lekkage deuren octavia 2

bobby45

Actief lid
is dit op gelost?

De mijne heeft ook druppels op de dorpels, maar binnenin blijft hij droog. Bij het openzetten van de deur komt er echt een straaltje uit de deur lopen.

Ik verwacht dat het komt door de extra rubbers die ervoor zorgen dat de deur zo lekker robuust klinkt bij het sluiten.

Zolang ik geen natte voeten krijg heb ik er niet veel problemen mee.

vraag me af moet in en gaat er bij boren? voor het water af te voeren

Pendragon

Donateur
Met het weer van de afgelopen dagen heb ik ook druppels op de drempels, maar verder is het droog in de auto, dus lijkt me geen probleem. Als ik de auto was en even de hogedrukspuit goed gebruikt heb, zie ik dezelfde nattigheid op de drempels. Ik heb ook een Bora gehad en daar had ik toen hetzelfde. Lijkt me verder geen probleem.

yup

Lid
Mijn O2 heeft ook last van heel af en toe druppel water naar binnen bij bestuurdersdeur. Dus als de deur dicht is he? Volgens mij is het ontwerp van die rubber zooi niet echt super gedaan.

Wat ik ook erg verkeerd vind, bij een zware hoosbui zit alle regenwater op je dak zo in de auto als je een van de achterdeuren opent:icon_smile_dead:

Bagage klopt ook, te snel openen en je hebt gewoon een plas water in je kofferbak.

Wat ik vrij klote vind is dat water heel snel vlekken maakt op je bekleding, ok goed eerlijk met bekledingsreiniger (schuimende zooi) krijg je veel weer weg, maar na een tijdje komen die vlekken weer terug. Rete irri is dat.

flip

Lid
Gisteren in plensbui een 300-tal km gereden en plots ... drrrrrup... een druppel valt op m'n arm: er hing wat vocht aan de boog van de deurlijst. Is dat 'm? Waarom pas zo laat? En waarom? (auto is nog geen jaar oud en ongevalvrij)

hemi24

Forumguru
Komt me heel bekend voor: even met een schone doek langs de deur en de stijl wrijven: de laatste keer dat ik het "druppeltje" had zat er een stukje stengel van een blaadje tussen het rubber. Blijkbaar is dit net genoeg om een druppel door te laten, die vervolgens op je linkerarm valt... :)

Probleem van de topic-starter is waarschijnlijk het fenomeen wat een ieder hier wellicht wel eens is opgevallen: Open je je portier nadat de auto in de regen heeft gestaan, begint deze ineens onderaan het portier leeg te lopen... Ziet er raar uit in ieder geval.

bobby45

Actief lid
hoort zo

hemi24

Probleem van de topic-starter is waarschijnlijk het fenomeen wat een ieder hier wellicht wel eens is opgevallen: Open je je portier nadat de auto in de regen heeft gestaan, begint deze ineens onderaan het portier leeg te lopen... Ziet er raar uit in ieder geval.

Klopt dus had ik ook.:koffie:
Net bij de dealer geweest zij dat ze het allemaal doen.
Extra gaatje boren leek hem niks.

Dus laten we het zo zal tzt wel extra wax in spuiten/ nevelen:aangenaam:

Bovenaan Onderaan