Lekkage onder bestuurdersstoel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo mijn naam is Frans ben nu een paar maanden de nieuwe eigenaar van een Skoda Octavia II combi uit 2007, nog nooit zo'n fijne auto gehad.
Heb alleen sinds een paar dagen natte voeten, Ben bij de garage geweest daar is de dakafvoer en de afwatering onder de ruitenwissers zeg maar doorgeblazen maar de overlast blijft. Er is alleen iets vreemd met het water als ik het weg ga zuigen met de stofzuiger gaat de vloerbedekking enigzins schuimen? weet niet of dit met het e.v.t. reinigen van de vloerbedekking in het verleden te maken heeft dat er zeep resten achter zijn gebleven of dat dit water ergens anders van afkomstig is?

Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem dan zou ik dat graag horen!!!!

EdK

Forumguru
Veel oude kranten en die onder de mat leggen en dagelijks of meerdere keren per dag wisselen.
Dan rijden met verwarming en airco aan en raampje op kier.
En zo zal langzaam het vocht verdwijnen, doe je dit niet dan heb je straks paddo's in je wagen groeien....
En de schimmels krijg je ergggggg moeilijk weg ....

EdK, begrijp dat ik het ook droog moet krijgen, maar dan zal ik toch eerst de oorzaak weg moeten nemen!!
En die heb ik nog niet gevonden.

Michelv.

Forumguru
Bij andere modellen lekken vaak de deurplaten door die achter de deurpanelen zitten, die moeten dan opnieuw gekit worden, of dit bij een O2 voorkomt weet ik niet.

s-line

Forumguru
Dat is gewoon het materiaal, auto vloerbedekking schuimt meestal als het goed nat is

S-line dat is een geruststelling dacht misschien leiding naar achtersproeier kapot, deze kan ik dan afstrepen!! Zou het misschien de kachel of climate controle kunnen zijn.

ronald_j

Actief lid
Best mogelijk dat de oorzaak al weg is en het gewoon erg lastig is om van het vocht af te komen. Had zelf met de fabia een probleem met een lekke deur. Na afkitten van de deur bleef ik nog lang last van vocht houden. Tapijtje was in de ochtend redelijk droog, maar na een rit weer kletsnat. Blijkbaar lag nog ergens in het chassis water, wat dan bij rijden weer gaat klotsen. Het kostte dus ook enige tijd om overtuigd te worden dat het probleem echt opgelost was.

ronald,

Daar zit ook wat in, Ik heb zo'n stofzuiger waarmee ik ook water kan opzuigen zal het nog een paar keer herhalen moet toch eens ophouden dan, denk dat ik toch zeker al 2liter op gezogen heb met dat ding als het niet meer is!!

EdK

Forumguru
begrijp dat ik het ook droog moet krijgen, maar dan zal ik toch eerst de oorzaak weg moeten nemen!!
En die heb ik nog niet gevonden.
Ik was er even van uit gegaan met het doorblazen van de parafaan wat je dealer had gedaan dat oorzaak verholpen was.
Maar buiten dat als je met een waterzuiger al bent bezig geweest en je legt dagelijks weer droge kranten onder de matten etc dan zul je merken dat de kranten steeds minder nat zullen worden, maar mocht het toch nog ergens lekken dan kun je aan de natheid van je kranten ook weer zien waar het klaarblijkelijk begint met lekken en vandaar gerichter zoeken.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Preccies Edk, Maar het is toch wel heel vervelend, hoorde ook van iemand dat ik toch wel moest uit kijken met zo'n lekkage omdat het je ook de kachel motor kan kosten.
moet maar even gaan kijken waar ik een pak kranten vandaan kan halen, zelf heb ik die niet meer.

ronald_j

Actief lid
ronald,

Daar zit ook wat in, Ik heb zo'n stofzuiger waarmee ik ook water kan opzuigen zal het nog een paar keer herhalen moet toch eens ophouden dan, denk dat ik toch zeker al 2liter op gezogen heb met dat ding als het niet meer is!!
Tja, het is natuurlijk wel mogelijk dat er nog steeds lekkage is. Jammer dat het steeds zo regent. Anders zou ik zeggen: Droog maken en dan een keer door de wasstraat. Kijken waar het vocht binnenkomt.

ja Ronald, ga vandaag nog een keer kijken volgende week heb ik daar geen tijd meer voor.
zeker jammer dat er aldoor regen valt ander zou je kunnen bekijken of het niet met de kachelslangen of condens afvoer Airco te maken heeft!!!

VanRoyal

Forumguru
Dit heb ik ook een keer gehad met een Seat Toledo. Volgens mij zijn de deuren toen opnieuw afgekit. Om het water er volledig uit te krijgen heb ik een tijdje vochtvreter in de auto gezet, werkte prima!

vandaag stukkende stop onder de bekleding gevonden, denk niet dat dit het is water stroomd normaliter niet omhoog :) ook druppelt er water langs mijn deurstijl komt van met schuifdak !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan