Lekkende ruitensproeier

Mijn Citigo nu anderhalve week oud (12 juli) heeft een merkwaardig probleem. Vanaf de eerste dag komt er tijdens het rijden af en toe water uit de ruitensproeier op de achterruit. Soms gebeurt dit al bij het wegrijden, soms pas na een half uur rijden. Heel onvoorspelbaar maar wel vervelend. Ik krijg al lelijke plekken op de achterruit.
Ben meteen de maandag na aflevering bij de dealer teruggewenst. Volgens de monteur is dit een bekend probleem. Niet alle Citigo's hebben er last van. Heb het mankement bij de importeur laten registreren. Zodra er een oplossing voor komt, ben ik de eerste die wordt opgeroepen.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben? Als dat het geval is, zou ik jullie willen oproepen dit te melden bij je dealer en te vragen of deze het wil doorgeven aan de importeur. Hoe meer klachten er geregistreerd zijn hoe eerder er naar een oplossing gezocht wordt!!
Ik voeg een aantal foto's toe zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

IMG_1368.jpg IMG_1370.jpg IMG_1367.jpg

Zwapp

Forumguru
Snap dat ie een druiper heeft met al dat stof :-) zou ik ook hebben...

Maar een vervelend probleem ja, ziet er niet sjiek uit.

EdK

Forumguru
De loop van het slangetje in de achterklep zal wel fout zitten
waarschijnlijk nu van bovenaf en niet met slag vanaf onder.
En tsja dan lijkt het me dat hij makkelijk gaat leeglopen

Heb ik ook. Maar is dat echt zo een groot probleem? Heeft misschien met het warme weer te maken. Ik maak mij er niet echt druk om.

tikumo

Lid
ik had het in het begin, nu niet meer! al een tijd, en tijdens de warme dagen niet meer gezien nu.. heb hem nu 3 maanden ongeveer, viel me ook een keer op.

Cordoba

Forumguru
Ik kan het helemaal mis hebben, maar ik zit te denken aan relais van ruitensproeier die bij het starten even een fractie van een seconde niet doet wat ie moet doen, waardoor er even wat water naar de achtersproeier gepompt wordt.

Op het upforum ook wat mensen met hetzelfde probleem. Ik heb het ook een paar keer gezien, maar ik vind het nou niet echt een enorm groot probleem.

Vandaag heb ik maar 20 min. gereden, er kwam geen water uit de sproeier. Zoals ik al beschreef is het onvoorspelbaar. Het is niet een enorm groot probleem maar ik vind het storend dat er altijd een lelijk, uitgebeten spoor op de achterruit zit.
Bovendien vind ik het heel knullig dat er ongewild water uit de sproeier komt. Heb in mijn leven al heel wat auto's in bezit gehad, dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ik ben nog vergeten te vermelden dat mijn dealer van de importeur het antwoord heeft gekregen dat men op dit moment nog geen oplossing voor het probleem(pje) heeft. Het euvel is wel bekend.

poedel

Nieuw lid
Ook ik had de eerst dag (19-7) al last van een paar druppeltjes. Daarna er niet echt meer op gelet. Ga ik nu wel doen.

Eerlijk gezegd heb ik er de afgelopen 3 dagen geen enkele keer meer last van gehad.
Waarschijnlijk is het iets van voorbijgaande aard zoals lovely305 al heeft beschreven.
Toch blijf ik het in de gaten houden.

Joske

Forumguru
Of is je reservoir nu niet meer zo vol? Dat het mss enkel voorkomt bij een vrij vol reservoir?

Bovenaan Onderaan