LED-verlichting

Heeft er al iemand de instaplichten in de buitenspiegels vervangen door led en welke zijn dat?
Zijn dat steekfittingen en worden ze verticaal gemonteerd? Moeten die canbus zijn?

TooTall

Forumguru
Waarom die dure drl versies? Ikzelf heb de Philips Daylight 4 set gekocht op eBay voor 69.99 EUR.
Philips DayLight

Installatie zoals hier te zien heel eenvoudig;
Philips LED Daylight 4 - YouTube

Duitstalige handleiding + foto's van een O2;
Skoda Octavia Forum • Thema anzeigen - Philips Daylight 4 TFL einbau (Modulite im eigenbau)
PDFje;
File-Upload.net - TFL.pdf

Ben er heel tevreden mee! :xyxthumbs: Het ziet er toch niet al te sjonnie-achtig uit, en als je de Duitstalige handleiding volgt is alles makkelijk te doen!

Rallye

Forumguru
Met alle respect voor je handigheid, als ik zo de foto's bekijkt van het Duitse forum, vind ik de de Dectane-oplossing toch mooier. Maar inderdaad, het is wel duurder.

Jasper02

Banned
Ik heb zelf oom een 1.2 dsg combi elegance uit 2011. Met een 3spaaks mf stuur. Ik heb er ook schakelflippers in dit valt zeker aan te raden voor de kleine meerprijs.

P.s dit had een citaat moeten zijn

TooTall

Forumguru
Met alle respect voor je handigheid, als ik zo de foto's bekijkt van het Duitse forum, vind ik de de Dectane-oplossing toch mooier. Maar inderdaad, het is wel duurder.

Tsja dat is een persoonlijke mening he. De OEM Octavia RS DRL's zijn te koop op Ebay (veel te duur voor wat ze zijn...) het zijn namelijk ook maar 2 van die LED stripjes. Vandaar mijn keuze voor de Philips LED's, zien er 99% OEM uit. Die Dectane lampen zijn voor mij dan weer echt erover, de achterste vallen nog mee maar die voorste zijn een pure Audi-ripoff...

Ieder zijn ding! :)

Daarnet ook die Philips Daylight 4 dagrijverlichting er in/op gebouwd. Ziet er echt netjes uit, geen sjonniespul maar echt kwaliteit (zo zien en voelen de lampen aan). Ben nog geen uur bezig geweest met inbouwen, was zo gepiept. Heb ze trouwens gekocht op ebay incl. verzenden voor 71,90 euro.

Ik heb overigens ook xenon en heb het stadslicht ook vervangen voor leds, die heb ik ook via ebay uit duitsland voor 6,70 euro per 2 (heb ze ook gelijk vervangen in de spiegels, dat is wel ff een gedoe).

Bij mij geven die af en toe een storing. Voordat ik de motor gestart heb staat er de melding dat 1 van de twee het niet doen.
Licht aan en uitzetten en het probleem is weer weg.

TooTall

Forumguru
Heb je het over de Philips DRL's? Dat is het eerste wat ik daar van hoor, deden ze dat bij jou onmiddellijk na de installatie of is dat pas na een tijdje gekomen?

Wat betreft die leds. Ik heb dat probleem niet, maar merkte wel dat het belangrijk is om ze een aantal keer heen en weer te schuiven in de fitting omdat er waarschijnlijk tijdens het productieproces een "laagje" op de printplaat is achtergebleven wat er voor zorgt dat het contact met de auto niet 100% is (de fitting van zo'n led lamp is gewoon printplaat met 2 baantjes erop).

Heb met die Philips lampen geen problemen. Enige "aparte" wat ze wel doen is als je de auto openmaakt en de leaving-home functie de koplampen aanzet dan knipperen de DRL's 1x kort. Komt waarschijnlijk omdat er dan stroom op de "schakeldraad" komt, die schakelt ze normaal uit, mja ze staan dan natuurlijk niet aan. Dus gaan ze aan en uit.

Ik ben er erg blij mee, ze kleuren super bij mijn Xenon lampen en vind het gewoon een veilig gevoel dat er altijd duidelijk zichtbare verlichting is ingeschakeld aan de voorkant van de auto. Daardoor kan ik lekker alles op automatisch laten staan en gaat mn dimlicht pas aan als het nodig is.

Bovenaan Onderaan