lekkage deuren octavia 2

derf

Senior Member
Onlangs heb ik al eens bericht dat ik steeds water in de afsluitrubbers van mijn linker voordeur had staan.De dealer heeft dit opgelost door het paneel wat achter de kunststof beplating zit opnieuw te kitten. Dit is +/-3 weken geleden gebeurd. Tot mijn verbazing gingen de overgebleven deuren ineens ook lekken. Wat is er aan de hand?Volgens de dealer hadden ze deze klachten met de nieuwe octavia nog niet gehad en ze hebben meteen een melding gedaan richting importeur. Soortgelijke klachten kwammen wel voor bij de Fabia (ZIE FORUM) en de dealer houdt zin hart vast in de hoop dat het niet massaal bij de octavia optreedt.Is er al iemand met soortgelijke klachten?Voor de rest erg tevreden over de octavia

SmurfForLife

Actief lid
Ik vermoed dat die van mij er ook last van heeft.

Het viel me op dat er water op dorpels lag, wat ik nog nooit eerder had meegemaakt.

Racer

Lid
Re: lekkage deuren O2

De mijne heeft ook druppels op de dorpels, maar binnenin blijft hij droog. Bij het openzetten van de deur komt er echt een straaltje uit de deur lopen.

Ik verwacht dat het komt door de extra rubbers die ervoor zorgen dat de deur zo lekker robuust klinkt bij het sluiten.

Zolang ik geen natte voeten krijg heb ik er niet veel problemen mee.

Op wintersport had ik (Skoda) dakdragers op de auto en met regen liep er ook water langs de deur naar binnen. De bevestiging drukt het rubber een klein beetje weg en dan krijg je een heel klein openingetje. De auto stond een beetje scheef op de parkeerplaats, waardoor de een deel van de achterbank nat geworden was en we de rit verder op een plastic zak hebben gezeten. Ook al eens last van gehad?

renYek

Lid

Ik geloof dat ik ook wel eens water op de dorpels heb liggen. Niet noemenswaardig echter. Wat mij meer stoort is dat als ik de achterklep niet heel rustig open doe, er wat in de kofferbak loopt als het heeft geregend (en het droog is op het moment dat ik die klep open doe).

derf

Senior Member
ik bedoel niet het water wat op de dorpels ligt dit is normaal,maar bij mij zat het water tussen het deurrubber en de kunststof afdekbeplating. Als ik dan de deur dicht deed spatte het water naar binnen en het water wat in die rubber strip gaat staan komt m.i .uiteindelijk naar binnen .ik had ook ontzettend veel condens in de auto .hoop dat dat nu ook weg is

Is een bekend probleem bij VW. Met name de Leon en de Toledo hadden er last van. Jouw dealer heeft de juiste oplossing gevonden, nl. de binnnenplaten opnieuw afkitten.
Je merkt dat deze lekken doordat er water in de voetenruimte voor of achter loopt, en dat merk je weer doordat je airco moeite heeft om de condens weg te krijgen....

Dolf

Actief lid
Heb ook zoiets, als het heeft geregend en ik stap in, dan na enkele minuten krijg ik een paar druppels op mijn arm.

LenK

Forumguru
Vandaag megahoosbui, auto stond geparkeerd.

Bij openen linker achterportier zag ik 3 vochtplekken (3-4 cm doorsnede) op de achterbank, precies onder de dakrand.
Op weg naar huis de airco aan en thuis waren ze bijna weg maar wel weer een paar kringen.
Blijft toch een lastige combinatie. Ivory en vocht. Steeds weer die kringen.

Was wel een uitzonderlijke regenbui, maar lekken mag niet dus afdichting deurrubber lijkt niet helemaal optimaal.

Pendragon

Donateur
Ik heb het bij de achterklep (hatchback). Als ik die open doe na een regenbui dan zijn de rubbers helemaal nat (vooral rechts) en als ik dan het rubber indruk dan spuit het water uit de gaatjes. Dit was in het begin helemaal niet zo. Binnenkort m'n 60.000km beurt. Ik ga het toch erbij zetten als puntje van aandacht.

Ik heb het bij de achterklep (hatchback). Als ik die open doe na een regenbui dan zijn de rubbers helemaal nat (vooral rechts) en als ik dan het rubber indruk dan spuit het water uit de gaatjes. Dit was in het begin helemaal niet zo. Binnenkort m'n 60.000km beurt. Ik ga het toch erbij zetten als puntje van aandacht.

Mij auto heeft dat ook bij de achterklep. Na de tweede keer klagen heeft de dealer het opgelost door gaatje te maken aan de onderkant van de rubbers, dan loopt het water dus vanzelf uit de rubbers. De originele gaatjes zouden m.i. toch aan de onderkant hebben moeten zitten? Zitten de gaatjes bij alle Octavia's op dezelfde plek of is het toeval of je een lekkend rubber hebt of een die goed afsluit?

LenK

Forumguru
Is het niet een beetje raar dat rubbers vollopen met water?
Moet dat water niet gewoon tegengehouden worden door die rubbers, buitengehouden dus?

Pendragon

Donateur
Ja, dat vind ik dus ook, dus daarom ga ik het ook meenemen met de 60.000km beurt. Het is ook van de laatste tijd, dus ik denk dat 1 van de rubbers niet goed afsluit.

japiejo5

Actief lid
Hebben we al een "oma weet raad" oplossing voor het water wat de kofferbak in spettert wanneer je de kofferbak 'snel' opendoet?

Roel

Lid
Met mijn O1 al het zelfde probleem: Dit is dus een les die de Skoda Engineers NIET hebben geleerd.....

Inderdaad een VAG probleem, heb het laatst ook net een Leon phI gehad.
Ten eerste was ge binnenplaat niet goed afgekit na ruitvervanging, ten tweede waren de rubbers aan de onderkant van de deur verstopt.
Dit zijn rubbers met een soort flapje, als je die openklapt voel je op een paar plaatsen een gaatje, als je daar een inkeping in maakt of een hoekje uitknipt moet het verholpen zijn. Hopelijk voorkom je daar mee dat je hele interieur eruit moet, zoals bij de eerder genoemde Leon

Groet
Bas

Overgens een lekker vooruitzicht, mijn Skoda wordt volgende week afgeleverd:crazy:

Rolle

Senior Member
Even deze oude draad afstoffen.

Toen ik vanavond huiswaarts reed tijdens een geweldige regenbui viler er ineens een drubbel op mijn been. Kwam ergens van de bovenkant van het raam (tussen de rubbers).

Even de resten van de druppel weggeveegd en er is nadien niets meer binnengekomen (regen was ook wel fel verminderd).

Is de eerste keer dat dit voorkomt, de wagen stond overdekt geparkeerd en de deur is niet open geweest terwijl ik in de regen stond. Dus vermoedelijk ergens een rubber die niet goed afdichtte? De wagen is nog in garantie tot september dus best even de dealer contacteren en melden - of wat denken jullie?

hemi24

Forumguru
Heb ik ook een keer gehad; drup net schuin boven je hoofd.

Toen ik later keek, bleek er een blaadje/takje zich ingeklemd te hebben bij het dichtslaan van het portier. Weggepoetst en verder geen last meer gehad...

Bovenaan Onderaan