Lekke cilinderkop

yal

Lid
Indien je de koppakking verving en de kop niet liet vlakken lag de koppakking er zo weer uit.
Raar dat iedereen de koppen vlakt, koop je toch gewoon ff een nieuwe cilinderkop :biggthumpdown:....denk dat alleen vw daar beter van wordt.
Behalve hun imago dan.

Yal
 

woldendorp51

Nieuw lid
Er is vanaf 2003 een coulance regeling geweest voor het (massaal) vervangen van de clinderkop op de 2.0 tdi (motorcode: BKD). Ik weet niet of er nog steeds sprake is van een tegemoetkoming maar het probleem is in ieder geval bij elke dealer een bekend verhaal.

Bij navraag , is helaas coulance regeling niet van toepassing voor mij.

De coulance regeling is voor auto's beneden de 3 jaar en met een max aantal kilometers van 150.000.

Helaas maar waar. Als of de auto binnen 3 jaar afgeschreven is. (Hoezo Duitse degelijkheid)
 
Dit heeft nooit gemogen van VAG, waanzin eigenlijk. Dat zou inhouden dat je altijd een nieuwe kop moet plaatsen, al is deze niet eens gescheurd. Plaatsen zonder vlakken is vragen om moeilijkheden, dus laat ik de koppen wel degelijk vlakken.

Jos.

Bij Renault mag het eigenlijk ook niet. Bij het revisie bedrijf denken ze er gelukkig anders over.
 
@rens914. De huidige cilinderkoppen van de dieselmotoren mag je niet meer vlakken. Dus als die krom/gescheurd/lek is dan moet die worden vervangen.

wist ik niet maar verbaast me niets (druk wordt steeds hoger).
dieseltechniek wordt steeds lastiger. mooi als het loopt maar er zijn ook veel problemen.
zoon is ook monteur en hij gruwt van de hedendaagse techniek
leuk als je een leasebak hebt maar als de rekening zelf betaald moet worden dan is het andere koek
rens
 
Bovenaan Onderaan