LED DRL-verlichting O2

michelq71

Nieuw lid
Help, ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik wil graag de DRL-verlichting en de coming-home-verlichting in de buitenspiegels van mijn Octavia (2012) vervangen door LED. Liefst zonder weerstandkabels en uiteraard zonder storing op de boardcomputer. Is er iemand van de forumleden die storingsvrij rond rijdt met LED DRL-verlichting (geen RS)?? En mag ik dan weten welke vervangingslampen je waar hebt besteld?

Ik heb zelf inmiddels mijn stadslichten vervangen door LED:
2er Set LED Standlicht W5W axial 10 - Hypercolor.de - LED Technik made in Germany
storingsvrij door de ingebouwde weerstanden.

SL.jpg

en ik heb mijn kentekenplaatverlichting vervangen door LED:
https://www.xenonlamp.nl/webshop/ca...enteken-verlichting/canbus-3-smd-led-kenteken
storingsvrij door de ingebouwde weerstanden.

De volgende vervangingslampen voor de DRL-verlichting heb ik deze week geprobeerd:
https://www.xenonlamp.nl/webshop/le...ngingslampen/11w-led-canbus-dagrijverlichting
maar die gaven helaas (!) een storingsmelding...

drl.jpg

Iemand suggesties??

Michel

Freakin

Actief lid
Oei, je hebt wel veel betaald voor die kentekenverlichting.. Ik had 3 ledlampjes voor die prijs!

Kunnen die stad(led-)lampjes ook in de oudere type octavia's (O2 uit 2005)? Vind het er namelijk vet uitzien...!

Freakin

Actief lid
Bedankt EdK.

Stomme vraag misschien, maar welke lampjes zitten er standaard in de O2 model voor de facelift?
En, ik zie op die website staan dat de verzendkosten 9 euro zijn. Best hoog. Waar heb jij ze gekocht? Elders of ook daar?

Tnx!

Cyrus

Actief lid
Staat gewoon in je instructieboekje, onder "verlichting". Met een beetje googelen kom je ook vrij makkelijk een online PDF-versie tegen.

De parkeerlichten van de pre-facelift OII zijn type W5W (mijne zijn toevallig net onderweg, samen met LEDs voor de kentekenverlichting).

Hypercolor zit in Duitsland; EUR 9 is dan beslist schappelijk. Zeker als je bedenkt dat gemiddelde pakketpost binnen NL al EUR 6,95 kost. De prijzen van Hypercolor zijn overigens erg scherp en dat compenseert dan weer.

EdK

Forumguru
Bedankt EdK.
Waar heb jij ze gekocht? Elders of ook daar?
Tnx!
Ik vind het zo jammer dat er af en toe zo slecht hier gelezen word
Er staan topics vol over LED verlichting met de antwoorden voorgekauwd en nog wordt er dan gevraagd
Dit is niet persoonlijk maar een algemene kreet !

En tsja wat er in je wagen zit weet ik ook niet, dan moet ik je manual ergens gaan downloaden om het te vinden terwijl je die zelf bij je wagen hebt gehad en het dus daarin terug kunt vinden.

En waar ik me LEDs vandaan heb ?? wel zoals al gezegd Led4ucar en die link staat al wat berichten terug in dit topic !

En ja de goede LED's zijn wat duurder maar heb je in algemeen minder gezeur bij plaatsen over de kleur en canbus meldingen.
Al ik die ebay shit soms voorbij zie vliegen dan weet ik al bij voorbaat dat de post het weer druk gaat krijgen met het afleveren van led lampjes !

Duurder zegt niet altijd wat. De mijne komen bij xeonlamp vandaan voor bijna 20 euro de twee, blijken dezelfde te zijn als op ebay voor 5,95 euro de twee.

En dan geven de mijne nog af en toe een storing ook nog, gek genoeg voordat ik de motor gestart heb. Zet ik daarna de verlichting aan is de storing weg.

EdK

Forumguru
en ook dezelfde als van Hypercolor of Led4ucar ?

niet ??

wel daar dan eens proberen ??
met alle respect maar ik heb het niet zo op die leds van xeonlamp ! ebayspul !?

Stakie75

Senior Member
Gisteren ook de ledlampjes voor de kenteken verlichting binnen gekregen en meteen gemonteerd. Alles werkt prima een geen melding in mijn display.
Helaas brandje vanmorgen wel het "oranje" waarschuwingslampje van de verlichting en ik kreeg de melding: check kenteken verlichting.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Lampjes branden wel gewoon.

Cyrus

Actief lid
Help, ik zie door de bomen het bos niet meer... Ik wil graag de [...] coming-home-verlichting in de buitenspiegels van mijn Octavia (2012) vervangen door LED.

De verlichting in je buitenspiegels bestaat al uit LEDs, dus die moeite kun je jezelf besparen. Het is overigens ook niet eenvoudig om dat zelf te vervangen, die ervaring heb ik opgedaan toen het witte glaasje van één van mijn spiegels kapot was.

Cyrus

Actief lid
Gisteren ook de ledlampjes voor de kenteken verlichting binnen gekregen en meteen gemonteerd. Alles werkt prima een geen melding in mijn display.
Helaas brandje vanmorgen wel het "oranje" waarschuwingslampje van de verlichting en ik kreeg de melding: check kenteken verlichting.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Lampjes branden wel gewoon.

Dan heb je helaas toch geen CANBUS-geschikte LEDs gemonteerd. Ik heb zelf gisteren de CANBUS-LEDs van Hypercolor.de in mijn auto gezet en daarmee gaat het wel goed. Kortom: huidige LEDs vervangen door CANBUS-LEDs

Niet getreurd: de LEDs die je er nu in hebt zitten, kun je eventueel in je binnenverlichting steken. Die verlichting gaat niet via CANBUS en het geeft een mooi effect als je daar ook LED in hebt zitten.

EdK

Forumguru
Ik durf bijna te stellen dat de spullen van hypercolor.de voor 99% met zekerheid geen melding geven !
Oke ze zijn wat duurder dan de bende die men op ebay aanbied maar 3 keer proberen met bende is uiteindelijk ook duur.

Cyrus

Actief lid
@Ed: volgens mij heb je volkomen gelijk. Daarom heb ik ook "gewoon" bij Hypercolor besteld. Overigens: zo héél duur is die nou ook weer niet hoor. De stadslichten waren EUR 11 de twee, kentekenlampjes waren EUR 19,50 de twee. Beide met CANBUS-weerstanden.

Bovenaan Onderaan