Echt grappig hoe men (ongeloofwaardig) op enkele posts reageerd. Ervaring?! Vast niet! Ik heb bestaande lampen aan(laten) passen/aangepast. Het aluminium heb ik deels weg laten slijpen op een CNC machine. En op dit vlak heb ik dezelfde LED's op een print op heatpaste geplaatst zodat de warmte goed wordt afgevoerd. Ik heb hier geen foto's van en heb weinig zin om mijn bumper en koplampen weer uit te bouwen. Sorry!
Maar ik kan wel de oplossing geven.
Er moeten HIGH POWER leds gebruikt worden, die in diverse hoeken (minimaal 3 verschillende) in het lamphuis uitstralen. Minimaal recht naar boven en recht naar beneden. De 3e moet (als de koplampen je ogen zijn, naar je neus uitstralen) zo wordt de spiegel optimaal benut en straalt het licht via de spiegel naar buiten.
Als je projectorlampen hebt, hoef je geen meerdere hoeken te benutten. de spiegels en projector bundelen het licht al en de cut-off zorgt voor een strakke snijlijn in het lichtbeeld.
Led lampen die slechts naar voren uitstralen kunnen richting prullenbak. LED lampen die "zuinig" zijn.... (weinig ampere trekken) kunnen eveneens die prullenbak in. HIGH POWER leds trekken nagenoeg evenveel amps als gloeilampen, maar zouden (theoretisch) langer meegaan dan gloeilampen.
Stralen de lampen toch teveel licht naar boven dan kan er een klein lenskapje boven de lamp geklemd kunnen worden zodat het licht naar voren uitstralen zal.
De LED lampen in mijn projectorlampen worden helaas te warm, waardoor de LED's "verbranden" en de hoeveelheid lumen afnemen. Ik heb ik onlangs APK-afkeur voor gekregen. Tijdelijk zitten er dan ook weer gewoon gloeilampen in. Ik moet nog even high power LED's vinden waar ik een doorlopend gat in kan laten boren zodat ik deze lampen watergekoeld kan maken. Dan kan de relatief grote ven ook achterwege blijven.