LED DRL-verlichting O2

EdK

Forumguru
@ Cyrus: Mijn reactie is aan de hand van opmerkingen die ik hier wel af en toe heb gelezen.
Maar mijn ervaring is met de Led verlichting van hypercolor.de en bij led4ucar.nl dat het dan misschien iets duurder mag wezen
Maar de service zeker bij laatste link ( uit eigen ervaring ) gewoon goed is !
Was op zoek voor de DLR P13W lampen in LED , en had wel een link in de USA met belachlijke prijzen gevonden.
En uiteindelijk konden ( en nog steeds) LED4ucar ze leveren, alleen moest ik hier wel een extra weerstand gebruiken !
En door lid te zijn op andere Forum krijg ik ook nog 10% korting.
En ze zitten een stad verder dan jouw woonplaats

Stakie75

Senior Member
Dan heb je helaas toch geen CANBUS-geschikte LEDs gemonteerd. Ik heb zelf gisteren de CANBUS-LEDs van Hypercolor.de in mijn auto gezet en daarmee gaat het wel goed. Kortom: huidige LEDs vervangen door CANBUS-LEDs

Niet getreurd: de LEDs die je er nu in hebt zitten, kun je eventueel in je binnenverlichting steken. Die verlichting gaat niet via CANBUS en het geeft een mooi effect als je daar ook LED in hebt zitten.

Ik heb deze leds gemonteerd, https://www.xenonlamp.nl/webshop/ca...enteken-verlichting/canbus-3-smd-led-kenteken Dat zijn dezelfde als de TS, dus geen ebay spullen ofzo. Daarom snap ik het ook niet.

Cyrus

Actief lid
Er zijn veel aanbieders op de Nederlandse markt die goedkope zooi uit China halen en dat voor flinke prijzen lokaal verkopen. Dan denk je dat je goed zit, maar helaas. Of jouw leverancier ook daartoe behoort, durf ik niet te zeggen. Maar weet dat een leverancier uit Nederland niet per se garantie voor (de juiste) kwaliteit is.

Ik raad je aan om jouw leverancier aan te schrijven; wellicht is er sprake van een leverings- of productiefout en dan dienen jouw lampjes zonder morren omgewisseld te worden. Je bent er trouwens snel achter of (een van de) lampjes verkeerd zijn: doe een gewone lamp in het ene armatuurtje en een LED in het andere armatuurtje van de kentekenverlichting. Nog steeds storing? Ene LED vervangen door de andere LED. Geen storing meer? Eerste LED niet goed. Nog steeds storing? Beide niet goed.

Stakie75

Senior Member
Goeie tip, dan zal ik vanavond met mijn 2 linkse handen weer eens gaan klussen. Mijn vrouw vond het al zo knap dat ik deze binnen 10 min verwisseld had :laugh:

Stakie75

Senior Member
Lampjes doen het gewoon, daar is niets mis mee, krijg alleen de hele tijd melding check kenteken verlichting en er brand zo'n oranje lampje op mijn dashboard

Ja, maar als je je licht uit en weer aanzet, is de melding dan weg?

Ik heb het met mijn stadslicht led. Soms een melding check stadslichten, aan en uitzetten van de verlichting en de melding is weg.

Stakie75

Senior Member
Licht aan en uit zetten, gaf geen oplossing helaas. Zojuist de lampjes getest zoals Cyrus hierboven voorstelde en heb de "boosdoener" getraceerd. Op 1 lampje krijg ik steeds de melding, op de andere niet. Maw benieuwd wat de leverancier gaat zeggen op mijn mail?

EdK

Forumguru
Maw benieuwd wat de leverancier gaat zeggen op mijn mail?

Tsja ligt er geheel aan bij wie je ze gekocht hebt !
De betere toko's zullen een nieuwe set opsturen en verzoek om deze terug te sturen of aantoonbaar te vernietigen met een grote hamer

Cyrus

Actief lid
Licht aan en uit zetten, gaf geen oplossing helaas. Zojuist de lampjes getest zoals Cyrus hierboven voorstelde en heb de "boosdoener" getraceerd. Op 1 lampje krijg ik steeds de melding, op de andere niet. Maw benieuwd wat de leverancier gaat zeggen op mijn mail?

Tja, het kan altijd gebeuren dat een foutje is gemaakt met inpakken tijdens productie of verzending. In ieder geval goed dat je de boosdoener gevonden hebt :)

Hoop dat de leverancier het netjes oplost en je zonder kosten een nieuw, correct lampje stuurt.

Stakie75

Senior Member
Helaas zijn we bijna 2 weken verder en nog steeds niets retour, ondanks meerdere toezeggingen :( Er wordt zelfs niet meer gereageerd als ik contact met ze zoek.
Geloof niet dat ik nog vaker gebruik ga maken van de diensten van xenonlamp.nl :crazy:

Kensel

Forumguru
Inderdaad niet helemaal zoals het hoort..
Ik zou nog even een reminder sturen (na 10 juli - dus na hun vakantie) en aan de hand daarvan een definitieve beslissing nemen..
Heb je er in ieder geval alles aan gedaan om het netjes op te lossen..

Bovenaan Onderaan