Lekkage door panoramisch schuifdak?

De lekkage is verholpen en het hemeltje zit er weer keurig in. Volgens mij is het is panoramadak er wel helemaal uit geweest. Het ligt niet meer helemaal vlak (in lijn met het dak van de auto zelf). Aan de bestuurderszijde ligt het panoramadak wel vlak, maar aan de passagierszijde als het ware iets verzonken, waardoor er in de hoek wat water zou kunnen blijven staan. De achterzijde van het panoramadak ligt in z'n geheel wat verzonken. Als ik het me goed herinner, was dat niet zo toen ik de auto in oktober geleverd heb gekregen. Is er iemand die dat voor mij bij zijn eigen auto zou kunnen checken? Ik heb het dan even over het wat verzonken liggen aan met name de achterzijde. Of is dat bij alle panoramadaken toch het geval en is het me niet eerder opgevallen? Rechts voor hoort in ieder geval net zo te zijn als links voor, dus dat moet sowieso nog hersteld worden. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gieliovd

Forumguru
Je vraagt je wel eens af wat je tegenwoordig nog mag verwachten, als je ergens €35.000 naartoe brengt en je vraagt garantie op problemen...

Triest hoe slecht ze dingen oppakken, repareren etc.

chefkok

Actief lid
Net even met de kamera boven onze auto gehangen: heb je hier wat aan? Verzonken is het volgens mij absoluut niet.

Mvg,

Koert

Bijlagen

• S1050015.JPG
    S1050015.JPG
    290,8 KB · Weergaven: 172
  • S1050013.JPG
    S1050013.JPG
    284,3 KB · Weergaven: 165
  • S1050014.JPG
    S1050014.JPG
    199,6 KB · Weergaven: 160
Laatst bewerkt:

Skoda_Fan

Actief lid
Ik zal morgen even kijken hoe het eruit ziet. Volgens mij ligt ie er strak in, maar heb er niet in detail nog naar gekeken. Niet opgelet.

Skoda_Fan

Actief lid
@TurboPower: Vanmiddag ff gekekeken. Voorkant van het dakraam, beide zijden, liggen ca. 1~1.5mm onder de rand. Achter, beiden zijiden, eigen vlak met het dak. Geprobeerd vast te leggen. Hoop dat het zichtbaar is.

Bijlagen

• Dak_achterzijde links.jpg
    Dak_achterzijde links.jpg
    539,4 KB · Weergaven: 131
  • Dak_achterzijde rechts.jpg
    Dak_achterzijde rechts.jpg
    563,9 KB · Weergaven: 128
  • Dak_voorzijde links.jpg
    Dak_voorzijde links.jpg
    864,2 KB · Weergaven: 128
  • Dak_voorzijde rechts.jpg
    Dak_voorzijde rechts.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 122
Toen ik afgelopen vrijdag mijn caravan op wilde halen, stond er een melding in het display dat ik de remlichten van de aanhangwagen moest checken. Het probleem lag echter niet aan de verlichting van de caravan, maar aan mijn trekhaak (of beter gezegd de contactdoos). Maar weer terug naar de dealer. Het probleem kon niet zo 1-2-3 opgelost worden. Waarschijnlijk is door de lekkage van het panoramadak, de regelunit kapot gegaan. Ik heb toen wel even een huurauto meegekregen, zodat ik in ieder geval mijn caravan weg kon wegbrengen naar de dealer. Morgenavond breng ik mijn auto weer naar de dealer, zodat ze het panoramadak op de juiste wijze opnieuw kunnen monteren en daarnaast wordt het probleem met de trekhaak opgelost, de bandenwissel gelijk gedaan en de Columbus geupdate. Woensdag kan ik hem dan hopelijk weer ophalen en dan maar hopen, dat ik mijn portie aan problemen wel heb gehad en eindelijk eens van mijn auto kan gaan genieten.

CDK

Forumguru
@TurboPower, hopelijk gaat het je dealer in 1 keer lukken om het te fixen! Laat ons even weten hoe het gegaan is en wat er gedaan is, zodat andere O3 rijders hier hun voordeel mee kunnen doen, mochten ze onverhoopt ook tegen deze problemen aanlopen. ;) Succes met de afwikkeling!

Vanmiddag de auto weer opgehaald. Het panoramadak ligt ligt er nu keurig in. Daarnaast hebben ze ook de kabelboom van de trekhaak vervangen, bandenwissel gedaan en de Columbus voorzien van de laatste updates.
Hopelijk hebben we alle ellende nu achter de rug en kunnen we eindelijk van de auto gaan genieten.

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Waarom is de kabelboom van je trekhaak vervangen? En weet je ook welke elektro-module er nu in zit?

Waarom is de kabelboom van je trekhaak vervangen? En weet je ook welke elektro-module er nu in zit?
Toen ik mijn caravan vorige week op ging halen, werkten de remlichten niet. Mogelijk oorzaak zou de lekkage van het panoramadak geweest kunnen zijn. Ik moet je helaas een antwoord verschuldigd blijven op jouw vraag omtrent welke elektro-module erin zit. Hier heb ik absoluut geen verstand van.

De Stip

Forumguru
En weer lag er gisteren een plasje water op de bagage afdekking. Geen idee hoe dat komt. We zag ik dat er druppels hingen aan het grijze stuk kunststof aan de bovenzijde van de bagageruimte. Het deel aan het einde van het plafond, wat contact maakt met de rubber afdichting.
Het heeft natuurlijk geregend de afgelopen dagen, maar dan mag dit toch niet gebeuren? En kan het door een bezoek aan de wasstraat komen? Zou ook niet mogen :(

micky

Forumguru
@supersjors als ik het goed zie heb jij een O2, dit draadje gaat over de O3, wellicht even een topic openen in het O2 deel om verwarring te voorkomen :thumbsup:

rvdijkazn

Nieuw lid
Had ook veel vocht bij de voeten aan bestuurderszijde van mijn Octavia III en steeds beslagen ruiten. Heb hier zelf al 2,5 liter water uit gehaald, maar toen was het nog steeds erg nat. Volgens de dealer is het nu opgelost en kwam de lekkage door de verstopte afvoer van het panoramadak. Als het goed is wordt alles netjes schoon- en drooggemaakt. Morgen kan ik hem ophalen.
Op het internet zijn veel verhalen van lekkage door een panoramadak te vinden, ook bij andere merken.

Renzo4000

Forumguru
Het lijkt ook wel dat er een "oude techniek" is gebruikt qua afdichting met zichtbare rubbers aan de buitenkant. Als ik dit vergelijk met mijn vorige auto, een renault megane, lag het dak/glas netjes als een geheel op het dak. Daaronder een goede afdichting middels goede rubbers en zeer goede afwatering.

Ik kon ook met gemak met flinke regen op de snelweg rijden op de kantel-stand zonder maar een drupje water binnen te krijgen. Ook wel eens de auto in geparkeerde toestand met de kantel-stand buiten laten staan in een hevige regenbui (lees, wolkbreuk). Ik hield mijn hart vast voor flink wat water in de auto, maar nee hoor ... kurk en kurk droog. Ik denk dat Skoda hier gewoon een productiefout te pakken heeft.

rnEfzhm.jpg

micky

Forumguru
@Renzo4000 maar dat dak van de megane maakt zoveel lawaai dat de paar collega's die hem bij ons op de zaak hebben, nooit zo'n dak weer willen :)
Ik denk ook niet dat dit een fout van Skoda is, is namelijk het zelfde dak als in de andere VAG auto's, maar je speelt gewoon met water en soms gaat dat fout, dat was in de jaren 60-70 ook met de citroen DS (snoek) zo, voor het gevoel begonnen al die afvoeren te lekken.

Bovenaan Onderaan