lichtverklikker spontaan dood

darkprojectx

Forumguru
als ik naar module 17 ga kan ik alleen 1 code volgens mij wijzigen..
heeft maybe iemand een printscreentje/foto van hoe ik de module 17 kan aansturen?

Gister trouwens nog even bij schadenet geweest, zij hebben hem uitgelezen en konden niets vinden (nee duh ik de avond ervoor ook niet).
Dus ik mocht even bij de dealer (autoarena in venlo) langs, daar konden ze hem "beter" uitlezen.
Daar heen gekoetst en zij hebben hem uitgelezen/nagekeken.
Wel 30 euro voor moeten schokken.................................
Ennnn de conclusie daar was dat er een foutcode in zat! Zo nieuwsgierig als ik ben heb ik gevraagd naar de foutcode, "dat is geen probleem, dat ga ik even vragen".
Komt de beste man terug en blijkt er geen foutcode te zijn.
Het issue zou zitten in het slot van de bestuurdersdeur. Het slot zou vervangen moeten worden a 160 euro. En mogelijk was er nog meer defect want als je de bijrijders deur opent zou hij het ook moeten doen.
Daar de showroom in gedoken in een fraaie Jetta Hybrid, die lag toch aan de prik, dus lampen aangezet en de bijrijders deur geopend -> geen zoemer. Bestuurdersdeur open -> wel een zoemer. Oke, dat verhaal klopt dus al niet.
Nu heb ik het volgende ontdekt... als ik mijn auto nog op contact heb staan en de bijrijdersdeur open, dan gaat de interieurverlichting branden. Wanneer hij op contactstaat en de bestuurdersdeur gaat open dan gaat de binnenverlichting NIET branden.
Kortom, naar mijn eigen idee is er iets loos met de geschakelde min die richting mijn bestuurdersdeur gaat?
Nu ik erover nadenk heb ik het niet meer getest om de auto van contact af te zetten, sleutel te verwijderen en dan uit te stappen aan beide kanten. Zo snel de sleutel uit het contact gaat gaat namelijk sowieso de interieur verlichting al aan.. dus vanavond even testen.. even wat langer blijven zitten tot het uitgaat en dan kijken wat er gebeurt.

Trouwens best een aangename auto die VW Jetta Hybrid, enkel jammer van de kleine kofferbank vanwege de elektronische toestanden, maar ze hebben wel weer een slotje op het het dashboardkastje!
Toch maar eens sparen.. of een hele dikke aangeklede Rapid kopen..

IMG_20130904_003945.jpg
IMG_20130904_004015.jpg IMG_20130904_004217.jpg IMG_20130904_004508.jpg IMG_20130904_004248.jpg IMG_20130904_004318.jpg IMG_20130904_004146.jpg IMG_20130904_004352.jpg

Faabtsi

Actief lid
Als je module 17 opent en dan heb je links 6 keuzes en rechts ook! Je moet dan output test doen! Dan gaat de computer elk deel van de klok deel voor deel testen, wat hij gaat testen zie je ook op het scherm van je pc!

Bakkertje

Forumguru
Wat je omschrijft duid op een defecte schakelaar in de deur. Daar is iemand voor die dat voor 45 euro fixt voor je, moet je even googlen.
Bij onze beetle is ie ook stuk, maar daar zie ik hem wel terug in de logging van VCDS.. :pieker:

darkprojectx

Forumguru
Vanavond eens getest en inderdaad, de interieur verlichting gaat ook niet aan wanneer de bestuurdersdeur open gaat. Wel als de bijrijdersdeur open gaat.

Vanavond ook een test uitgevoerd middels vagcom op het instrumentenpaneel zoals hierboven beschreven, ook ff gefilmd;

Antera

Donateur
De test stuurt ook een keer de gong aan en die moet je dan horen en die doen het beide dus het zit inderdaad ergens anders in en waarschijnlijk in je slot bestuurderszijde.

darkprojectx

Forumguru
Nog een lelijke bijkomstigheid, soms blijft mijn kofferklep ook vergrendeld zitten. Zelfs bij nog extra op ontgrendelen drukken blijft hij dicht. Zitten deze gelinkt aan elkaar?

Cordoba

Forumguru
Volgens mij niet, kofferklep is meestal kwestie dat er óf iets tussen zit, óf iets tussen gezeten heeft, en er iets verbogen is van het ongrendelmechanisme (bij het slot zelf, in de dorpel van de kofferbak).

Joske

Forumguru
Nog een lelijke bijkomstigheid, soms blijft mijn kofferklep ook vergrendeld zitten. Zelfs bij nog extra op ontgrendelen drukken blijft hij dicht. Zitten deze gelinkt aan elkaar?
Hoor je hem van slot gaan? Is nogal luidruchtig ding (bij mij toch ;) ) dus moet wel makkelijk waar te nemen zijn

Bovenaan Onderaan