Lek in nieuwe S2

evers

Nieuw lid
Schrikken? Eigenlijk vind ik het schandalig! Gelukkig is het een leasing en betaal ik zelf geen cent voor die wagen, maar mocht ik deze zelf gekocht hebben zou ik toch andere stappen ondernemen...

Wat zou je dan concreet doen als particulier? Ikzelf heb ook éénmaal lekkage gehad via het panoramadak. Volgens de dealer zaten er in de afvoerleidingen bladeren wat ik betwijfel want hier zijn bijna geen bomen en de auto staat zeker nooit met dak open onder de bomen. Ik mocht dus volgens hem nog van geluk spreken dat hij dit opgelost had onder garantie. Eerlijk gezegd, als een constructie hier niet op voorzien is dan is er volgens mij een constructiefout.
Op het Duitse forum loopt trouwens een thread ivm een modificatie die men daar uitvoert aan panoramadaken.
Daarop heb ik de invoerder een mail gestuurd met dit als antwoord:
Wij betreuren oprecht de reinigings incidenten die u gekend hebt tijdens het gebruik van uw Skoda Superb Combi. Het verheugt ons echter te vernemen dat, zoals voorzien, Garage XXXX de nodige oplossing heeft uitgewerkt.
Sinds wagens verkocht worden, heeft men steeds bestaande modellen trachten te verbeteren. Dit betekende ooit dat eerdere modellen slecht uitgevoerd waren.
In de huidige stand ter teckniek bestaat er geen reden voor een terugroep actie uit te voeren ten overzicht van de panoramadakken.
Wij wensen u nog veel aangename kilometers aan boord van uw Superb Combi.
Mvg

Wat blabla dus eerlijk gezegd. Ik hoop dus dat mijn wagen nu 'droog' blijft want binnen een maand verloopt de garantie...

turboturbo

Forumguru
Wat zou je dan concreet doen als particulier?
Mijn eigen(wijze?) vader zei altijd: geen auto met dakraam voor mij! Krijg ik alleen maar lekkage en gezeik mee!

Dat was natuurlijk wel een beetje botte en verouderde mening, maar inderdaad: je zal er als particulier maar mee opgescheept zitten en de onderhandelingen mogen doen met de dealer en importeur... Ik bedank daar liever voor.

Noord26

Forumguru
Open dak of panorama-dak zijn toch wel 2 behoorlijk verschillende zaken qua techniek.

En als je overal aan moet denken wat zou kunnen gebeuren, kun je beter nooit in een auto stappen?

pansaebr

Actief lid
Evers,

Bij welke dealer staat de wagen bij Van Inhout ?? of bij Delorge in Brustem ??
Ben zelf van Tienen en rijd met een felicia.

groetjes

Bruno

evers

Nieuw lid
Delorge...

Ik ken van Inthout niet zo goed, maar ik was daar gaan horen een paar maanden geleden voor een testrit, en ze konden me daar niet helpen. Dus naar delorge gereden en daar was de service TOP, dus daar ook besteld...

evers

Nieuw lid
Wat zou je dan concreet doen als particulier?

Je betaalt veel geld voor een wagen, die geleverd wordt met een ernstig gebrek. Er is water binnengelopen langs het chassis, alles heeft onder water gestaan, inclusief de kabels die daar lopen. De kans op defecten en roest is een pak groter dan dat het hoort, zelfs al repareren ze het lek.

Ik zou toch eens babbelen met aftersales over een tegemoetkoming (wat ik nu trouwens ook ga doen, al is het een leasing). Ook al win ik er niets bij, ik kan altijd maar proberen.

evers

Nieuw lid
Gisteren telefoon gekregen van de aftersales kerel van de garage, ze hebben gevonden dat er iets slecht afgekit was, en dat hebben ze nu deftig afgekit. Waar het juist zat weet ik nog niet, dat gaat hij me straks bij afhaling laten zien. Gisteren was de wagen nog helemaal gedemonteerd, ze gingen hem tegen vanmiddag terug helemaal in elkaar puzzelen. Hopelijk hou ik er geen 'rammeltjes' aan over...

Toch meegeven dat ik zeer tevreden ben over de service van de garage. De communicatie was altijd zeer correct, ze hebben me goed op de hoogte gehouden van de vorderingen, en het is sneller gemaakt dan dat ik eigenlijk gedacht had.

skodaboy

Forumguru
en waar zat het probleem nu? wat/waar was het slecht afgekit?
ben je al een 'grote' tour gaan rijden met de superb om te horen of hij (nog) 'rammel' vrij is?

het is te hopen dat het probleem nu ook defenitief is opgelost is,niet dat je bij de eerst volgende regenrit 'weer' natte voeten krijgt he..:winkie:

evers

Nieuw lid
Het lek zat aan de bevestiging van de bagagedragers (of hoe noem je die dingen). Daar waren ze gewoon vergeten af te kitten.

En ik heb als tegemoetkoming van de garage gratis kaartupdates gekregen zolang m'n leasing loopt, en een petje en een sleutelhanger.

Bovenaan Onderaan