Lichtsensor kapot, waar te bestellen? Zelf vervangen?

Antera

Donateur
Regen sluiten is wel afhankelijk van de regensensor. Zonder letter werkt het wel en met alle nieuwere met een letter erachter niet meer.

Wilmar

Nieuw lid
Deed bij jou de coming home functie het nog wel? En ging die het na verloop van tijd dan bijv. wel weer doen?
Lang geleden heb ik het hier over een euvel met de regensensor in mijn Octavia 3 TDI gehad. Ik kreeg zodra het donker werd (tunnel oid) een foutmelding over de automatische verlichting. Dan floepten mijn lichten wel aan, maar na uitrijden van de tunnel niet meer uit. Het euvel zou aan de defecte regensensor liggen. Kosten een paar honderd euro of een gok van ca. acht tientjes met een gebruikt exemplaar of niks doen en het euvele het euvel laten. Ik koos voor de laatste oplossing.
Voorheen loste het zich altijd op als ik op vakantie in b.v. Spanje was. De afgelopen twee jaar heb ik die vakanteis overgeslagen, maar dit jaar weer geweest en tot mijn verbazing reageert de sensor weer foutloos. (ook in Nederland nog steeds)
Ben wel benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn. Falende sensoren lijkt me uitgesloten. Maar wat wel en waar dan?

Antera

Donateur
Je zal hem eens uit moeten lezen kan goed dat de sensor niet goed zicht meer heeft en daarmee issue's geeft. Geeft dan error dat die verkeerd gemonteerd zit.

Vervangen kan maar je eerste de originele codering ervan moeten opslaan om die dan in de nieuwe te zetten anders werkt het niet

Wilmar

Nieuw lid
Ik probeer te begrijpen waarom die sensor het in de herfst, winter en vroege voorjaar niet doet en in de zomer na een aantal dagen warm en droog weer (zoals nu) normaal functioneert.
Ik leg vooralsnog geen verband tussen montagefouten en/of problemen na een update.

Bovenaan Onderaan