Lekkage - achter de bijrijdersstoel is het nat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb iig een dun gevlochten soepele staaldraad gehaald bij de bouwmarkt. Ga ik even een mooi rond bolletje aan solderen zodat hij niet scherp meer is, en dan ga ik even kijken of ik die voorzichtig door kan voeren.. met belijd.. zonder hard geduw.. als die er soepel doorheen wil dan even met water erbij heen-en-weren.. kijken of er wellicht troep uit komt.. heb sterk het vermoeden dat het gewoon het afwateren van het dak is... maar tis nou donker.. morgen ga ik ermee verder.. zal maandag even bij de apotheek vragen voor die holle naalden. heb hier zelf een 50ml injectiespuit.. even vragen ook of die dan daar op passen.. kijken of ik zo een boel water eruit weet te zuigen dan..

@Eltjo ; ik volg je niet. Elleboog? Draden..?
Een plaatje zou wellicht helpen.
 

EdK

Forumguru
Gewoon een waterzuiger erop zetten en daarna kranten onder de matten leggen !
Krant nat ? dan nieuwe eronder !
Dan met kachel / airco rijden en zoveel mogelijk ventileren tijdens het rijden.
Met naald is kans altijd aanwezig dat je net een paar draden de isolatie beschadigd en nog verder van huis bent... :koffie:
 

EdK

Forumguru
wat ??? een krant ??

Heb ik wel een klikobak vol van voor je hoor !
Verzendkosten wel voor jezelf uiteraard
:D
 

Cordoba

Forumguru
Waterzuiger helpt wel, maar haalt bij lange niet het water er uit dat een tapijtreiniger opzuigt. Juist vorige week nog een akkefietje gehad: de aannemer had een foutje gemaakt bij een verbouwing en een gat in vloerverwarming geboord. :banghead: Met een vloerenschrobmachine zo'n 250 liter water op kunnen zuigen voor het op de benedenverdieping terecht kwam, maar in de sluis van de hoofdentree toch een strook tapijt van 3 meter lang en maximaal een halve meter breed flink nat (de rest was droog gebleven). Hoofd Services een tapijtreiniger bij Boels laten huren, en ondanks dat de huishouding al bezig geweest was met pakken handdoeken, toch nog een liter of 5 uit het tapijt gezogen, en een paar uur later was het tapijt al droog (ook na een week nog geen muffe geur, dus ik denk dat het net op tijd droog gemaakt is).

Zeker als het opgelost is, zou ik het tapijt eerst met shampoo nat maken, en vervolgens met tapijtreiniger/extractor droog maken. Die shampoo is om de 'natte-honden-lucht' kwijt te raken.
 
Mwah.. ik ga proberen de lekkage te verhelpen en het proberen te drogen alvorens ik de auto inruil..
Er zal ergens een slang van t dak ergens niet goed zitten of verstopt zitten. Als ik dat heb gevonden zet ik de droger erin en thats it. De rest is aan de dealer. Afhankelijk hoe het de komende week gaat zal ik hem er wel of niet over informeren. Opgelost is opgelost en zo niet dan is het een verborgen gebrek en dat zal ik dan wel kenbaar moeten maken.. wil ook achteraf geen gezeur..

Maar ik ga geen extractor huren of iets..
 

EdK

Forumguru
Heb hier ook wel eens gelezen dat men de wielkasten ( kunststof ) verwijderde en daar een ophoping aan blader en wegen troep vond.
En dat daar die slangen ook van de ontwatering panodak uitkomen.
Weet echt niet hoeveel werk het is, maar zet anders met tooltje de waterzuiger ook eens op die slang (en) en zuig de leiding leeg.
Eventueel met je zelfgefabriceerde schoonmaakveer...
 

eriktv

Forumguru
Dat is volgens mij alleen aan de voorkant. Ik haal(de) op de O1’s en de S2 altijd even een stukje wielkuip los bij de bandenwissel. Drie torxboutjes en dan plastic even wegbuigen. Maar dat is met name om blad weg te halen wat daar via de paravan komt. Makkelijker met wiel eraf, maar wellicht ook te doen met wegdraaien van het wiel en korte torx-draaier. Vermoed echter dat dat eerder vocht voorkomt bij de voorste matjes.
 

Eltjo

Forumguru
@Disaster-Master @Eltjo ; ik volg je niet. Elleboog? Draden..?

In de Passat zat een 90° kokerbochtje waardoor de bedrading van de deur naar de manchet naar het chassis liep.
Dat bochtje of elleboogje, zit vast aan de voorkant in de deur (achter de manchet) en hoort naar beneden gericht te zijn. Als dan de draden nat worden van regenwater en condens, druppelt dat onderaan de draden er vanaf. Als het, zoals in mijn deur, naar boven staat gericht staat loopt het water langs de draden het bochtje, daarna de manchet en vervolgens de auto in => natte matte.

Maar als in jouw deur niets gedaan is sinds dat je de auto hebt en het nooit gelekt heeft, is dat minder waarschijnlijk. Zo’n elleboogje gaat niet zomaar draaien. Maar het is snel gecheckt als je de manchet opent en er wel/geen water in zit. Water in de manchet kan er ook misschien op een andere manier komen.

Is de deal met het garagebedrijf al rond? Hij zou je daar niet extra voor moeten aanrekenen, je hebt het tenslotte pas net ontdekt. Vertel hem dat eerlijk. Misschien is het voor hem een kleinigheid of gaat de auto toch de handel in.
 
Laatst bewerkt:
Er zit nog een 3 kwart tank brandstof in.. die mag ik gerust oprijden: dus morgen even naar mn schoonvader. Daar trek ik de auto samen met hem open en gaan we op zoek. Gister lukte het niet; “even” een klusje doen bij een maat van me wat vervolgens ruim 5 uur geduurd heeft en vandaag zit ik met mn kinderen opgescheept (1 nog jong maar de ander ziek dus niet naar school) en heb ik er geen tijd voor,,

maar: morgen. En lukt het niet dan zal ik dat de dealer vertellen. Koopcontract is idd getekend. In de voorwaarden staat niets over gebreken aan de inruil auto of wat dan ook.. maar; ik wil het proberen te fixen. Vind het niet netjes om het maar zo te laten maar als het me niet lukt lukt het me niet.. en idd kwam er later pas achter.. tis niet zo dat ik vóór de aankoop al wist…

Tis gewoon een soort zesde zintuig van de auto: “oooh jij dankt mij af héh: wacht maar :devilish: “. :LOL:
 

Eltjo

Forumguru
Het is dus meer een sport en/of een bevrediging van de nieuwsgierigheid en natuurlijk dat je het netjes wil houden. Succes het vinden van de oorzaak.

Mijn vader ruilde zijn 10 jaar oude Rekord in. De aanleiding voor aankoop van de gebruikte Omega was dat ze in die tijd met de asbestloze remblokken de remmen maar niet voor elkaar kregen en je moest voor het remmen al insturen om niet tegen de vangrail te gaan.

De inruil/koop was gesloten en daarna ben ik voor de levering van de Omega nog 2 x bij de dealer geweest met de oude auto. Eerst met koelvloeistof op de mat bij de pedalen, waarna ze de dop op de radiator op ontluchten zette. De tweede keer toen de klepstoters ratelde vroeg of ik daarmee nog 150 km kon rijden. Antwoord: we komen je niet halen.
Maar geen woord over de de inruilprijs, die waarschijnlijk toch meer al een inhuilprijs was. En mijn vader zal niet zwaar in de onderhandeling zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Heb de hele auto open gehad. Achter in de kofferruimte is alles droog. Maar de matten, achter en voor, zo blijkt, zijn echt doorweekt. Paravan is schoon. Water erop gezet. Loopt gewoon weg uit de wielkasten. Deuren onder water gezet, van onder naar boven. Komt geen water naar binnen. We hadden alle bekleding los. Zag niks onder de deuren of langs het dashboard naar binnen komen..

Als ik in het dakraam water giet in dr afwatergaatjes dan loopt het gewoon weg.

Enige wat ik had: en tja? Is dat het dan? Is dat er op het vaste deel van het dakraam, aan de binnenkant via de rubbers in de hoeken maar ook wel langs de kantrn, zowel links als rchts eigenlijk, water voelbaar was..

Ik neem aan dat dat water daar niet hoort te komen.. maar of dat nou de lekkage is.. aan de andere kant.. geen idee hoe lang dat dan al lekt..

Kan het verder eigenlijk niets vinden.. alles los gehad..
 

EdK

Forumguru
Maar goed als het dakrubbers zijn die lekken dan moet het ook nat / vochtig zijn langs de stijlen lijkt me
 
echt geen idee.. of het moet verstopt zijn geweest van het dak en heb ik met doorspoelen bij toeval de verstopping opgelost.. wie zal t zeggen..

Heb nog een garagr gebeld.. die zei ook als eerste herdt de auto een panoramadak? Ja? Nou dan zou ik het daarin zoeken.. meest voor de hand liggend..

Maar de alle stijlen van voor tot achter droog.. onderaan bij dr deuren droog.. geen water in de deuren wat staan blijft.. geen water wat langs de rubbers naar binnen komt..

Ik kan t niet vinden..
 

Fmoon

Forumguru
Herkenbaar, mijn vader heeft een auto voor naar z’n werk heen en weer te rijden. Als hij deze als het regent met de neus naar de straat parkeert heeft die soms een natte mat bij de bijrijder stoel, echter een paar cm water. We hebben die auto echt helemaal uit elkaar gehaald om het te vinden… geen spoor. Ik zou het erbij laten en inleveren, kans is groot dat die naar de handel gaat? en dat je dealer het ook niks boeit.
 

EdK

Forumguru
Ik kan t niet vinnden..
Heel vervelend !!!
En toch moet het zo zijn dat als ik 4 liter water ergens giet dan moet ik onderzijde dat ook weer in liters terugzien.
En aan de hand van me fabia 1 en hun lekkende deur kan ik me ook nog herinneren dat het zeiknat was.
Maar dat je ook niet echt zag waar het vandaan kwam.
Heb toen de deurpanelen aan binnenzijde verwijderd en hierna de oude kit verwijderd en toen opnieuw met sicaflex de boel weer gekit.
En was er toen wel vanaf !
Maar goed een panodak is ook een bron die al in verleden problemen gaf, dus misschien rubbers (laten) vervangen ?
 
Dit topic mag dicht. Ik heb het niet kunnen vinden.
Maar het vreemde; sinds afgelopen maandag heeft het elke dag flink geregend, maar van binnen bleef alles gewoon helemaal droog.

De auto is inmiddels weg en de O4 staat voor de deur :thumbsup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan