Leverproblemen afneembare trekhaak

Nelissuh

Actief lid
Vandaag van mijn dealer (Rotor Heerlen) te horen gekregen dat ik tot week 50 moet gaan wachten op mijn afneembare trekhaak omdat deze niet leverbaar is. Dit komt me echt niet goed uit.

Ik heb dit niet eerder gehoord, zijn er andere forumleden met dezelfde problemen?

Nelissuh

Actief lid
Ik heb dat hele topic gelezen, over afstanden van vaste trekhaken, maar ik kom er geen leverproblemen met afneembare trekhaak in tegen. Om het topic niet te vervuilen was ik met opzet een nieuw topic gestart.

MaRco2

Forumguru
Daar lees ik niets over de afneembare trekhaak levering. De mijne was snel leverbaar en gemonteerd (vrijdagavond order, dinsdag opgehaald mét haak (en spatlappen en wat andere goodies).:)

Barrokok

Actief lid
Mijn op 1 november geleverde OIII zou volgns de dealer in eerste instantie nog geen afneembare trekhaak hebben, inderdaad i.v.m. leveringsproblemen. Uiteindelijk is die toch meegeleverd. Ik heb de trekhaak er nog niet onder gehad, dus of het werkt en funtioneel is, weet ik niet....

Nelissuh

Actief lid
Mijn auto vandaag, met trekhaak, met aanhanger. Wat klopt er niet....

Bijlagen

• partner.jpg
    partner.jpg
    469,5 KB · Weergaven: 112

Nelissuh

Actief lid
Bij gebrek aan trekhaak maar in de Partner van mijn pa rondgereden. Het voordeel is wel dat je er weer even aan herinnerd wordt hoe luxe de Octavia is.

res-q

Senior Member
Ik heb wel meteen een afneembare haak geleverd gekregen, echter met een verkeerde kabelboom. Dit blijkt uit het feit dat de parkeersensoren aan blijven als ik achteruit rij met aanhanger, zit dan in een constant gepiep, erg irritant!
Schijnt een bekend probleem te zijn met de afneembare haken, meer mensen dit al meegemaakt?

Nelissuh

Actief lid
Ik heb wel meteen een afneembare haak geleverd gekregen, echter met een verkeerde kabelboom. Dit blijkt uit het feit dat de parkeersensoren aan blijven als ik achteruit rij met aanhanger, zit dan in een constant gepiep, erg irritant!
Schijnt een bekend probleem te zijn met de afneembare haken, meer mensen dit al meegemaakt?
Komt veel voor, maar het is normaal geen probleem van de kabelboom, maar zijn ze tijdens de inbouw iets vergeten bij het programmeren van je auto. Is in de garage in een kwartiertje gefikst.

kleine heino

Senior Member
De dealer heeft mij verteld dat als de originele trekhaak niet leverbaar is er een Thule op de auto gemonteerd wordt. Ik mag aannemen dat dit geen verschil is met origineel. Of toch?

andrehj

Forumguru

Het ligt aan de prutsers die de trekhaken installeren. Ik kan er nog steeds niet bij dat ik als particulier dit wel gewoon goed kan doen, en dat de dealers (die er goed voor worden betaald en wiens beroep dit is!) er in ongeveer de helft van de gevallen niet in slagen een trekhaak gewoon netjes aan te melden.

Toevallig vanmiddag nog bij een vriend (met een preFL-O2) nog even het vinkje goed gezet, omdat ook hier de sensoren bleven piepen. Het was maar één bitje in VCDS en in een minuutje gefixt. Deze trekhaak is oorspronkelijk door de dealer geïnstalleerd. Ook van een andere O2 van dezelfde dealer weet ik dat deze weer niet goed is aangemeld.

res-q

Senior Member
Komt veel voor, maar het is normaal geen probleem van de kabelboom, maar zijn ze tijdens de inbouw iets vergeten bij het programmeren van je auto. Is in de garage in een kwartiertje gefikst.
I know, bij mn F2 was het ook een kwestie van software, maar bij de O3 schijnt er ergens een relais te moeten komen die in deze kabelboom niet zit, helaas..

andrehj

Forumguru
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat VAG bij MQB auto's ineens afstapt van een aanhangerregelapparaat wat alles netjes regelt naar een constructie waarbij ergens een extra relais moet worden toegepast.
Je verhaal klinkt heel erg als een dealer of Pon die niet de prijs van het af-fabriek regelapparaat wilde betalen en bij een alternatieve leverancier een goedkope versie heeft aangeschaft die nu niet goed blijkt te werken.
Kun je via VCDS checken welk merk regelapparaat je hebt? (module #69)
Ik zou hier niet akkoord mee gaan en aandringen op een oplossing.
Dat het wel goed kan wordt bewezen door anderen op dit forum die wel gewoon een goed werkende installatie hebben.

res-q

Senior Member
Zal er vrijdag met ertromp even naar (laten) kijken, wellicht kan het dan ook meteen worden aangepast. Opgelost wordt het sowieso wel, vraag is alleen hoe :-)

isonic125

Actief lid
De dealer heeft mij verteld dat als de originele trekhaak niet leverbaar is er een Thule op de auto gemonteerd wordt. Ik mag aannemen dat dit geen verschil is met origineel. Of toch?

Als er de dealer aangeeft dat de Thule vergelijkbaar is wel ja.
En kan je hierop wijzen mocht het toch afwijken.

Ik zou het gewoon even vragen (of gewoon melden dat je ervan uitgaat dat het functioneel het zelfde is) zodat je hier later geen discussie over gaat krijgen.

Olavio

Senior Member
Ik heb ook van mijn dealer enkele weken geleden te horen gekregen dat de afneembare trekhaak er voorlopig niet onder komt, tenzij ik wil wachten, i.v.m. leveringsproblemen. Tja en wachten doen we niet natuurlijk als ik er ook voor kan kiezen (hopelijk) eind deze week in mijn nieuwe O3 te zitten :-)

Bovenaan Onderaan