Leaving home functie werkt soms niet.

Beste forummers,

Heeft één van jullie dit soms ook al ondervonden? Ik heb mijn verlichting op altijd aan staan. Tevens heb ik de tijd van coming en leaving home op 70 sec. staan. Soms komt het voor dat leaving home niet werkt. Zijn er bepaalde criteria bijvoorbeeld te vaak deuren open en op slot gedaan/capaciteit accu? Volgens mij dient het gewoon altijd te werken. Ik heb dus altijd mijn verlichting aan staan (ook als ik de auto afsluit). Graag jullie reacties.

Tallguy

Forumguru
Wat werkt er precies niet? Laat ik het anders stellen...wanneer werkt het niet? Overdag? 's Avonds? Als je deze optie hebt hoort het gewoon te werken.
Ik heb het zelf ook, schakelaar in de meest rechtse stand en ik kan me niet herinneren dat het CH niet heeft gewerkt.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Wat werkt er precies niet? Laat ik het anders stellen...wanneer werkt het niet? Overdag? 's Avonds? Als je deze optie hebt hoort het gewoon te werken.
Ik heb het zelf ook, schakelaar in de meest rechtse stand en ik kan me niet herinneren dat het CH niet heeft gewerkt.

[/ QUOTE ]

Beide afgelopen zondag overdag en vanmorgen toen het donker was ging alleen de binnenverlichting aan. Het betreft trouwens leaving home. Coming home werkt wel.

Ik heb hetzelfde probleem.
Naar de auto toe (leaving Home) doet het niet altijd.
's avonds en overdag maakt niet uit, het wisselt.

Zal wel met een update te maken hebben van het maxidot denk ik.
Post je wel je eventuele oplossing Skodarider.

SkodaMan

Actief lid
Ik herken het maar bij mij maakt het niet uit of het dag of nacht is. De auto heeft geen Maxidot en de anti car-jack is ingeschakeld (soms heb ik het idee dat het bedienen van de deurentoets tussen de voorstoelen effect heeft op het functioneren van verlichting of wordt ik paranoia).

Openen, coming-leaving home ingeschakeld:
- Soms gaat de verlichting niet aan of pas uit na een aantal seconden. De binnenverlichting gaat dan wel gewoon aan.

Sluiten, coming-leaving home ingeschakeld:
- Sleutel uit het contact, deur openen, uitstappen, deur sluiten, 1 maar op de knop "open" drukken van de AB, 1 maal op de knop "sluiten" drukken: Meestal gaat het licht uit maar soms ook niet, of het nu dag of nacht is. Als de coming-home tijd voorbij is gaat de verlichting wel uit. De binnenverlichting gaat wel altijd direct uit.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

Ik heb hetzelfde probleem.
Naar de auto toe (leaving Home) doet het niet altijd.
's avonds en overdag maakt niet uit, het wisselt.

Zal wel met een update te maken hebben van het maxidot denk ik.
Post je wel je eventuele oplossing Skodarider.

[/ QUOTE ]

Update van het Maxidot? Die update is er toch al vanaf MY2007 dus vanaf afgelopen zomer? Ik heb het idee dat er eind 2006 exemplaren bij zitten die vreemde verstoringen hebben. Heb bijvoorbeeld 2 maal een continue brandend rood ledje in het bestuurdersportier gehad na de aflevering, zie een andere draadje. Ben er nog niet voor naar de dealer geweest. Wacht eerst even of iemand anders al langs de dealer is geweest. Maar als ik uiteindelijk toch naar de dealer moet zal ik het zeker melden.

LenK

Forumguru
Mijn Leaving home is helemaal uit. Doet het nooit dus.

Zolang ik er bij het openen van de auto geen invloed op hebt vind ik het een waardeloze oplossing.
Dmv de sleutel wil ik kunnen kiezen of ik op dat moment de koplampen aan wil of niet. En niet dat de koplampen altijd aangaan zodra het een beetje schemert.

Ik vind het uberhaupt een waardeloze/nutteloze voorziening.
Ik kan mijn auto echt wel vinden en in de weg er naar toe heb ik nog nooit valkuilen gehad. Bovendien: wanneer loop je nu precies van voren naar je auto? Je wordt dan bovendien ook nog verblind en zie je nog minder dan zonder leaving home verlichting.

Maar het zat nu eenmaal in het Elegance pakket. En minder-opties zijn helaas er niet anders had ik voor dat geld een andere optie genomen.

Je leaving-home functie is verbonden met een lichtsensor ( meen bij je regensensor )
Indien het licht genoeg is - overdag - zullen je koplampen niet aangaan.
Als het donker is gaan je koplampen wél branden.
Ik vind het nog steeds een geinige gadget.
super.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ZOctavia</font><hr />

Je leaving-home functie is verbonden met een lichtsensor ( meen bij je regensensor )
Indien het licht genoeg is - overdag - zullen je koplampen niet aangaan.

Als het donker is gaan je koplampen wél branden.
Ik vind het nog steeds een geinige gadget.
super.gif

[/ QUOTE ]

Maakt niet uit, ook als het donker is werkt het bij mij soms niet. Heb overigens niet de automatische stand ingesteld maar altijd aan.

Bij mij staat-ie ook altijd op automatisch.
Het werkt perfect en zo zou het ook moeten zijn.
Wellicht toch iets aan de hand met je LH-functie.

Trol

Lid
Blijkbaar is de oplossing simpel? Lichten op automatische stand zetten ipv altijd aan. Omdat bij altijd aan vermoed ik de lichten zoiezo na een minuut ofzo uitgaan als beveiliging?

Of mis ik hier nu?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

Blijkbaar is de oplossing simpel? Lichten op automatische stand zetten ipv altijd aan. Omdat bij altijd aan vermoed ik de lichten zoiezo na een minuut ofzo uitgaan als beveiliging?

Of mis ik hier nu?

[/ QUOTE ]

Maakt volgens mij niets uit. Automatische stand vind ik niet fijn aangezien de lichten dan overdag altijd aan en uitgaan op ongewenste momenten. Met de schakelaar op altijd aan zou het ook gewoon moeten werken. Ik zie tot nu toe maar 1 post met een persoon die hetzelfde probleem heeft als ik. Volgens mij moeten er toch echt meer mensen zijn.

De verlichtingsknop moet of op automatisch of op altijd aan staan.
Welke van de 2 maakt niet uit, de comming en leaving home functie horen dan te werken.
Maar dat doet hij dus niet altijd en dus is er iets niet goed.
Waarschijnlijk een software probleem, als het aan de hardware ligt doet ie het namelijk nooit.
Vandaar dat ik zei dat de maxidot of gewone software wel een update zou moeten krijgen, of gechecked moet worden.
Het is gewoon niet zoals het behoord te zijn.
Zal binnenkort wel weer eens langs de garage rijden en zal het wel posten hier.

Wordt vervolgd

Ik heb hetzelfde probleem maar zou niet weten hoe ik dat aan de dealer duidelijk moet maken (en wat ie eraan kan doen)...

Je moet hem gewoon deze draad in dit forum laten lezen.
Als ie het dan nog niet snapt doet hij het expres.

Ik ben afgelopen vrijdag bij de dealer geweest (Kreijne Midland) in Hoogland. De dealer wilde eerst even de VAG com aansluiten om foutmeldingen uit te lezen voor mijn LH problematiek. Uitlezen werkte niet met VAG com. Het scherm kwam even op en ging meteen weer uit. Bij een andere Oct 2 werkte deze VAG com wel. Dealer wilde een afspraak maken, kon 19 februari. Wat schetst mijn verbazing? Vanmorgen wilde ik de auto starten, accu helemaal leeg. Leaseplan gebeld en de ANWB kwam langs. Meteen daarna naar Kreijne gereden en daar staat de auto nu. Hou jullie op de hoogte. Heb de auto vanaf 8 januari en tot nu toe al meer problemen dan met mijn Oct 1 in 3,5 jaar.

Trol

Lid
De moed niet opgeven. Ik vind dit het enige nadeel van het feit dat alles via een centrale computer gaat. Een fout van het ene durf wel al eens te reageren met iets anders waardoor het allemaal heel erg lijkt te zijn. Uiteindelijk, als het allemaal maar software is zal het wel (snel) opgelost geraken!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodarider</font><hr />

Ik ben afgelopen vrijdag bij de dealer geweest (Kreijne Midland) in Hoogland. De dealer wilde eerst even de VAG com aansluiten om foutmeldingen uit te lezen voor mijn LH problematiek. Uitlezen werkte niet met VAG com. Het scherm kwam even op en ging meteen weer uit. Bij een andere Oct 2 werkte deze VAG com wel. Dealer wilde een afspraak maken, kon 19 februari. Wat schetst mijn verbazing? Vanmorgen wilde ik de auto starten, accu helemaal leeg. Leaseplan gebeld en de ANWB kwam langs. Meteen daarna naar Kreijne gereden en daar staat de auto nu. Hou jullie op de hoogte. Heb de auto vanaf 8 januari en tot nu toe al meer problemen dan met mijn Oct 1 in 3,5 jaar.

[/ QUOTE ]

Gisterenmiddag laat kon ik de auto ophalen en wat blijkt? Het ligt uiteindelijk aan de carkit i.c.m. de streamradio. Bij aflevering was men de radiomute vergeten aan te sluiten. Deze heeft men tijdens de aflevering aangesloten. Steeds als ik de sleutel uit het contact haalde zag ik "phone" in het streamdisplay staan. Ik dacht zal wel zo horen (melding om de telefoon niet te vergeten). Dit mag echter niet want na het afsluiten bleef de melding nog steeds in het display staan en dat veroorzaakt een stroomverbruik van 1 ampere per uur. Daardoor deed leaving home het soms wel en niet afhankelijk van de capaciteit van de accu.

Na het aansluiten van de radiomute had de monteur even de spanning van de carkit moeten halen en dan had e.e.a. zich niet voorgedaan. Een kleinigheid dus met grote gevolgen.

Zo zie je maar weer het lag uiteindelijk niet aan de Skoda!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Skodarider</font><hr />

Zo zie je maar weer het lag uiteindelijk niet aan de Skoda!

[/ QUOTE ]

Natuurlijk niet !
Skoda rules
super.gif

Bovenaan Onderaan