LED lampen

dj.verhulst

Forumguru
na wat gelezen op dit forum te hebben, weet ik nu dat je niet zomaar een paar andere koplampen met led of xenon kan monteren, ivm stekkers en voorzieningen die dan ook op de auto moet hebben en als je dat dan allemaal achteraf moet aanbrengen word het een duurt geintje.

omdat LED koplampen me eigenlijk wel goed bevallen zijn op mijn vorige auto dacht ik , als ik nou CAN bus proof LED H7 koplampen monteer, dan heb ik het beste van twee werelden . meer en helderder licht, minder gevoelig voor defect en overspanning en trillingen
http://www.banggood.com/2-x-H7-80W-Cree-LED-Car-Fog-Tail-Light-Driving-Lamp-DRL-Bulbs-p-968858.html

de twee buitenste lampen worden gebruikt als gewone koplampen en de twee binnenste als stadlicht en grootlicht ,, dus die kan ik volgens mij niet vervangen omdat die afhankelijk van de stand gedimd worden.

maar de mistlampen zou ik natuurlijk wel kunnen vervangen denk ik door LED.

wat vinden jullie ?

micky

Forumguru
die mistlampen heb ik voorzien van dezelfde LEDS uit je link, maar met een andere voet uiteraard.

Wel het lensje zwart moeten spuiten ivm verblinding, daarom denk ik dat deze lampen niet geschikt zijn als dimlichten

micky

Forumguru
@dj.verhulst dat klopt niet, H7 heeft een gecoat topje op de lamp, behalve dus bij aftermarket Xenon, als je koplamp geen kapje heeft verblind dat als een malle (heb je dat wel, dan zou het kunnen maar heeft de lens in het lampje geen nut, ik denk dat ze bedoelt zijn als grootlicht H7, dan is het natuurlijk wel welkom en er zijn veel auto's de H7 lampen als grootlicht hebben), daarom zit de xenonset uit mijn vorige leaseauto nu in de kast ipv dat hij in de 500 van mijn vrouw zit, ik heb het geprobeerd en je bent echt anderen tot last...

Hm ben benieuwd. Als je ze besteld en gemonteerd heb zou ik wel graag een foto willen zien.
Ben zelf ook altijd zoekende naar beter licht op mijn auto :-)

peterbaarlo

Senior Member
hier gaat geen licht uit komen. LED heeft nog steeds koeling nodig.
de beste leds zijn 180 lumen per W, daar gaat de lens en driver etc nog van af.
in het beste geval heb je effectief 100 lumen per W.
Per koplamp heb je minimaal 1800 lumen nodig = 18W.
Witte leds @ 100 lumen /W zetten 30% van de energie om in licht, de rest is warmte.
Die 12W warmte ga je nooit kwijt
na wat gelezen op dit forum te hebben, weet ik nu dat je niet zomaar een paar andere koplampen met led of xenon kan monteren, ivm stekkers en voorzieningen die dan ook op de auto moet hebben en als je dat dan allemaal achteraf moet aanbrengen word het een duurt geintje.

omdat LED koplampen me eigenlijk wel goed bevallen zijn op mijn vorige auto dacht ik , als ik nou CAN bus proof LED H7 koplampen monteer, dan heb ik het beste van twee werelden . meer en helderder licht, minder gevoelig voor defect en overspanning en trillingen
http://www.banggood.com/2-x-H7-80W-Cree-LED-Car-Fog-Tail-Light-Driving-Lamp-DRL-Bulbs-p-968858.html

de twee buitenste lampen worden gebruikt als gewone koplampen en de twee binnenste als stadlicht en grootlicht ,, dus die kan ik volgens mij niet vervangen omdat die afhankelijk van de stand gedimd worden.

maar de mistlampen zou ik natuurlijk wel kunnen vervangen denk ik door LED.

wat vinden jullie ?

ze hebben het over 500-700 lumen per lamp, haal hier de chineese meetafwijking overheen (altijd positief) en je houdt 400 lumen over.

koplampen moeten minimaal 1800 lumen PER LAMP produceren wil je een beetje goed zicht hebben. deze dingen zijn dus gewoon gevaarlijk!

EdK

Forumguru
Zouden deze lampen wel geschikt zijn voor de mistlampen van de Yeti??
vermoed het wel en ook zonder zwart te spuiten
Daar de mistlampen gecombineerd zijn met de DLR in één unit en ze in het onderste deel zitten en de led redelijk kort is waardoor hij volgens mij weinig tot geen strooilicht zal geven

micky

Forumguru
vermoed het wel en ook zonder zwart te spuiten
Daar de mistlampen gecombineerd zijn met de DLR in één unit en ze in het onderste deel zitten en de led redelijk kort is waardoor hij volgens mij weinig tot geen strooilicht zal geven
Het verblind gewoon, daarom heb ik ze weer verwijderd en zwart gespoten, nu verblind het niet, overigens is het geen strooilicht, je kijk rechtstreeks in de LED zelf en daardoor wordt je verblind, het gaat dus alleen om het bolletje (lensje) bovenop het lampje op de foto, alle licht wat de lamp verlaat via de reflector verblind idd niet door de lage afstelling van de lampen ImageUploadedByTapatalk1427119849.586411.jpg

dj.verhulst

Forumguru
hier gaat geen licht uit komen. LED heeft nog steeds koeling nodig.
de beste leds zijn 180 lumen per W, daar gaat de lens en driver etc nog van af.
in het beste geval heb je effectief 100 lumen per W.
Per koplamp heb je minimaal 1800 lumen nodig = 18W.
Witte leds @ 100 lumen /W zetten 30% van de energie om in licht, de rest is warmte.
Die 12W warmte ga je nooit kwijt

ze hebben het over 500-700 lumen per lamp, haal hier de chineese meetafwijking overheen (altijd positief) en je houdt 400 lumen over.

koplampen moeten minimaal 1800 lumen PER LAMP produceren wil je een beetje goed zicht hebben. deze dingen zijn dus gewoon gevaarlijk!

leuk dat het zegt over die warmte,, gewone halogeen word nog veel warmer

als een LED van 10 W voor ongeveer 60 W licht heeft en halogeen heeft er 55 w voor nodig ,, dan is het toch duidelijk ?

over die aantal lummen,, LED heeft per wat meer Lummen dan halogeen.

maar als 700 te weinig is,, is behoorlijk veel al mag ik zeggen.
maar eens zien dan

ik zie her en der dat een halogeen h7 een 1500 lumen doet ( ik zoek nog een link)

Deze zijn duurder
http://www.banggood.com/2-x-80W-Stage3-H7-Cree-LED-Fog-Light-Bulb-for-Chevrolet-Dodge-p-927808.html
en geven meer lumen 1200.

Laatst bewerkt:

dj.verhulst

Forumguru
ik blijf erbij als een LED minstens zoveel lumen geeft als een gewone halogeen ,, ie minder warm word.

en omdat het brandpunt vast ligt bij een H7 lamp kunnen ze de LED daar op focussen , alleen je heb wel een punt dat omdat men meerdere LED gebruikt het licht wat anders verstrooid word.

Canon-Eye

Forumguru
Ik ben en blijf van mening dat het niet verstandig is om bestaande armaturen met toepassing van allerlei kunstgrepen te voorzien van lichtbronnen die er niet in horen.

Als een gerenommeerde fabrikant (Hella of zo) de moeite zou nemen om complete model-specifieke led-units te gaan maken die de af-fabriek lampen in hun geheel 1 op 1 kunnen vervangen, dan zou ik er wel vertrouwen in kunnen hebben. Maar al dat gedoe met extra losse weerstanden, evt. fittingen aanpassen en zo meer hoort wat mij betreft in de categorie houtjetouwtjeoplossingen.

dj.verhulst

Forumguru
dat soort gerommel zou ik zeker ook niet willen...

maar als een lamp gespecifieert is voor H7 zou je toch geen aanpassingen hoeven doen.

Bovenaan Onderaan