Led laat zekering klappen

Ik ben bezig met het vervangen van de verlichting van mijn skoda superb (2011) door leds. Aan de buitenkant werkt alles naar behoren en ik wilde nu de verlichting de in achterklep vervangen met w5w leds.

Eerst maar 1 unit er uit gehaald en daar een led in. Resultaat zekering binnenvrlichting (7,5 amp) klapt.

De vraag is nu waar dit aan kan liggen? Maakt bij een w5w led ook de plus/min uit? Kan alleen niet zien hoe de plus/min zit bij een w5w led. Kan natuurlijk nog wel een keer gokken, maar moet dan wel zorgen dat ik voldoende zekeringen heb.

Of ik het iets anders, wellicht zekering te licht?

Groeten,
Hans

EdK

Forumguru
wellicht zekering te licht?
Theoretisch is je zekering meer dan voldoende want een LED verbruikt stukken minder stroom dan een gloeidraad lampje

Maakt bij een w5w led ook de plus/min uit?
Dit maakt in zoverre uit dat in de ene stand de led niets doet en in de andere stand gewoon zou moeten branden.
Maar hierdoor zou de zekering niet mogen klappen.

Maar wat gebeurd er nu als je gewoon weer de oude lamp er in steekt ? Klapt dan je zekering ook weer ?
Zit er niet toevallig met het terugzetten van je unit een draad ergens klem en dat je hierdoor sluiting maakt ?

Zekering vervangen en oude lamp teruggezet en alles werkt weer.

Mogelijk licht het aan het type W5W. Maakt mogelijk sluiting op aluminium behuizing. De normale W5W die er in zit is zo'n glazen bolletje.

Hierbij de foto:
w5w%20verlicgting%20achterklep%20Superb%20Combi%202011.jpg

Ja, heb meerdere leds geprobeerd. Ik vermoed dat het probleem ligt aan de aluminium cap die zorg voor sluiting. Zal waarschijnlijk op zoek moeten naar ander model w5w led.

EdK

Forumguru
Vermoed zomaar dat hij volle sluiting maakt over de behuizing.

Je moet het gaan zoeken in onderstaand model.
Kofferraum-LED-Lampe-fuer-Octavia-1Z.jpg

https://www.hypercolor.de/W5W-slim-Glassockellampe-radial-Hypron-Serie

Deze toko is misschien niet de goedkoopste maar je bent gegarandeerd van goede kwaliteit.
Nu al LED's van hun een 5 jaar in de wagen zitten en nog steeds zonder enkele problemen.
Verkopen ook complete sets voor bv Skoda modellen

EdK

Forumguru
Ja maar waarom zou je een ledlamp nemen die 360graden verlicht ?
Ben je een beetje de binnenkant van de beplating aan het verlichten.
En model waar ik foto van heb geplaatst kun je ook bij Ali en Bangood vinden hoor.
Maar dan heb je in iedergeval de volledige lichtstraal naar de ruimte toe die je nou juist wil verlichten....

Het ligt niet aan de LED. Probeer de LED maar zo dicht mogelijk bij de aansluiting te houden en dan zal deze branden. Er is een gedeelte 'doorgeknipt' in de houder en een diode? geplaatst. Ik weet niet waarom.

andrehj

Forumguru
Je probleem wordt overduidelijk veroorzaakt doordat de aluminium behuizing kortsluiting maakt tussen de plus en de min van de lamphouder. Dat had je bij montage ook zelf kunnen zien trouwens...

Maar je hebt volgens mij ook het verkeerde type gekozen, want deze straalt hoofdzakelijk aan de kopse kant van het lampje, terwijl je eentje nodig hebt die naar de zijkant straalt.

Overigens heb ik voor deze kofferbakverlichting vier jaar geleden al een topic geopend, met een link naar een passende LED-lampje.
W5W-Glassockellampe-radial-Hypron-Serie.jpg

EdK

Forumguru
Maar voorbeeld LED van TS zelf uit Ali land zou ik niet nemen.... gaat geen genoeg licht geven.

ronald_j

Actief lid
Je probleem wordt overduidelijk veroorzaakt doordat de aluminium behuizing kortsluiting maakt tussen de plus en de min van de lamphouder. Dat had je bij montage ook zelf kunnen zien trouwens...

Maar je hebt volgens mij ook het verkeerde type gekozen, want deze straalt hoofdzakelijk aan de kopse kant van het lampje, terwijl je eentje nodig hebt die naar de zijkant straalt.

Overigens heb ik voor deze kofferbakverlichting vier jaar geleden al een topic geopend, met een link naar een passende LED-lampje.
W5W-Glassockellampe-radial-Hypron-Serie.jpg
Mooi ding. Dit ziet eruit als iets waar je lange tijd plezier van kunt hebben.

Bovenaan Onderaan