Lichtmetaal plasti dippen

dirkkroneman

Forumguru
Tip: spuit het er dik genoeg op. Ik heb gedeeltes die er dunnetjes op zitten en die krijg je er bijna niet af... Eigenlijk wel minimaal 2-3 lagen, wil je ook dat het "was-proof" is ;)
Mijn ervaring is met een setje van Foliatec, 2 bussen zou genoeg moeten zijn voor 4 velgen. Ik vond het redelijk krap (17" Neptunus), daarnaast zou ik willen adviseren: heb je de mogelijkheid om met een verfspuit (compressor) te spuiten (dus de blikken)? Doe dat dan! Met de spuitbussen lukt het ook wel, maar gaat niet echt fijntjes..

Happyman

Forumguru
Ik denk dat ik toch maar op zeker speel en voor de true metallic aluminium ga. Ik ga uit van 1 spuitbus per velg. Daar moet je wel 4 lagen mee kunnen doen. Daarna nog 1 laag glossifier er over.

EdK

Forumguru
Onlangs ook een spuitbusje gekocht met plastidip http://www.classicinternational.eu/plastidip/electronica-toepassingen/liquid-tape-spray/ dit wil ik gebruiken als vervanger van vulcaniseer tape voor bij de connectoren bij de marifoon antenne en die van de wind/snelheidsmeter. En 11.95 eurie vond ik een redelijke prijs.
Moet nog wel gaan gebruiken dus ervaringen erover kan ik nog niet geven.

Bij die toko zie je hier het volledige assortiment en men krijgt per 8/4 weer een nieuwe lading binnen verkondigd men
http://www.classicinternational.eu/plastidip/

Zijn er anderen hier die nog goedkopere adressen hebben dan deze ?
Zet dan even de link hier neer zodat een ieder zijn voordeel er uit kan halen

Noord26

Forumguru
Strabeko laten wij regelmatig onderdelen behandelen vanuit de zaak. Altijd wel met bonnetje natuurlijk. ;)

Menno.

Actief lid
@Menno. heel vriendelijk dat je het met ons wil delen, maar ik denk dat die beste man het niet zo prettig vind dat hij op het internet vermeld staat als zwartwerker..... ;)
Haha :D. Ik zeg toch ook, via mijn banden boer is het €50 zonder bonnetje. En die laat het daar doen, dus wellicht is het rechtstreeks met bon goedkoper of net zo duur :).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Zoals anderen ook al aangegeven hebben, zowel vanwege de stevigheid, als moeite/gemak om het te verwijderen als je dat wil, diverse lagen aanbrengen, en ik zou 4 als minimum adviseren, maar zeker niet minder dan 3. (dus 1 laag meer dan dirkkroneman noemt)

Glossifier die Happyman noemt, is wel officieel van plasti-dip. Ik heb er ook naar gekeken om mijn dak mee te doen, maar was bang dat ik het niet netjes egaal zou krijgen.

Overigens is er ook een 'gun' verkrijgbaar die je op de spuitbus zet, daarmee wordt het makkelijker om netjes te spuiten dan met de kale spuitbus. De gebruikte naam is dacht ik cangun, maar ik kan de versie die ik ruim een jaar terug tegenkwam niet meer vinden.

Laatst bewerkt:

blokart

Senior Member
Spuiten met perslucht geeft een egaler effect dan met spuitbus is iets korrelig wel sterk verdunnen en best met het product van Plastidip en niet met thinner of aceton is mijn ervaring. Ik heb al een grill omlijsting gedaan en de
beide RVS uitlaatdelen van m'n 508.

Cordoba

Forumguru
Mijn ervaring is als je een aantal lagen spuit volgens de aanwijzingen, dat het oorspronkelijk korrelig/sinaasappelhuid-effect lijkt, maar dat het bij het drogen strak trekt.

Bovenaan Onderaan