Leaving home functie functioneert raar.

Die zwakke accu vind ik geen gek idee, echter is de auto pas 2 jaar oud en zijn er verder geen symptomen die wijzen op een zwakke accu. Ik krijg nu ook af en toe een melding op het display (zie bijlage) na het starten of aanzetten van contact. Als ik die melding gekregen heb, dan werkt ook de coming home functie niet na de rit. Als ik gestart heb zonder die melding, dan werkt de coming home na de rit wel, alleen de leaving home (voorafgaand aan de rit) niet.

Kortom er lijkt wel iets mis met de sensor. Overigens faalt de automatische verlichting nooit als het contact aan is/motor gestart is. Voorlopig merk ik alleen met coming home en leaving home dat er problemen zijn.

edit: Het is verklaarbaar dat ik onder het rijden geen problemen heb met de verlichting, ondanks de storingsmelding. In het gebruikershandboek staat: Als er in de lichtschakelaar een storing optreedt, wordt het dimlicht automatisch ingeschakeld.

Bijlagen

• 2016-01-06 22.02.46.jpg
    2016-01-06 22.02.46.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 63

Antera

Donateur
Zijn er zaken gecodeerd op de auto naderhand?? Dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn anders dan gewoon ritje dealer toch. Die hoort het op te lossen binnen de garantie

Het enige wat door de dealer zelf gecodeerd is (bij aflevering), is dat de achterlichten branden bij de dagrijverlichting. Verder is er nooit iets gecodeerd.

Ik ga het wel bij de dealer melden. Ben er afgelopen jaar al te vaak geweest (andere probleempjes), maar je hebt gelijk, het hoort bij de garantie.

Ik ben ook benieuwd want heb sinds kort het zelfde gedrag met mijn O2 fl.
's ochtends geen leaving home maar als ik het contact aan zet zonder te starten, sleutel uit het contact, deuren op slot en weer ontgrendelen werkt dan weer wel. Om gek van te worde. Het net alsof ik een bepaalde actie heb uitgevoerd wat een stiekeme functie lijkt te zijn.

ElScorpione

Forumguru
Even een oud topic afstoffen:)
Als ik 's ochtend naar de auto loop (in het donker) en de deuren ontgrendel, klappen de spiegels netjes uit...

Dat is grappig. Bij mij klappen de spiegels pas uit als het contact aan gaat. Coming home lijkt hier wel goed te werken. Wat me wel opvalt is dat als ik even in de auto blijft zitten en vervolgens de deur open, de verlichting niet inschakelt.

Borrie1973

Actief lid
Bij mij werkt de CH/LH wel zoals het hoort, alleen inderdaad de spiegelverlichting niet. Deze blijven af en toe aan, dit heeft geen vast patroon. Door weer op de vergrendelknop te drukken gaan ze wel uit. Heb dit wel eens gemeld maar dan kwam het naar boven, dit is eem observatiepuntje geworden. Ik heb me erbij neer gelegd

Bovenaan Onderaan