Levertijd Skoda Fabia (3/2015) Combi

Hetzer

Forumguru
Ja, maar persoonlijk vind ik dat toch anders, je weet immers van te voren wanneer je contract van je lease auto afloopt, als je aan het eind van kilometrage of tijdsduur zit. Bij de particuliere aankoop van een nieuwe auto, hou ik altijd rekening met een levertijd van 3 maanden.

Week 22, is dat alweer het nieuwe model jaar 2016?? Dat begint dacht ik altijd in de weken 20/21/22

• Leuk
Waarderingen: CDK

AndreM

Forumguru
Toch was het voor mij net zo spannend en lang wachten hoor @Hetzer
Ik heb 27 jaar Opel gereden en wist niet of ik de auto op tijd zou gaan krijgen.
Een collega van mij moest 8 maanden doorrijden met zijn oude auto en ik wilde hem graag hebben voor de vakantie.
Dat is gelukkig gelukt.............en moet je als particulier lang wachten?
Ik weet niet wat beter is, mijn auto is in juli geleverd en het model jaar 2015 heeft geen inklapbare spiegels meer op deze uitvoering.
Ik heb gemerkt dat het een en ander nogal kan verschillen per jaar.
Hier en daar ontbreekt er iets in de opties, maar ik heb een auto die compleet is.

Mijn laatste eigen auto was een Golf diesel en toen kreeg ik een Kadett diesel................drama!!!! :sterretjes:
Nu weet ik wat ik al die jaren gemist heb, mijn collega's die ook een O3 hebben zijn allemaal zeer over te spreken.

Maar ff wat anders, het nieuwe model jaar begint toch na de zomervakantie?

Laatst bewerkt:

Hetzer

Forumguru
Nope is rond april/mei dat het nieuwe modeljaar start, in dit geval MY2016, (standaard week 20 of 22, dat ben ik even kwijt)
Zal wel verklaren waarom, dan pas de navi beschikbaar is.

Ridley

Forumguru
Tja, net een mailtje gekregen. Amundsen navigatie ingebouwd voor de F3 pas week 22. Dat is de laatste week maart.

Dan de levering wss in april?? En de gok is dat eind april het nieuwe kenteken er is. Wat zal ik doen? levering uitstellen en wachten op het nieuwe kenteken? Zou dat wat uitmaken tzt met inruil? (kan je nagaan, ik denk te ver vooruit. lol)

Systeem is al leverbaar volgens Kreijne webshop, wordt gekoppeld met de bestaande Bolero radio waarop Mirrorlink draait. Bestel je gewoon een auto met De Bolero erin en dan achteraf inbouwen van de navigatie. Ben je in ieder geval eerder klaar en de kosten zullen nagenoeg hetzelfde zijn.

Wachten op een nieuw kenteken gaat je later bij inruil niets meer opleveren. Of een auto nu van januari 2015 is of van augustus, over enkele jaren zeggen ze toch 'hij is van 2015'.

Hetzer

Forumguru
Het modeljaar kan wel belangrijk zijn mbt bepaalde updates, wijzigingen in het model of productielijn en ook dus extra of andere opties, kleuren etc.

Ridley

Forumguru
Dat klopt, maar ook dan hebben we het niet over duizenden euro's. Wil je echt gegarandeerd zo goedkoop mogelijk uit zijn, koop dan geen auto

Hetzer

Forumguru
Ging toch ook niet over geld ?? ;) Gaat met name over bijvoorbeeld het kunnen leveren van een navi ( in dit geval ) en eventueel wat invoeren van kleine updates, welke voor 99% onderhuids zijn, en toch niet of nauwelijks zichtbaar zijn voor de standaard consument.

Ridley

Forumguru
Maakt het wat uit bij inruil was de vraag om te wachten op het nieuwe kenteken. Dat lijkt me toch een financiële kwestie.

fanSkoda-VW

Forumguru
@Corné de Kluijver . Haast? ja liever gister de levering, want een nieuwe ruikt zo lekker! Maar m'n Fab 1 is prima, de prijs ligt vast, dus rij ik 'bijna gratis'. En kan ik alvast het boekje bestuderen en de commentaren lezen van de Amundsen.
Veel commentaar overigens snap ik niet, het ding zal toch niet slechter zijn dan m'n Siemens VDO Dayton uit 2004 @ € 1300,00 ex. BTW???? Die ik toen cadeau kreeg bij de aankoop van de Fab 1 combi.

CDK

Forumguru
Ik kan me levendig voorstellen dat je wel asap je nieuwe ride zou willen hebben, wij wachten er met smart op tenminste ;) Die Navi zal best wel ok zijn, maar een Tomtom of Garmin doet het vaak net iets beter of sneller.

Op 15 november 2014 Fabia combi 1.2 tsi first edition style besteld met panoramadak, sportpakket, techpakket, trekhaak en spatlapset in de kleur metal grey metallic wordt volgens dealer in week 10 afgeleverd, de Fabia greenline duurde in 2010 6 maanden, ben dus benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: CDK

kiezel

Lid
Op 15 november 2014 Fabia combi 1.2 tsi first edition style besteld met panoramadak, sportpakket, techpakket, trekhaak en spatlapset in de kleur metal grey metallic wordt volgens dealer in week 10 afgeleverd, de Fabia greenline duurde in 2010 6 maanden, ben dus benieuwd.

Wow, das een behoorlijk lange levertijd.. Hebben al die opties er wat mee te maken?

CDK

Forumguru
@Tipmast, prachtige configuratie op de spatlappen na ;) Wij hebben op dezelfde dag een F3C besteld, productie is (voorlopige schatting) gepland in week 10, wij zullen dus wat langer moeten wachten, maar dat komt doordat de combi later in productie gegaan is en was ook vooraf bekend gemaakt :jaja:

fanSkoda-VW

Forumguru
De levertijd is wss lang doordat ik ingebouwde navigatie wil hebben. die is nu nog niet in productie.
En moeten ze er eerst een computerbestelnummerlabellijst (3 x woordwaarde) voor bedenken.

Ook het is geen First Edition, daar hebben ze een aantal van besteld. Maar ik moet zo nodig weer wat bijzonders bestellen :sterretjes: . Maar dan heb ik zeker wel de nieuwe kentekencode. :jaja:
Ach, maakt niet veel uit, blijft ze langer nieuw.

fanSkoda-VW

Forumguru
Kijk, zo leer je nog eens wat (en mijn onderzoek was dus correct :jaja: ): AUTOZINE Publicatiedatum: 24 januari 2015

Sinds de introductie van de Fabia hatchback kreeg Skoda veel kritiek op "MirrorLink". Met dit systeem kan de uitvoer van een Android smartphone op het beeldscherm van de auto worden getoond. Op die manier is de telefoon het brein van de auto en kan deze bijvoorbeeld dienst doen als voordelig navigatiesysteem.
Een slim idee. Ware het niet dat Skoda er tijdens de ontwikkeling van de Fabia vanuit ging dat MirrorLink klaar zou zijn voor het grote publiek op het moment dat de auto bij de dealer stond. Dit blijkt echter niet het geval te zijn en MirrorLink is ronduit onbetrouwbaar en incompleet. Bovendien heeft ontwikkelaar Google zich toegelegd op "Android Auto". Daarom levert Skoda de Fabia vanaf midden 2015 ook met een traditioneel, ingebouwd navigatiesysteem.

Dus daarom de lange levertijd. :thumbsup:

Bovenaan Onderaan