Ledig gewicht op kenteken?

Porettuhcs

Senior Member
@ Roger... je kunt ook gewoon het papierengewicht van de sleurhut laten verlagen bij het RDW. Als je nu met de hele combinatie 13 kg te zwaar bent... laat je de as van de hut op papier terugkeuren naar bv 1350 kg waardoor je op papier weer goed zit met alleen een B rijbewijs.

Scheelt je natuurlijk wel 50 kg die je minder in de hut kan meenemen...

Porettuhcs

Senior Member
:ot:Tja ik wil niet iedere sleurhut eigenaar over een kam scheren maar als ik zo om me heen kijk op een camping.... Scottelbray, Magnetron, grill, extra koelkast, fietsen, mover, tv, schotel, airco.... schiet al aardig op

Ieder zijn meug.... maar zo kom je al aardig aan de kilo's

Ik persoonlijk moet er niet (meer) aan denken....

vincefra

Actief lid
maximaal toegestane snelheid (respectievelijk 120 en 130) rij.

Denk dat als je een aanhangwagen hebt (camper / ... ) in de meeste landen niet aan die snelheden mag rijden ... in nederland in ieder geval niet (90).
frankrijk en Belgie zijn dan wel 120 en 130 (110 als het nat is) ... maar duitsland is bvb. 80 ... en luxemburg 100 (of was het 90?).

Nu met de meeste caravans zou ik ook niet te snel rijden ... je moet al een goed onderstel hebben om op belgische wegen aan 120 met een caravan te rijden ... wil je je kasten niet overhoop hebben ...

RogerS

Forumguru
@hein: Wij zullen zeker niet teveel meenemen. Uit het lijstje dat je opsomt zal er alleen een mover op komen want een caravan van zo'n 1300 KG krijgen wij niet eenvoudig onze oprit opgeduwd (ervaring). (Hoe ik hem wil hebben staan kan ik de caravan ook niet met de auto omhoog duwen...). De rest zullen wij zeker niet meenemen. Ook geen 12 delig services. Gewoon 4 delig kunststof services met kunstbekers als ook een aluminium pannenset van 40 jaar oud (is nog van mijn ouders geweest toen wij voor het eerst gingen camperen..) Daarnaast zijn wij ook niet van plan om 2 grote butaan gasflessen van 11 KG elk te gaan gebruiken waarschijnlijk gewoon onze Camping gasfles. Enz...
Hoe meer rotzooi je meeneemt hoe meer je moet schoonmaken en opruimen.

@Vincefara: Die snelheden zijn alleen voor België en Frankrijk. In de rest van Europa rij zo'n 90 km per uur zodat ik gelijk of net iets sneller dan de vrachtwagens ben. Nog geen boete gehad...

Porettuhcs

Senior Member
Roger begrijp mij niet verkeerd hoor... was niet als een aanval op de caravan bezitters bedoelt ... maar de ene neemt nog meer mee dan de andere... en dan gaat het heel rap met de kilo's...

Heb jij mijn opmerking gelezen van het op papier terug laten keuren van de as van de caravan? Zo kom je misschien goed uit met alleen B. Is puur een papieren afhandeling bij het RDW.. kost je alleen een paar euro's en je zit aan de goede kant van de wetgever.

Bovenaan Onderaan