licht op auto

Rosinfield

† In Memoriam
Roel, Henk is mijn Yeti (sinds vrijdag j.l. in bezit). Mijn dochter geeft van alles een naam (fiets, tas, auto, etc), vandaar.

FredV

Banned
Eigenlijk is een auto toch vrouwelijk, of heeft Henk al een persoonlijkheidsstoornis? Hendrina?

Rosinfield

† In Memoriam
In het Frans wel, la voiture. In het Duits onzijdig (das Auto). Kan best van die persoonlijkheidsstoornis, kenteken is NGS (Niet Goed Snik).

FredV

Banned
dus toch, de auto weet niet of die vr dan wel m is, duitsers toch slim, die kiezen voor onzijdig.
Wij nederlanders vertroetelen de auto als een vrouw, wij ook gestoord?

wimv

Actief lid
Jongens waar maken we ons druk over. Een goeie verlichting bevordert de veiligheid op de weg. Dagrijverlichting vind ik persoonlijk een hele goeie zaak. Dat je koplampen automatisch aangaan op donkere plekken: ideaal, kun je het zelf niet vergeten !! Was vandaag even bij mijn hofleverancier, de Action. Daar hadden ze lampen voor de koplampen liggen voor Euro 2,99 per 2 stuks in een verpakking. Kon je nog kiezen tussen blauw- en geelachtig licht (beiden met E-keur nota bene). Laat de lichtknop lekker in de "Auto" stand staan zou ik zo zeggen.
Wim

corsaar

Senior Member
Helemaal gelijk wimV maar het vervangen schijnt nogal moeilijk te gaan !
Of ben jij zo'n handige jongen ?

FredV

Banned
Helemaal gelijk wimV maar het vervangen schijnt nogal moeilijk te gaan !
Dat verschilt per merk en type.
Bij het ene merk/type moet zelfs de gril eruit (arbeidsloon ca 60 euro) en bij de ander vervang je zo de lamp.
Mijn dealer hanteert de stelregel dat, als je vaste klant bij hen bent, alleen de lamp wordt berekend en niet het arbeidsloon. Voor niet-klanten wel het arbeidsloon.

wimv

Actief lid
@corsaar: 2 linker handen !! Maar als het echt niet lukt dan schiet je toch gewoon een even wegenwachter aan. Er woont er toevallig een bij mij op de hoek. En ik kan me zelfs nog voorstellen dat een monteur van je dealer dit ook wel even voor je wil doen. Simpele problemen lossen zich vaak ook simpel op.

corsaar

Senior Member
Zijn julie op de hoogte van het automatisch sluiten van de portieren.

Vanavond open ik de auto met de afstandbediening lichten gaan aan portieren open
ik wachte 2 minuten met instappenen vanzelf klik lichten uit en portieren op slot.

wimv

Actief lid
Klopt, als je niet binnen een bepaalde tijd een deur of de achterklep opent, dan gaat de boel automatisch weer op slot.

CaseyBasey

Actief lid
Bij m'n Corolla heb ik zo'n dikke sleutel waarmee je portieren op afstand kunt openen en een "gewone" platte die je in het slot moet steken. De tweede heb ik altijd bij me omdat ie dunner is en beter aan m'n sleutelbos past. Ik veronderstel(de) dat ik bij de Yeti ook een elektronische en "gewone" zou krijgen.

Rosinfield

† In Memoriam
Heb het nu uitgezocht. Bij het inschakelen van het contact gaat altijd het licht aan, ook in de 0-stand (nl de dagrijverlichting). Kun je dus niet zo maar uitschakelen. Kwam hier achter toen ik met mijn radio bezig was en daarvoor het contact aan moest zetten.

Heb de knipperlichten zelf vervangen door andere exemplaren, veel witter licht
ook de koplampen zijn vervangen door Philips exemplaren , ook witter en veel meer licht.

Bovenaan Onderaan