Leasetarieven en advies gevraagd!

robraba

Nieuw lid
Hallo allemaal,

ben er ondertussen na wat rondgekijk en gezoek wel achter dat de OII mij het beste past, fysiek en in mijn portemonnee ;)

ik heb P&O de volgende offertes laten aanvragen op basis van 40.000 per jaar en 4 jaar:

OII HB elegance attractive business met:

1. elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
2. metallic lak black magic, interieur eminent ivory
3. achterruitenwisser
4. DVD voor navi
5. verwarmbare voorstoelen

tot nu toe is de scherpste calculatie die ik heb gekregen als volgt:
1.9TDI: €765.-
1.9TDI DSG €820.-
2.0TDI €810.-
2.0TDI DSG €855.-

Aangezien maximaal 769.- vergoedt wordt door mijn werkgever valt voor mij de 2.0DSG af.

Nou wil ik graag van jullie het volgende weten:

* wie heeft de optie dubbele bodem en is dit handig (hoe groot is de ruimte precies)
* ESP: ja of nee?
* is de 1.9 TDI vlot genoeg voor inhaalmanoeuvres en lekker door Duitsland kachelen of is de 2.0TDI een wereld van verschil
* wie van jullie heeft een scherper tarief gekregen en bij welke maatschappij? Ik ben namelijk vrij om te kiezen waar ik de auto lease...

De laatste loodjes zijn gelukkig niet zo zwaar, maar antwoorden zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt!
 
Ik heb de eerste week van januari een Octavia combi besteld.

De basis die ik voor het leasetarief hanteer is dezelfde die jij gebruikt (48 maanden / 40.000km per jaar)

Bij LeasePlan heb ik de volgende auto besteld: Octavia Combi 1.9 TDi DSG Attractive Business met Privacy Glass, Scheidingsnet achter de voorstoelen, Dubbele bodem, telefoonvoorbereiding zonder bluetooth

Voor deze configuratie betaald mijn werkgever 794 euro / maand

Ik mag tot 800 euro gaan en eventueel 20% bijbetalen (ongeveer 955 euro per maand) ben echter gaan rekenen met de nieuwe bijtelling die naar 25% gaat en ik vond het wel goed zo!!!

Ik vind de 1.9 toereikend, ik moest ook de keuze maken of 2.0 Tdi of DSG en ik heb voor het laatste gekozen.

De dubbele bodem maakt dat de bagageruimte geheel vlak wordt en zorgt dat onder die bodem makkelijk kleine spullen kan opruimen.
 

SkodaMan

Actief lid
* wie heeft de optie dubbele bodem en is dit handig (hoe groot is de ruimte precies)
* ESP: ja of nee?
* is de 1.9 TDI vlot genoeg voor inhaalmanoeuvres en lekker door Duitsland kachelen of is de 2.0TDI een wereld van verschil
* wie van jullie heeft een scherper tarief gekregen en bij welke maatschappij? Ik ben namelijk vrij om te kiezen waar ik de auto lease...

- dubbele bodem: ik niet
- ESP: altijd doen
- 1.9 TDI is sterk genoeg en met een DSG een fantastische combinatie
- Skoda-leasing heeft mij een heel scherpe lease prijs gegeven: www.skodaleasing.nl. Direct lease heeft ook hele scherpe prijzen: www.directlease.nl. Je kunt via de website ook de prijs direct opzoeken.
 
Ik heb in bestelling bij ING Car Lease de volgende configuratie:

O2 hatchback 1.9TDI Elegance Attr Business DSG
Grey anthracite met eminent ivory bekleding
Trekhaak vast 13-polig
Verwarmde voorstoelen
Bluetooth
ESP/Hill hold control
Achterruitenwisser
Navigatie DVD W-Europa
Vervangend vervoer < 24 uur

Prijs is excl. brandstof, ook op basis 40.000/48 maanden € 805,=.

De dealer zorgt voor een gratis dubbele bodem.

Het is niet alleen maar voordelig dat je overal mag leasen. Mijn werkgever beperkt de keuze tot ING en Athlon, en dat lvert wel kortingen op die je als individuele leaserijder niet krijgt.

Sucees met kiezen!
 

Plukkie

Nieuw lid
Ik heb zelf de 2.0 TDI met DSG. Ik moet zeggen dat de DSG uitstekend bevalt, als je moet kiezen tussen DSG en 2.O zou ik de DSG nemen. Als voorloper heb ik in een handgeschakelde VW Passat 1.9 TDI gereden. Een tikkie rauw, maar eenmaal op de snelweg rijdt dat prima en gaat even inhalen best goed, terwijl de Passat toch wel ietsjes zwaarder is. Neemt niet weg dat de 2.0 TDI toch wel een verschil is met de 1.9.
Wat betreft ESP, dit zat wel op de VW. Ik heb echt alles geprobeerd, maar binnen het redelijke kreeg ik de ESP niet aan het werk. Op de Skoda niet besteld, de standaard traction control of anti-slip is voldoende. Mijn mening, als je de ESP in werking krijgt, dan is het beter voor de andere weggebruikers dat je toch in de greppel terecht zou komen en vrouw en kinders willen nooit meer met je mee!
Dubbele bodem is een beetje onzinnig, kost eigenlijk alleen maar ruimte, heb ik niet besteld. De laadvloer ligt dan ietjes lager, maar de tildrempel (= achterbumper) blijft echt hetzelfde! Zelf gekozen voor scheidingsnet bij de achterbank, kun je lekker doorstapelen.

Let wel even op: 2.0 met roetfiler is de oude 8-klepper, zonder roetfilter met 16-kleppen. 1.9 is altijd met 8 kleppen.

Succes met uitzoeken!
 
My leasecar komt voor de 1.9 uit op 730 met bovengenoemde configuratie. Misschien kun je die eens proberen.

De 1.9 vind ik persoonlijk te traag voor een DSG. Handgeschakeld voelt dan veel vlotter aan (maar is dat niet). Ik heb nu zelf een gewone 1.9 en die bevalt prima. Tot 180 gaat het lekker vlot, daarna wordt het sprokkelen.. De 2.0 is dan wel een wereld van verschil. Deze auto kost bij mijn leasemaatschappij (Kroymans) €710 (48 mnd 35000 p/j):

O2 1.9 tdi BE DPF
Ruitenwisser
Black magic
winterbanden

Helaas is de maatschappij bij ons niet vrij.
Succes met je keuze!

Groeten, Dolf
 
wk50-2007 de 1.9 tdi combi eleg.attr. bsns besteld via ING. Inclusief kleurtje, winterbandenregeling en BT, maar ex brandstof vraagt ING 747 obv 40.000km/48mnd. inc brandstof (momentopname ivm prijsfluctuaties) heb ik agetikt op E 902. Zonder roetfilter zal 2 euro goedkoper zijn, maar wie weet hoeveel bijteling dat op termijn gaat kosten...

Dan bleef er voor mij 1,5% (450-500 euro) ruimte voor gratis goodies van de dealer (satnav dvd, telefoonhouder/voeding voor af fabriek bt, en nog wat kleine dingen), dus ING zal niet de schepste tarieven hebben of ik heb handig gebruk gemaakt van de honger van de dealer.

Ik zal me later ook nog even voorstellen aangezien dit post 1 is :-)
--------------------------------------------------------
yours Truly.
Prodigy
 

TL@

Forumguru
De dubbele bodem zou ik niet nemen. Het is te klein om bijvoorbeeld een laptop in te leggen en kost eigenlijk alleen maar ruimte in de koffer. In de break zou ik het nog wel overwegen omdat het dan handiger is omdingen in te schuiven, in de HB niet.
ESP zou ik ook niet nemen. Ik heb nu een voorloper (Passat) met ESP, dat ding begint al te werken bij onderstuur. Veel te snel en het zorgt voor weinig preciesie in een (te) snel genomen bocht.
 

sitechris

Donateur
als snelheid en prestaties belangrijk zijn, dan zou ik toch de 2.0 TDI nemen. De DSG is een mooie automaat, maar de 1.9 presteert natuurlijk minder goed. Hoef je niet perse met 200+ over de autobahn te kachelen en hoef je niet altijd de snelste te zijn, dan voldoet de 1.9 ongetwijfeld prima
 
Ik ben persoonlijk ook voor de 2.0 gegaan, voor een aantal redenen: Het is een buitengewoon goede sleurhutten trekker, hij heeft zoveel power dat je helemaal niet vaak hoeft te schakelen en je kunt ook nog eens makkelijk even op tempo komen als je op de snelweg van baan wisselt of moet invoegen.
Als je heel erg vaak in de file staat, neem dan een DSG.
 

Swiss

Actief lid
Hallo,

ik heb zelf (privé) een O2 1.9 Tdi met ESP. Ik vind hem voorlopig zwaar genoeg om comfortabel te cruisen bij 160-170, alleen de hernemingen zijn soms wat traag. Daarom overweeg ik nog altijd chippen, maar gezien de situatie in België ben ik voorlopig nog op zoek naar een verzekeraar die mee wil gaan in dit verhaal. Is een gechipte 1.9 misschien een optie?
ESP: Het is een kostelijke optie (400 + BTW?), maar als je de studies leest over het nut van ESP en het feit dat de EU ESP wil verplichten in alle nieuwe wagens binnen een paar jaar, dan kun je daar niet echt onderuit, hé? Besparen op veiligheid is altijd tricky...

Wat betreft de leasing: daaraan kan ik je niet helpen. Maar ter referentie kan ik je meegeven dat je 2.0 TDI 40000/48 maand hier in België op een 825-850 Euro komt. Die tarieven liggen dus verbazingwekkend dicht bij elkaar... :ahum:

Veel succes bij je keuze,
Swiss (part-time fleet manager)
 

Rallye

Forumguru
Nou wil ik graag van jullie het volgende weten:

* wie heeft de optie dubbele bodem en is dit handig (hoe groot is de ruimte precies)
* ESP: ja of nee?

Persoonlijk vind ik de dubbele bodem wel erg handig. De tildrempel blijft dan wel even hoog, maar je hoeft evt. zware spullen er niet overheen te tillen omdat de laadvloer nu op dezelfde hoogte ligt als de tildrempel. Bovendien kun je een hoop losse rommel kwijt onder de laadvloer. Ik heb bijvoorbeeld een opvouwbaar kratje, een diepvriestas, een boodschappentas en een kruissleutel in het vak liggen. Om schuiven te voorkomen ligt er een opgevouwen deken overheen. Dus geen losse rommel in de auto, met alle gerammel van dien!!!

Ik kan niet in je portemonne kijken, maar raadt je wel ESP aan. Ook als je zelf niet onbenullig rijdt kan het je leven redden: bijvoorbeeld bij uitwijkmanoeuvres doet ESP dingen die je zelf niet kan.
 

Jeje

Lid
ik sluit me wat betreft ESP aan bij Rallye, nooit bezuinigen op veiligheid. Die dubbele bodem vond ik (persoonlijk) niet nodig, het is maar net wat je handig lijkt, dat blijkt wel uit de verschillende reacties. Wat betreft de motor, beter iets minder luxe dan ontevreden over het vermogen van de auto (is mijn mening), hoewel je er wel snel aan went. (ging van 170 pk naar 140 pk en miste het toch niet en nu weer 200pk :xyxthumbs:(alle benzine))
 

highandstoned

Nieuw lid
Voor lease tarieven kun je ook bij http://www.leaseplandirect.nl/ kijken. 5 verschillende auto's configureren en vergelijken.
Daarnaast:
-de elektrisch verstelbare stoelen zijn fijn, helemaal door het gehuegen.
-ik heb de 2.0 DSG, niet supersnel maar wel lekker. Had toch de 1.9 gechipt moeten nemen want goedkoper en minder bijtelling.
-eminent ivory: het wordt snel vies.....
-ESP: veiligheid is mij wel een eurootje waard.....

Succes met de keuze.
 
Hallo allemaal,

* wie van jullie heeft een scherper tarief gekregen en bij welke maatschappij? Ik ben namelijk vrij om te kiezen waar ik de auto lease...

De laatste loodjes zijn gelukkig niet zo zwaar, maar antwoorden zijn meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Het kan geen kwaad om zelf een te bellen met de lease maatschappij.
Jij wilt namelijk meer korting dan P&O, meer korting wil zeggen meer opties.
Jijzelf vecht daar harder voor dan P&O.

Dan kun je het misschien allemaal hebben zonder eigen bijdrage.
Ik heb een 2.0TDI DSG en gechipt, ik weet dus niet hoe de standaard 2.0TDI rijdt maar ik heb wel proef gereden in een 1.9 handbak.
Het eerste wat me opviel was het tractor geluid en niet al te sportief optrekken.
Maar dat is 1,5 jaar geleden en natuurlijk herinner ik me alleen de mindere kanten omdat ik deze motor niet heb gekozen, en ik uit een heel andere auto kwam (Volvo S60D5).
En dat is toch net wat anders.
Alhoewel deze O2 mij heel erg goed bevalt, alles erop en eraan voor bijna hetzelfde geld.
Helemaal representatief ben ik dan ook niet.
 

highandstoned

Nieuw lid
@EdRaT: ik zie dat je je 2.0TDI DSG hebt laten chippen. Heb je weleens laten meten wat het echt scheelt (of vergeleken met een niet gechipte DSG) ? Volgens mijn info leverde het chippen van de 2.0TDI DSG namelijk weinig meer koppel op omdat de DSG niet meer aan kan (daarom wordt ie ook niet op de 170pk geleverd) vbmenu_register("postmenu_67565", true);
 
Hoi Highand,

Ik heb hem nog niet laten testen, maar wel zelf mijn 0-100 gemeten.
Ik kwam uit op 8,3 seconden.
Tel/trek af daar een fractie bij op voor het te laat indrukken van het knopje en hij is nog steeds een stuk sneller dan standaard.
Hij heeft nu, volgens ABT, 350Nm, en dat is de max voor de DSG.
Daarboven verloopt de garantie, en dat is jammer er is mij namelijk 398 beloofd met de koop incl. garantie.
De pk's liggen ergens rond de 173.
Maar nogmaal is moet hem nog steeds een keer laten testen, maar ik weet niet waar....
 

___JC___

Forumguru
Hoi Highand,

Ik heb hem nog niet laten testen, maar wel zelf mijn 0-100 gemeten.
Ik kwam uit op 8,3 seconden.
Tel/trek af daar een fractie bij op voor het te laat indrukken van het knopje en hij is nog steeds een stuk sneller dan standaard.
Hij heeft nu, volgens ABT, 350Nm, en dat is de max voor de DSG.
Daarboven verloopt de garantie, en dat is jammer er is mij namelijk 398 beloofd met de koop incl. garantie.
De pk's liggen ergens rond de 173.
Maar nogmaal is moet hem nog steeds een keer laten testen, maar ik weet niet waar....

De 2.0 TDI motor in de RS heeft dezelfde specs als jouw gechipte diesel dus die moet daar wel DSG op geleverd kunnen worden. Zal met VAG marketing te maken hebben dat de RS (en Leon FR TDI) niet geleverd worden met DSG.

Als je een goeie meting wil hebben kan je naar JD in Lochem. Zijn wel kosten verbonden aan het rollen uiteraard. Ik heb mijn Octy daar op de rollerbank gehad en kwam op 186pk en 390NM, ook Abt dus maar geen DSG.
 

Steve

Senior Member
Hoi Highand,

Ik heb hem nog niet laten testen, maar wel zelf mijn 0-100 gemeten.
Ik kwam uit op 8,3 seconden.
Tel/trek af daar een fractie bij op voor het te laat indrukken van het knopje en hij is nog steeds een stuk sneller dan standaard.
Hij heeft nu, volgens ABT, 350Nm, en dat is de max voor de DSG.
Daarboven verloopt de garantie, en dat is jammer er is mij namelijk 398 beloofd met de koop incl. garantie.
De pk's liggen ergens rond de 173.
Maar nogmaal is moet hem nog steeds een keer laten testen, maar ik weet niet waar....
Je kan het beste een onafhankelijk tuning bedrijf emailen of bellen zoals VVT of JD ik noem maar eens een paar namen voor een rollenbank afspraak, zullen er vast meer zijn maar er schiet me niets te binnen verder.
Dan krijg je netjes een uitdraai met de vermogens en koppel etc.
Hieraan zijn wel kosten verbonden zo rond de 100 euro dacht ik ergens gelezen te hebben.
 
Als je in het gamma kijkt van de VW Passat, zie je dat de 2.0TDI met 170pk wel leverbaar is met DSG. Ik neem aan dat dit dezelfde motor is die in de RS ligt. Ik had ook graag een RS TDI met DSG gewild, maar helaas. Misschien als de facelift is geweest.
 
Bovenaan Onderaan