Leder stuurwiel lijkt te scheuren Kodiaq II

Dealer deed totaal niet moeilijk, zei meteen dat dit nooit door iets externs veroorzaakt kon worden en heeft direct een garantieorder voor een nieuw stuur aangemaakt. Het bleek trouwens ook in de linkerhelft te beginnen.

Lijkt nog het meest op striae, zwangerschapsstrepen....komt ook door te ver uitgerekte huid

Vooruit dan maar weer.

Op naar het volgende probleem.

PizzaPieter

Donateur
Met handcreme verdwijnen de kloofjes toch meestal uit de hand !!??
Denk eerder dat dit door de zuren vanuit je handen komen ! Denk aan zweet / klamme handjes
En ja net als je leren schoenen moet je een leren stuur ook onderhouden !

Je eigen huid onderhoud je toch ook elke dag om zolang mogelijk jong te lijken !?
En lukt dat niet meer , tsja dan kun je nog voor fillers kiezen of het accepteren....
Heb in het verleden bij een VW/Audi garage gewerkt in Veghel. Een van de medewerkers, een nageslacht van de vorige eigenaar, droeg altijd leren handschoenen in zijn (perfecte) Passat met leren stuur...om het stuur mooi te houden.

rdrummen

Senior Member
Dealer deed totaal niet moeilijk, zei meteen dat dit nooit door iets externs veroorzaakt kon worden en heeft direct een garantieorder voor een nieuw stuur aangemaakt. Het bleek trouwens ook in de linkerhelft te beginnen.

Lijkt nog het meest op striae, zwangerschapsstrepen....komt ook door te ver uitgerekte huid

Vooruit dan maar weer.

Op naar het volgende probleem.
Vraag eens of je 3-spaaks sportstuur kunt krijgen, ben ik wel benieuwd heen of dat gaat.

EdK

Forumguru
Wat denk je nu zelf @Rallye ???
Gewoon Oil of Olaz erop smeren, vrouwen van 60+ zeggen dat ze zich erdoor weer als 18 voelen !!
Dus ja moet het op zo'n stuur ook werken lijkt me...... :pieker:

@EdK hebben ze zeker nooit in de spiegel gekeken na applicatie van de oil of Olaz, is net als een auto hoe meer jaren op de klok hoe meer onderhoud het kost, en het wordt nooit meer zoals dat ze waren er zit altijd een piepje, kraakje of rammeltje in. En dan heb je ook nog de elektrische storingen en oververhittingen aka de menopauzes en als je er wat van zegt beginnen ze uit de uitlaat te pruttelen.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Ik heb inmiddels een nieuw stuur erin zitten. Dat is dus opgelost, als deze tenminste wél gewoon goed blijft want als dit stuur hetzelfde is, het is tenslotte ook gewoon massafabricage, dan sta ik over 4 maanden weer bij de dealer.

Ik word alleen zo moe van dat consequent ontkennen van die dealers. Altijd als ik een probleem meld ben ik de enige, hebben ze nog nóóit eerder gezien, ik ben blijkbaar uniek. Altijd. Dit probleem ook natuurlijk, was ook nieuw voor ze.

Maar toen ik het stuur pakte van de redelijk nieuwe VW Polo die ik die dag als vervangend vervoer mee kreeg voelde ik het direct: gewoon dezelfde scheurtjes erin....jaja, een score van 2 uit 2.

hemi24

Forumguru
Die koeien zijn post-mortum allergisch voor @Rene69 , denk ik…

Misschien eens langs een leerinbouwer gaan om te kijken wat die er van zegt?

Nou de Polo huurauto die ik meekreeg toen ze het eerste stuur vervingen had het dus ook.

Dus het is wel degelijk een fabrieksfout.

Waarom zouden alle sturen van Skoda en VW uit verschillende fabrieken komen?

Het zijn 2 merken onder 1 vlag, met meer dan 90% gemeenschappelijke onderdelen. Juist voor een massafabricage product als een stuur is het niet meer dan logisch dat ze allemaal uit 1 fabriek komen.

Dealer gaat het opnemen met de fabriek omdat het duidelijk een fout is.

Wullum

Actief lid
Vreemd fenomeen...
Heb het zelf 2 keer gehad, 1 keer nadat ik met het gespje van mijn horlogeband een kras op het stuur van mijn O3FL had gemaakt en iets vergelijkbaars in de (kunst-)leren zijkant van de rugleuning van de bestuurdersstoel van mijn mijn S3FL door de metalen "spijkers" van een jeans (denk ik, kan ook een rits zijn geweest). Bij mij dus duidelijk mechanische inwerking van buitenaf, maar het is dus niet iets exclusiefs voor sturen...

Antera

Donateur
Dit probleem heb ik ook nog niet eerder gezien en al veel auto's gezien. Dat een Polo het had en Jouw auto is wel toeval en niet per definitie een productfout. Ik zie het op het forum ook verder niemand melden met dezelfde klacht dus lijkt me niet specifiek een veel voorkomend probleem.

@Wullum dit herken ik inderdaad wel. Dit heb je met ringen, of andere voorwerpen die dit veroorzaken. Ik denk ook dat het ergens in die hoek gezocht moet worden.

Maar we wachten af

Cordoba

Forumguru
Ik denk net als hemi dat het aan de behandeling bij deze garage (of zijn poetser) ligt, net iets te toevallig. Het zou kunnen dat de poetser een ongeschikte APC of een APC in te sterke concentratie gebruikt om het interieur te reinigen.

(APC = All Purpose Cleaner, dat is wat anders dan de allesreiniger uit het keukenkastje, maar een product dat specifiek voor auto's is gemaakt, maar ondanks de naam niet voor alles geschikt is)

Bovenaan Onderaan