Lekkage dakraam Combi en gevolgen

Hakar

Donateur
@hemi24 dat is jouw ervaring.
De mijne is wel anders.
Per mail de onderdelen aanvragen met aangeleverde onderdeelnummer wordt al moeilijk over gedaan met reactie dat ze niet zeker weten of de onderdelen wel geschikt zijn voor exact mijn auto.
Moet ik wel even met de auto langskomen om dat zeker te weten.
Kom ik langs mag ik een stuk terugwandelen en bij een bijna onzichtbaar deurtje de man van de onderdelendienst opzoeken.
Daarna is deze te beroerd om met mij terug te lopen om bij de auto te kijken en kan het in ene keer wel af met het kenteken, en dezelfde onderdeelnummers tevoorschijn tovert die ik op een briefje kant en klaar had.
Krijg de opmerking toebedeeld, dat dit toch wel een oud beestje is en dat het twijfelachtig is of het onderdeel wel leverbaar is.
Ja hallo, had dat eerder aangegeven, had ik geen ommelandse reis naar jullie gemaakt.

Na veel gekrab op het hoofd, en zuchten alsof het einde werkdag was kwam er uit dat de onderdelen wel op voorraad waren maar het wel een week kon duren voor ze geleverd zouden worden.
Nou dan wacht ik wel een bericht af, dit is mijn mailadres (wat ze al hadden) en dit is mijn nummer waarop ik het beste te bereiken ben.
Nee, per mail doen we niet, we bellen.

3 dagen later mail dat de onderdelen binnen zijn.......
Ik bellen of ik ze diezelfde dag nog kan ophalen.
Ja kan wel maar we zijn er na 16.00 uur niet meer.
Dat was vrijdag 15.30 uur
Ik vragen of het zaterdagochtend kan, ja dat kan we zijn er vanaf 08.00 uur.
Ik zaterdag om 08.00 uur voor dat bijna onzichtbare deurtje, kan niet open.
Ik naar ingang Skoda showroom, alles dicht.

Uiteindelijk tegen 09.00 uur wat beweging in het pand, en maar weer proberen.
Uiteindelijk iemand gevonden die min of meer wist hoe het werkte, en na 20 minuten de deur weer uit.

Zo heb ik het ervaren en kan dat geen dikke prima vinden.
Gelukkig kan ik de meeste vervangingsonderdelen hier lokaal bij een automaterialenzaak halen en betalen.

Stel je voor dat dat ook zo'n gezever zou geven.

JFA

Nieuw lid
Ja, wat een verhaal. Mooi opgeschreven, brengt alles goed in beeld. Precies wat we eigenlijk niet zouden willen. Maar je brengt me wel op een idee. Ik kan natuurlijk het beste het rubber bestellen bij een goede, bekende automaterialen zaak hier. Goed idee. Dank.

Tees

Donateur
Het is maar de vraag of je dit bij een generieke automaterialen zaak kan krijgen. Dit zijn volgens mij modelspecifieke onderdelen, die heeft een automaterialen zaak zelden. Ik zou gewoon via Skoda-Parts bestellen, duurt een week of 2, maar dan weet je zeker dat t goed is.

JFA

Nieuw lid
Beste mensen, het rubber voor het dakraam is eindelijk binnen.! Het is een origineel rubber zo te zien. En dit allemaal dankzij jullie goede adviezen en tips. Hartelijk dank natuurlijk. Maar nu komt het vervolg. Wie wil me daarbij assisteren? En daarna het is tijd voor een zoektocht naar een nieuwe garage in de omgeving van Den Haag.
img_20240517_133716577-jpg.110232

Bijlagen

• IMG_20240517_133716577.jpg
    IMG_20240517_133716577.jpg
    1.023,5 KB · Weergaven: 70

Hakar

Donateur
Wat heb je geknoeid dan?
Ik zie niks vreemds buiten dat ik je foto 2 keer in beeld heb.
Ik plaats af en toe ook foto's op het forum maar moet ook altijd weer nadenken of ik het als bijlage doe of dat ik het als plaatje in de tekst laat vallen.
Verschillende fora hebben verschillende mogelijkheden, is altijd even weer puzzelen hoe het moet.

Ik zou je wel willen helpen, maar denk niet dat je blij wordt van de af te leggen afstand.
Is maar ruim 200 km en tegenwoordig al 2,5 uur rijden.

Shit waar is die tijd gebleven dat ik in anderhalf uur naar mijn meissie aan de Van Zeggelenlaan reed :oops:

• Leuk
Waarderingen: JFA

JFA

Nieuw lid
Dat is een mooi verhaal. Leuk. Is inderdaad een beetje ver. Friesland of zo? Ik wacht ook nog op een reactie van Antera, Dat is iets dichterbij. Breda. Verder heeft het natuurlijk geen vliegende haast. Maar het zou wel plezierig zijn om die hele periode van lekkage achter me te kunnen laten.

Antera

Donateur
Hij is geweest en hebben het dakraam gedemonteerd. Helaas was niet het rubber het probleem maar het ijzeren frame waarin de glasplaat vast zit. De glasplaat was deels los gekomen van het frame waardoor het water zo de auto in kon lopen. Om dit te fixen zou ik de glasplaat van het frame moeten scheiden en daarna met ruitenkit weer in het frame moeten plaatsen. Omdat het drogen hiervan zeker minimaal 4 uur nodig heeft en tevens het rijden met de auto dan niet mogelijk is + dat het glas niet geheel los te krijgen was van het frame hebben we dit niet gedaan.

Mijn advies was dan om te kijken naar een nieuwe ( 2de) hands ruit met het frame ( 1 geheel) en die over te zetten.

Het rode deel is waar het frame los gekomen was van de ruit

Bijlagen

• 20240703_103017.jpg
    20240703_103017.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 9
  • dakraam.jpg
    dakraam.jpg
    881,2 KB · Weergaven: 7

JFA

Nieuw lid
Ja, deze Antera is echt super goed. In een zucht heeft hij het raampje gemonteerd. Helaas toen bleek al heel snel dat het allemaal wat anders in elkaar zit dan gedacht. Jammer, maar nu maar eerst op zoek naar een dakraampje. Dus als iemand die toevallig nog ergens heeft liggen of er eentje tegen komt, dan maken jullie ons reuze blij. Tenslotte willen we samen wel dit avontuur naar tevredenheid afsluiten. IMG_20240703_103509413~2.jpg

Hakar

Donateur
Ik heb geen raam liggen, maar wel even voor je gezocht.
Je moet onderdeel 6X0877255A hebben, en wanneer ik daar op zoek krijg ik resultaten van complete dakramen inclusief de frames.
Ik vermoedt dat alleen het frame waarin het glas is gevat niet los verkrijgbaar gaat zijn.
Ik vond er eentje bij Prins in Erica, in de buurt van Schoonebeek zie de link.
Gevonden dakraam inclusief compleet frame

Het onderdeel nummer schijnt redelijk universeel te zijn binnen de VAG groe, en op diverse VAG merken en typen toegepat.
Tis wat zoeken, en let even op de kleurstellingen.

Mogelijk heb je samen met @Antera nu uitgevonden hoe het verrotte deel te demonteren is en kun je zelf uit de voeten met het vervangen van het raam.

Hakar

Donateur
@Antera je kon wel eens gelijk hebben.
Ik ben denk ik iets te veel op de omschrijving achter het nummer afgegaan.
Uiteraard nog even meegekeken, en zie toch nog aardige prijzen voorbij komen waarbij meestal meer dan alleen het glasdeel met omlijsting wordt aangeboden.
Ik kan niet oordelen over de staat van het hier door mij aangehaalde beschikbare product bij Prins, maar persoonlijk zou die prijs mij meer aanstaan.

P.S. 10 minuten later.
Ben nog even wezen zoeken naar beschikbare sloop Fabia's, en zie dat de spoeling aardig wat dunner is geworden dan bijvoorbeeld een half jaar geleden.
Linkje voor sloop auto's
Sloopauto's

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan