Led mistlampen 30 of 50 watt?

MacManiac78

Forumguru
Skoda maakt geen gloeilampen.
Ik heb PowerLeds geen simpele CANBUS ledjes met 5050 SMD's. Google even op CREE XHP-50 of CREE XHP-70.
Die LED's zitten er in mijn lampen. Eerder had ik Philips Lumileds (X7 geloof ik) maar die kunnen de warmte niet zo goed verdragen.

Spinal

Forumguru
Mijn lichtbeeld met de LED mistlichten:

IMG_0688.JPG

IMG_0094_001.JPG

verschil halogeen en LED:

IMG_9990_001.JPG

Het kijkt mooi maar is dan ook alles mee gezegd

MacManiac78

Forumguru
Deze ken ik niet. Van de 1e vind ik het venhuis VEEL te groot. Van de 2e geloof ik niet dat die "sok" voldoende warmte afvoert. Zelf ben ik bezig een LED lamp watergekoeld te (laten) maken. Dan wordt de levensduur van de CREE mogelijk wel behaald.

Dit topic ga ik even aandachtig in de gaten houden! Ben ook op zoek naar dit soort (led)verlichting voor de mistlichten. Zijn deze lampen makkelijk te wisselen, of moet dan de halve bumper gedemonteerd worden?

FabiaLicious

Actief lid
nee hoor klepje weg klikken en een torx schroefje losmaken en uit de bumper klikken, echt een eitje
ik heb nog twee stuks liggen H8 30w HighPower LED 6000K

Spinal

Forumguru
Bij een Octavia is het in 2min geregeld. Maar koop wel fatsoenlijke LED's want die ik heb daar heb je niks aan. Het ziet er mooi uit icm xenon maar het lichtbeeld is 10xniks

nee hoor klepje weg klikken en een torx schroefje losmaken en uit de bumper klikken, echt een eitje
ik heb nog twee stuks liggen H8 30w HighPower LED 6000K

Dat is inderdaad nog te doen gelukkig.
Is het lichtbeeld dan wel goed. En komt de kleur overeen met het xenon blauw/wit?

Spinal

Forumguru
zie pagina 1 voor een foto van zijn ledjes, net als die van mij schijnen ze alle kanten op behalve de goede :D

MacManiac78

Forumguru
Echt grappig hoe men (ongeloofwaardig) op enkele posts reageerd. Ervaring?! Vast niet! Ik heb bestaande lampen aan(laten) passen/aangepast. Het aluminium heb ik deels weg laten slijpen op een CNC machine. En op dit vlak heb ik dezelfde LED's op een print op heatpaste geplaatst zodat de warmte goed wordt afgevoerd. Ik heb hier geen foto's van en heb weinig zin om mijn bumper en koplampen weer uit te bouwen. Sorry!
Maar ik kan wel de oplossing geven.

Er moeten HIGH POWER leds gebruikt worden, die in diverse hoeken (minimaal 3 verschillende) in het lamphuis uitstralen. Minimaal recht naar boven en recht naar beneden. De 3e moet (als de koplampen je ogen zijn, naar je neus uitstralen) zo wordt de spiegel optimaal benut en straalt het licht via de spiegel naar buiten.

Als je projectorlampen hebt, hoef je geen meerdere hoeken te benutten. de spiegels en projector bundelen het licht al en de cut-off zorgt voor een strakke snijlijn in het lichtbeeld.

Led lampen die slechts naar voren uitstralen kunnen richting prullenbak. LED lampen die "zuinig" zijn.... (weinig ampere trekken) kunnen eveneens die prullenbak in. HIGH POWER leds trekken nagenoeg evenveel amps als gloeilampen, maar zouden (theoretisch) langer meegaan dan gloeilampen.

Stralen de lampen toch teveel licht naar boven dan kan er een klein lenskapje boven de lamp geklemd kunnen worden zodat het licht naar voren uitstralen zal.

De LED lampen in mijn projectorlampen worden helaas te warm, waardoor de LED's "verbranden" en de hoeveelheid lumen afnemen. Ik heb ik onlangs APK-afkeur voor gekregen. Tijdelijk zitten er dan ook weer gewoon gloeilampen in. Ik moet nog even high power LED's vinden waar ik een doorlopend gat in kan laten boren zodat ik deze lampen watergekoeld kan maken. Dan kan de relatief grote ven ook achterwege blijven.

Bakkertje

Forumguru
@MacManiac78 is het niet makkelijker om een lichtunit van VW aan te passen? In m'n Passat (maar ook in diverse andere modellen) zit gewoon LED verlichting af-fabriek..

Bovenaan Onderaan