Deze draad ook maar weer eens een update geven: Mijn eind juni bestelde Octavia (Elegance HB 1.6TDI DSG) wordt volgende week geproduceerd, zo vertelde de dealer mij net. Dat wordt pas in januari rijden aangezien ING carlease (vlgs info dealer) niets meer laat afleveren na 18 november.
27 weken tussen bestellen en rijden. Dat is dan langer wachten op deze Octavia dan ik in de vorige heb gereden, bij mijn vorige werkgever ben ik weggereorganiseerd toen de auto 24 weken oud was.
oktober besteld over 2 weken productie..gek....
Ik zou eerder verwachten dat de levertijd voor de niet-DSG klanten terugloopt. Als de auto's met DSG niet afgebouwd kunnen worden omdat de versnellingsbakken ontbreken zal daar ook niet aan begonnen worden lijkt me. Dus komt er assemblagecapaciteit vrij.Misschien een ontzettend domme vraag: Als de octavia vertraging opleverd, bij iedereen die een DSG-bak gekozen heeft, wil dit dat automatisch ook zeggen dat iedereen die een handschakel heeft besteld, ook vertraagd wordt. Dus als de DSG-klanten 3 maanden opschuiven, schuiven de handbak-klanten dan ook 3 maanden op?