Lekken koelslang

Goededag!
Ik heb een lekkende koelslang, welke van de thermostaat naar de radiateur gaat, alleen kan ik geen onderdeelnummer vinden, kan iemand mij daarmee helpen?
Gaat om de slang welke rood omcirkeld is.

Alvast bedankt en fijne dagen iedereen!!

Bijlagen

• Screenshot_2025-04-19-13-25-06-28_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg
    Screenshot_2025-04-19-13-25-06-28_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12~2.jpg
    351,5 KB · Weergaven: 11

Tees

Donateur
Lijkt mij 6Q0122101AQ (nr 15), mits je een BBZ/BKY motor hebt en een handbak. Automaat met die motor zou -AM zijn. De BUD motor heeft een ander plaatje, dus neem aan dat die het niet is.

Tees

Donateur
Als het geen apart onderdeelnummer heeft, ga je t zeer waarschijnlijk niet als apart onderdeel vinden. Tenzij op de sloop.
En voor die paar tientjes zou ik ook niet al te veel moeite doen, gewoon het hele stuk vervangen.

Ja inderdaad, sommige dingen haal ik wel de sloop, maar dat soort dingen haal ik liever nieuw en dan inderdaad meteen de hele slang doen.

Nog tips voor het legen en vullen van het koelvloeistof?

EdK

Forumguru
Er zijn ook leveranciers in NL die een heel assortiment aan slangen heeft.
Misschien even met google zoeken en de juiste binnen en buitendiameter zoeken en een halve of hele meter van dat spul kopen ....?

Hakar

Donateur
Wederom met @Tees eens, hele stuk vervangen.
Scheelt een hoop geouwehoer en wachten.
In het gunstigste geval hoef je niet alle koelvloeistof te vervangen.

Wanneer de motor koud is, is de thermostaat dicht.
In dit geval zou ik een grote bak onder de auto schuiven, de slang van thermostaat naar radiateur en eventuele vertakkingen losnemen en vervangen.
Aftapkraantjes op of aan de radiateur willen wel eens ongewenst vastzitten, bij losdraaien dan de neiging tot breken met als gevolg lekkage.
Daarom zou ik alleen van boven werken.

Bovenaan Onderaan