Lekkage panoramadak

1 oorzaak is de vliegjes in het zomerseizoen in de windvanger blijven steken: deze veroorzaken de verstopping in de dunne afvoerbuisjes in de A stijl
2. als de Yeti scheef staat is er bij hevige regenval teveel water dat door een afv. buisje moet. Gevolg: overloop door de binnenhemel naar de A-stijl dat langs de zijkant langs/door de zekeringenkast naar benedenloopt

Leon54

Actief lid
Mijn vorige auto (Seat Leon) had ook een origineel schuifdak. Nooit problemen mee gehad. Wel de gootjes en afvoeren jaarlijks controleren en zo nodig schoonmaken. De afvoeren bij voorkeur met perslucht doorblazen. De Yeti beschikt over een groot panorama dak. Ik kan me voorstellen dat dit eerder problemen geeft, zeker als de auto niet geheel vlak staat...

In de zomer is het dak vaak open maar ik controleer iedere keer of er veel vliegjes op het net zitten en haal ze er dan af. Ook regelmatig even in de gootjes kijken (even gaan staan ;). Daar willen nog wel eens bladeren of bloesems in komen te liggen als je kort onder een boom staat. Zelf na 3,5 jaar nog geen problemen ondervonden.

guitar_billy

Senior Member
Zoals al eens gemeld; wees voorzichtig met harde voorwerpen want de afvoer slangen van schuifkanteldak / panodak zijn veelal van neopreen en dat is zo stuk !

Ik giet zelf altijd met een klein gietertje wat water in het frame bij de afvoeren. Dit om te kijken of het er nog een beetje door loopt. Daarna doorblazen met perslucht (ook niet te gek hard of je blaast de hele slang eraf...) en daarna herhaal ik het gieter ritueel nogmaals.

Dit geeft me dan weer voldoende vertrouwen voor een jaar.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan