Leaving home functie werkt soms niet.

Erg vreemd. Van het weekend weer problemen althans...... Nu werkt LH 's avonds wel en overdag niet. Kan het zo zijn dat de dealer softwarematig de LH in kan stellen i.c.m. de lichtsensor? Volgens mij hoort het overdag en 's avonds te werken ongeacht de hoeveelheid licht. Wie kan hier een antwoord op geven?

Trol

Lid
Hallo,

Het werkt normaal gezien met de lichtsensor! Ik heb de lichten wel altijd op de automatische stand staan. En dan 'kijkt' de auto of er licht genoeg is of dat hij de lichten moet aansteken.

Ik weet niet wat er gebeurd wanneer deze op de gewone aan stand staan. Dan kan het zijn dat deze mss altijd wel aangaan maar dat is wel zinloos dan.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Trol</font><hr />

Hallo,

Het werkt normaal gezien met de lichtsensor! Ik heb de lichten wel altijd op de automatische stand staan. En dan 'kijkt' de auto of er licht genoeg is of dat hij de lichten moet aansteken.

Ik weet niet wat er gebeurd wanneer deze op de gewone aan stand staan. Dan kan het zijn dat deze mss altijd wel aangaan maar dat is wel zinloos dan.

[/ QUOTE ]

Heb je gelijk in. Ik heb mijn licht op "altijd aan" staan maar kan mij herinneren dat LH het op deze stand altijd deed, dus bij licht en donker. Maar misschien kan iemand dat bevestigen.

Wat ik wel zou willen weten is of het daadwerkelijk softwarematig instelbaar is door de dealer dus licht "altijd aan" en dan toch regelbaar via de lichtsensor

Ik heb mijn schakelaar op automatisch staan en het werkt inderdaad zoals Trol zei. Moet eerlijk bekennen dat ik tot nu toe zelfs nog geen gebruik heb gemaakt van de altijd aan functie....

Bij mij staat de sensor op altijd aan.
En soms doet de LH het en soms ook niet.
Snap er niks meer van, probeer een zekere logica er in te zien maar die is er echt niet.
Of het moet Tjechische logica zijn en dat ze me die nog uit moeten leggen.

Okki

Donateur
Ik zou CH en LH uit laten schakelen, weet je in ieder geval zeker dat het het nooit doet
(Grtverdrie...ik mocht niet eens een Elegance kopen!)

LenK

Forumguru
Aan de CH en LH mis je niks hoor, net als aan die regensensor.
Daarvoor hoef je niet jaloers te zijn op een Elegance rijder.

Okki

Donateur
Eerlijk gezegd heb ik bewust voor de Ambiente gekozen, mede door het feit dat ik zoveel dingen lees over die bijv. regensensor. Ik heb geen zin om me daarover te gaan ergeren. Ik heb nu alles wat ik erop wil hebben en ben daar zeer content mee (als ik hem heb natuurlijk, nog even wachten
489.gif
)

Misschien is er iemand met een elegance/business edition vanaf MY2007 die zijn verlichting op "altijd aan" heeft staan en mij een duidelijk antwoord kan geven.

Ik heb de indruk dat e.e.a. anders werkt na mijn laatste dealerbezoek. Alle instellingen van de maxidot moest ik opnieuw instellen dus misschien een update geweest?

Voor het bezoek: "verlichting altijd aan" en CH en LH het in het begin altijd (ongeacht of het licht was of niet).

Na het dealerbezoek: "verlichting altijd aan" CH doet het altijd maar LH alleen als het donker is.

Misschien dat iemand een gericht antwoord kan geven hierop.

Ik heb mijn O2 BE op 12 januari opgehaald en heb mij lichten op altijd aan.
Volgens mij voldoe ik dus aan jouw eisen van je vraag.

Bij mij doet de LH het meestal maar niet altijd.
Hij doet het soms 's avonds niet en soms overdag niet.
Snap het ook niet.
Als ik eens een keer in de garage ben zal ik het navragen.

adee

Senior Member
Heb de afgelopen tijd eens opgelet wanneer de LH functie het niet doet. Eerst een aantal uitgangspunten:
Mijn lichtschakelaar staat altijd op 'aan'. Ik rijd 's morgens vroeg weg, in het weekend is het al licht als ik weg rijd. Gedurende de werkweek parkeer ik in een parkeergarage.

Wat mij de afgelopen tijd is opgevallen is dat wanneer ik in het donker wegrijd, de LH het sowieso doet. Het donker geldt voor 's morgens vroeg en het donker van de parkeergarage.
In het weekend rijd ik pas wanneer het buiten licht is. Tijdens de keren dat het buiten licht was heeft de LH het twee maal niet gedaan. Ik vermoed toch een verband met de lichtsensor...

SkodaMan

Actief lid
Ik zal ook nog eens opletten maar ik kon er geen chocola van maken wanneer het nou wel of niet werkte.

Als je je lichten op automatisch aan hebt staan lijkt het mij logisch dat ze het dus alleen in het donker doen, dus ook de CH en LH functie.
Maar lichten op altijd aan moet ook die CH en LH functie altijd werken.
Of het nu nut heeft of niet.
Maarja, bij mij is dat dus ook niet zo.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

Als je je lichten op automatisch aan hebt staan lijkt het mij logisch dat ze het dus alleen in het donker doen, dus ook de CH en LH functie.
Maar lichten op altijd aan moet ook die CH en LH functie altijd werken.
Of het nu nut heeft of niet.
Maarja, bij mij is dat dus ook niet zo.

[/ QUOTE ]

Klopt was ook zo voor de update van mijn maxidot maar na de update i.c.m. de lichtsensor. Ik heb dit namelijk gecheckt door mijn vinger op de lichtsensor te houden en zo ben ik erachter gekomen.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

In de voet van de spiegel. Je kunt door de vooruit de sensor zien.

[/ QUOTE ]

Dat is de sensor voor de ruitenwissers denk ik of de lichtsensor moet erbij-in zitten. Volgens mij zit de lichtsensor midden op het dashboard vlak bij de voorruit. Dat is in ieder geval de sensor die (o.a.)de airco mede aanstuurt op basis van de aanwezigheid van zonlicht.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: SkodaMan</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

In de voet van de spiegel. Je kunt door de vooruit de sensor zien.

[/ QUOTE ]

Dat is de sensor voor de ruitenwissers denk ik of de lichtsensor moet erbij-in zitten. Volgens mij zit de lichtsensor midden op het dashboard vlak bij de voorruit. Dat is in ieder geval de sensor die (o.a.)de airco mede aanstuurt op basis van de aanwezigheid van zonlicht.

[/ QUOTE ]

LenK heeft gelijk, in de voet van de spiegel, daar zit zowel de regensensor als de lichtsensor. Midden op het dashboard zit inderdaad de sensor voor de airco, maar die is alleen voor de airco. Als ik mijn vinger namelijk op de sensor van de voorruit leg (overdag) werkt LH wel zodoende.

Bedankt, dan ga ik daat een plakbandje opplakken zodat de LH het altijd doet.
Moet ik alleen mijn ruitenwisser handmatig bedienen.
OOooooo het is ook altijd wat.

Bovenaan Onderaan