Leder stuurwiel lijkt te scheuren Kodiaq II

Even een apart topic omdat dit wellicht niet type gerelateerd is.

Het stuurwiel van mijn Kodiaq II van april/juni begint aan de rechterzijkant heel ruw te worden en er zitten allemaal kleine rimpels of scheurtjes in, op een repeterende afstand van een mm of 2. Dit is na een 2 maanden gewoon geleidelijk ontstaan en ik heb eigenlijk het idee dat het (kunst?)leer van het stuurwiel begint te scheuren omdat het te strak zit ofzoiets.

Ook hier ga ik mee terug naar de dealer, maar heeft iemand dit ook wel eens gehad bij de Kodiaq II of een ander type?

VanRoyal

Forumguru
Dit is inderdaad niet normaal. Ik had bij mijn vorige Kodiaq weleens dat er een heel klein krasje / haaltje in het stuur zat, maar dat was dan meestal omdat mijn vrouw met ringen om had gereden. Die waren binnen no-time ook weer glad.

Toen ik de auto kreeg was er niks aan de hand maar na een paar maanden begon ik te voelen dat mijn stuur ruw werd en zag ik die streepjes. Ik zie nu pas dat er ook echt scheurtjes zijn ontstaan.

In de enyaq van het werk, maar dan aan de linker onderkant van het stuur, heb ik ook zoiets over een stukje of 10cm. Smaller; maar: dat werd veroorzaakt door mijn metalen rits van de zomerjas die bij uitstappen (of instappen..?) tegen het stuur langs schuurde..

Dus wellicht deugt gewoon het stuur niet; of kom je er wellicht ook met je jas/rits tegen?

Ik kom 100% nergens mee in aanraking met het stuur behalve mijn vingers.

Draag ook geen ringen ofzo.

Het stuur is uit 3 stukken genaaid. Het rechtse deel is beschadigd, het linker- en bovendeel niet. De beschadigingen lopen van rechts onder tot boven, onmogelijk om daar met een jas of wat dan ook bij te komen. Moet echt een slecht stuk leer zijn ofzoiets.

Maar ik ga vandaag naar de dealer.

EdK

Forumguru
Ik verwacht dat de dealer gaat zeggen dat het aan je handcreme ligt.
Met handcreme verdwijnen de kloofjes toch meestal uit de hand !!??
Denk eerder dat dit door de zuren vanuit je handen komen ! Denk aan zweet / klamme handjes
En ja net als je leren schoenen moet je een leren stuur ook onderhouden !

Je eigen huid onderhoud je toch ook elke dag om zolang mogelijk jong te lijken !?
En lukt dat niet meer , tsja dan kun je nog voor fillers kiezen of het accepteren....

Frup

Forumguru
@EdK M’n stuur nog nooit onderhouden, maar die ziet er niet zo uit als van TS. En die is nog jong.
M’n eigen huid onderhoud ik wel elke dag en toch zie ik er niet jong meer uit. :confused:
Dit is toch eerder een product of montagefout denk ik. Ben benieuwd waar de dealer mee komt.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan