Levertijden 1.2 tsi EBL DSG?

Hoi,

Met gemengde gevoelens lees ik jullie reacties...(Tuurlijk gun ik jullie allemaal dat jullie de auto zo snel hebben gekregen).
Ik vind het erg vreemd dat er zoveel auto's worden geleverd die veel later zijn besteld dan mijn Octavia.
Ik heb een (standaard) Octavia 1.2 TSI ambition businessline (geen EBL dus) besteld in week 38(eind september) en mijn productie datum wordt steeds vooruit geschoven. Staat nu voor week 10.
Vind het erg vreemd om dan te horen dat mensen in november of december een Octavia bestellen en dan wel op korte termijn hun auto geleverd krijgen.. Als er een goede verklaring voor is dan kan ik het misschien begrijpen maar van de dealer wordt ik niet wijzer en de dealer krijgt niets te horen van PON....

Zijn er meer mensen die al langer op hun auto zitten te wachten en wel uitleg hebben gekregen waarom?

Nog even benadrukken: Iedereen veel rijplezier in hun nieuwe Octavia:super:....maar ik kan niet wachten tot de mijne wordt geleverd!

mvg,

Francesco

Klaasje

Forumguru
Die van mij is deze week officieel besteld en verwachte levertijd is wk25

Nu is dat toevallig ook de einddatum van mijn huidige octavia in de lease.
Ik weet niet of dit ook nog wordt meegenomen in de overwegingen tussen PON en dealers

Ik wacht gewoon rustig af, want rijdt nu ook in een Octavia Elegance BL

Ronnie

Forumguru
De snellere levertijd zal te maken hebben met de toeleverantie van 1.2 TSI/TDI motoren,
de productie van deze motoren loopt achter, evenals de DSG's.

Goed nieuws!! Vandaag de dealer aan de telefoon gehad voor de levertijden van andere bestellingen (ik werk bij een leasemaatschappij) en ook nog maar eens gevraagd naar mijn bestelling (O2 combi 1.2 TSI dsg ebl). De laatste keer was de verwachte productieweek 16. En nu word ie deze week gebouwd!! Beetje vreemd allemaal. Maast ik klaag niet.
Tijdje met hem aan de telefoon gezeten met de dealer en die vertelde dat ie pas in de fabriek geweest was. Skoda schijnt problemen te hebben met de toeleveranciers van onderdelen. Deze kunnen niet altijd op tijd leveren. Nu schijnen de 15 inch velgen weer een probleem te zijn. Daardoor gooien ze alles doorelkaar om niet stil te vallen. En nu word mijn auto weer sneller gemaakt als dat de bedoeling was. Ik ben deze week ook nog even bezig geweest de order om te zetten via dat voorraad systeem. Er staat een cappucino beige O2 combi 1.2 TSI dsg ebl met sunset, reservewiel en 17" pallas op binnenkomen bij Holdinga in Almere. Dus als je nu snel wil rijden, en dit is de juiste uitvoering, moet je hen even snel bellen.

Mijn Octavia is vorige week geleverd en begin oktober besteld. Heb dus 4 maanden/18 weken gewacht. Het was gelukkig het wachten waard, want hij rijdt echtheerlijk en ziet er ook nog eens mooi uit. Ik zal kijken of ik binnenkort mooie plaatjes kan tonen.

pacm1980

Nieuw lid
Goed nieuws, vandaag de leasemaatschappij gesproken. auto wordt eind maart geleverd!! Valt niet tegen. De auto is begin december besteld samen met die van mij collega. Hij krijgt zijn auto (identiek) zelfs al op 15 maart. Al met al valt de levertijd voor de 1.2 EBL DSG dus niet tegen :-)

jemo

Lid
Mijn 1.2 tsi dsg combi ebl op 31-12 besteld en in week 8 gereproduceerd. Door de vele accessoires dien ik na transport (2 weken) nog een week of 3 te wachten. Ergens begin april mag ik dus gaan genieten...

Bovenaan Onderaan