Lekkage achter, Reservewiel ruimte 5cm water.

RodeKo

Actief lid
Goedemiddag, Ik maak even een nieuw topic aan op de juiste plek want ik was een ander zijn post aan het Hijacken.
Afgelopen donderdag was ik bij de bouwmarkt en toen ik spullen achterin gooide hoorde ik water klotsen. toen ik onder de vloer keek en het foam naar beneden duwde stond daar 5 cm. water.
Eenmaal thuis de boel droog gemaakt maar de bekleding rondom is lastig droog te krijgen; dit moet drogen. Ik heb eerst naar de rubbers gekeken en dat lijkt in orde te zijn. Ik kreeg wat tips over roosters achter de achterbumper van @hemi24 en tips over kranten in de achterbak leggen van @EdK.

Ik ben nu op zoek naar het lek.

RodeKo

Actief lid
Ik heb de kuip van het reservewiel onderzocht en daar lijkt niets lek te zijn. Het water is er per slot van rekening ook niet uit gegaan. Vervolgens vanmiddag de achterlichten er uit gehaald. Rechts was niets aan de hand; ook niets nat ofzo. Links bleek een bevestigingspootje van het achterlicht afgebroken te zijn. Om te testen of daar het lek zit heb ik de betreffende plek afgesloten met tape. kijken of dit het oplost. @EdK / @hemi24 weten jullie of dat het probleem zou kunnen zijn?

IMG_8303_Small.jpg

Ik heb het gat maar afgeplakt met tape; kijken of er nu nog water in komt. Als dit het oplost dan kijk ik even of het pootje te vervangen is of anders een ander achterlicht.

IMG_8308_Small.jpg

Laatst bewerkt:

RodeKo

Actief lid
Zonder regen net weer allemaal water gevonden. Wel gereden. Dus het lijkt ergens vast te zitten ofzo. A4-tjes lijken allemaal droog behalve die op de bodem liggen. Gaatje van het achterlicht is het dus niet. Raar..

Laatst bewerkt:

RodeKo

Actief lid
Ik zag ook water zitten in de kunststof rand van de binnenbekleding van de achterklep. Ik heb het gevoel dat daar iets mee is. morgen even dat ding er af halen om te kijken. misschien dat het lekt bij de ruitensproeier (die bij mij in het remlicht zit) Ik krijg zin om die hele auto uitklaar te halen! hahaha! Leer ik weer wat.

Herzog Jan

Forumguru
Misschien een doorvoerrubber van de trekhaakbekabeling die niet goed afdicht ?
Plak wat keukenpapier op de plaatsen waarvan je denkt dat het lekt. Even met de tuinslang erover en dan weer een keer kijken.

RodeKo

Actief lid
Ga ik eens even naar kijken. Vreemd is wel dat er weer water achterin ligt terwijl het niet geregend heeft..

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
BEkleding van achterbank is niet nat ?
Want als die nat is kan het water wat je nu ziet daar vandaan komen....
Probleem met water is dat je kunt links en lek hebben en het pas in het midden dat het zichtbaar word....
Maar doorvoerrubbers naar buiten dus eens controleren, eventueel de achterplaat van de kofferbakdeksel verwijderen of het daar vandaan komt ( derde remlicht/ ruitenwisser aandrijfstang etc etc)
Het word dus duidelijk een zoekplaatje (helaas)

RodeKo

Actief lid
Gevoeld; en die is voor zover ik kan voelen droog, op een klein hoekje na. Maar dat zou kunnen komen door het klotsen van het water eerder (wat nu niet droogt natuurlijk). Ja, zoeken inderdaad.. lastig. Maar wat moet je anders.. kan hem bij de dealer brengen maar die moeten ook zoeken dus.. vind het een leuke uitdaging om het toch te vinden eigenlijk.

Ga morgen de cover van de achterklep af halen. kijken inderdaad bij het 3e remlicht en bij de ruitenwisser achter. Dank voor je tips weer!

Laatst bewerkt door een moderator:

redriver

Senior Member
Misschien raar idee maar kun je alles droog maken, daarna iemand met een tuinslang (of wachten op de volgende regenbui) en terwijl jij IN de auto zit / kofferbak kijken of je het water ergens vandaan ziet komen ?

Tees

Donateur
Het concept 'droog krijgen' is in dit weer ook best een uitdaging! Wachten op de volgende regenbui daarentegen zal niet lang duren.
Geldt niet alleen voor autos (ook getuige de vele berichten deze week over water binnen) maar voor t hele land ;)

RodeKo

Actief lid
A4-tje in de rechter hoek onder het Achterlicht is nat geworden. Dus er moet iets in die hoek zitten. Ik heb maar een afspraak gemaakt bij de dealer; want ik kan niet meer doen. zij gaan 12! januari kijken. dus tot die tijd is het drogen met een handdoek elke dag.. Helaas. Maar de rest van de bekleding links is inmiddels redelijk aan het drogen; dus dat is mooi. ik vermoed dat er iets is met de uitsparing onder de bumper in de rechter flank. even afwachten wat er uit komt. Ik laat het jullie weten.

EdK

Forumguru
Mooi dat je in ieder geval de plek hebt gevonden waar het vandaan komt.
En ja 12 januari is nog ver weg, maar is op zich toch nog snel.
Zelf in eind november afspraak gemaakt voor onderhoud bedrijfswagen en kan pas 9 januari terecht....

Bovenaan Onderaan