch) automatisch heb gekozen voor de O2 Combi 4x4.

Op de skoda site staat wel dat de diesel nog bestaat. Maar ik kwam wat meer onduidelijkheden tegen op de site van skoda.nl en skoda-auto.com wat best kan betekenen dat je gelijk hebt. Zo is de wijziging van de 19tdi naar de 1.6tdi ook nog niet goed aangepast in de folders.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb net maar weer eens dezelfde berekening gemaakt... kom nu op een bedrag ad € 665,00 uit.

Het prijsverloop voor steeds dezelfde auto ziet er nu als volgt uit:

augustus 2008 € 658,00
januari 2009 € 661,00
april 2009 € 687,00
december 2009 € 641,00
februari 2010 € 646,00
juni 2010 € 665,00

hemi24

Forumguru
Wellicht heeft elke berekening ook iets te maken met de op dat moment geldende brandstofprijs?
Brandstofprijzen hebben de neiging een steigende golvende lijn te vertonen. Wellicht schommeld de leaseprijs daardoor ook iets...

een groot deel van de prijs heeft ook te maken met de rentestand op dat moment. De auto wordt gekocht met geleend geld, hier moet ook rente over betaald worden...

Overigens voor de liefhebber:

Mijn leaseprijs:
39mnd, 35000 per jaar.

1.2 TSI BL elegance combi
sunset ramen (190)
Candy white (geen toeslag)
BT carkit

619 excl. btw per maand (ex brandstof).

MarcoO2

Forumguru
@ hemi: dat klinkt logisch, maar mag niet meespelen: ik heb telkens de leasebedragen excl. brandstof berekend.

Darkside

Forumguru
Ik zie geen prijs ex branstof bij mijn LM.
Maar ik wil een O2 1.2 Elegance busines met DSG.

Dan nog
MDI
Sunset Ramen
afneembare trekhaak

Dan komt de prijs voor 35.000km en 60mnd op 817,- incl brandstof.

marboo

Nieuw lid
Het is altijd lastig om leaseprijzen te vergelijken exclusief brandstof. Daar kan iedere leasemaatschappij een andere visie op na houden. Vooral in de brandstofprijs die gehanteerd wordt. Uiteraard zijn rente, restwaarde en korting van grote invloed. Houd er ook rekening mee dat de maximale kilometerstand voor een benzine auto 160.000 is en voor een diesel 180.000.

MarcoO2

Forumguru
Juist een vergelijking exclusief brandstof is toch het zuiverst?

Maar sowieso heb ik de vergelijkingen in dit topic telkens met dezelfde gegevens bij dezelfde maatschappij gedaan, dus dat laat zich prima vergelijken.

marboo

Nieuw lid
Je hebt gelijk, sorry. Typefoutje, bedoel inderdaad dat vergelijken ex brandstof het zuiverst is.

Bovenaan Onderaan