Lekkage door panoramisch schuifdak?

2014 Is voor mij wat minder prettig begonnen. Toen ik op 1 januari 's avonds de auto leeg wilde halen, zag ik wat water liggen op het afdekzeil van de kofferbak. In eerste instantie dacht ik dat het misschien door het openen van de achterklep was gekomen, maar niets bleek minder waar. Naast het panodak heb ik ook het bagage pakket. Om het net aan het dak te bevestigen, zitten er 2 bevestigingspunten en bij 1 van deze twee bevestigingspunten lekte er water.
Ook bij het reservewiel zag ik wat water. Geen plassen, maar toch.
Gisteren de auto weggebracht en nu maar vol spanning afwachten wat deze lekkage nu veroorzaakt en hoe het opgelost gaat worden. Ik heb toch echt geen zin in vochtplekken in het hemeltje bij een auto van nog geen 3 maanden oud.

Ik had zelf ook eerst gezocht alvorens een nieuw topic te starten, maar niet zo 1-2-3 iets kunnen vinden hierover. Ging het daarbij ook om het panodak van de nieuwe Octavia?

Noord26

Forumguru
Hmmm... Nee van wat oudere daken. De nieuw afgeleverde hebben automatisch de aangepaste afvoerslangen. Wellicht is een slangetje defect of verkeerd aangesloten bij je nieuwe dak.

Noord26

Forumguru
Het zijn exact dezelfde daken qua opbouw, maar ik verwar idd (@Neptukker) de wat oudere met de van de O3. Waar automatisch geen fouten in zouden moeten zitten.

Bij de mijne zat er een slangetje van de afwatering los waardoor er water in de piepschum bak onder de kofferbakbodem kwam (bij de opblaasset/reservewiel). Is door de dealer netjes verholpen en sindsdien geen last meer.

Bij de mijne zat er een slangetje van de afwatering los waardoor er water in de piepschum bak onder de kofferbakbodem kwam (bij de opblaasset/reservewiel). Is door de dealer netjes verholpen en sindsdien geen last meer.
Is jouw hemeltje droog gebleven of heeft het daar bij jou niet gelekt?
Ik ben nl. bang dat ik hier vochtkringen aan over zal houden.

De Stip

Forumguru
Blijft ondanks dat het opgelost gaat worden, een slordigheid! Mijn O-2 had er recent ook last van. Gelukkig (na veel gesprekken) is de rekening door coulance meegevallen, maar in eerste instantie ging het grapje mij zeker €1000,- kosten. De hemelbekleding moest vervangen worden en dat allemaal omdat het begon met een klein plasje op de afdekrol van de bagageruimte. Uiteindelijk bleek er bij mijn O-2 dus een van de neopreen slangetjes welke de afwatering van het open dak regelen, kapot te zijn geweest. Hoe dat kan? Werkelijk geen idee! De auto is dealer onderhouden en daar vertelde men mij, dat bij een beurt, de slangetjes preventief doorgehaald worden om vuil te verwijderen. Tja, en toen begon mij iets te dagen....

Succes met jouw lekkage problemen en wat me trouwens opvalt op dit forum, is dat de O-3 al behoorlijk wat kinderziektes heeft. Of vergis ik me?

We zijn nu bijna een maand verder en ik heb mijn auto nog steeds niet terug. Eerst dacht men dat het misschien veroorzaakt zou zijn door het gebruik van een hogedrukspuit. Niet gebruikt, maar volgens mij staat nergens dat je een hogedrukspuit niet zou mogen gebruiken om je auto schoon te spuiten. Uiteindelijk bleek het euvel inderdaad veroorzaakt te zijn door een defecte afwateringsslang. Deze was niet voorradig en moest besteld worden. Ik rij nu al 4 weken in een Yeti met dsg7 (ook geen straf), maar ik heb toch liever mijn eigen auto terug. Ze zouden de garantietermijn ook met een maand moeten verlengen. Ik heb er immers al 1 maand niet in kunnen rijden.

EdK

Forumguru
Maar in die tussentijd hebben ze hem mooi in de garage kunnen laten drogen.
En anders ff langsgaan om te kijken, en ook naar eventueele vlekken in de hemel, zo ja kunnen ze meteen een nieuwe bestellen

De Stip

Forumguru
Was bij mij ook het geval. Moest na gepruts door de werkplaats, een nieuwe hemel in. Omdat de auto uit de garantie was, zou ik zelf moeten betalen. Men had het over een orde van grootte van zo'n €950,- alleen al voor de hemelbekleding....
Uiteindelijk na veel overleg en toch uitgekeerde coulance, heeft men het bedrag naar beneden bijgesteld en bleef er een acceptabel bedrag over.
Enfin, acceptabel.... Eigenlijk ging ik voor de nul euro optie. Maar ja, Skoda rijden is niet zo goedkoop als je hoopt ;)

Gisteren kreeg ik het verlossende telefoontje; Uw auto staat klaar.
Vanuit mijn werk gelijk doorgereden naar de dealer en de auto gelijk opgehaald. Uiteindelijk heeft hij 5 weken bij de dealer gestaan! Omdat het gisteren al begon te schemeren, vandaag nog maar even kijken of alles netjes is opgelost en ik geen kringen o.i.d. in mijn hemeltje heb zitten.

EdK

Forumguru
zal wel 4 weken en 3 dagen in een hoekkie hebben gestaan om te drogen.
Maar het komt met bakken uit de hemel nu dus je kunt meteen testen of die waterdicht is ...

Bovenaan Onderaan