life hammer

hallo,

Ik wil één of twee lifehammers in mijn O1 monteren maar heb geen idee waar.
Daar Skoda standaard twee lifehammers monteerd in nieuwe auto's vraag ik mij af waar Skoda deze monteerd.

Er is hier vast wel iemand die een nieuwe Octavia heeft waar deze in gemonteerd zijn en dit met mij wil delen.

gr.
Deimos-phobos

Hallo Deimos-phobos,

Zowel bij mijn nieuwe, morgen of overmorgen te leveren, Octavia 2 als mijn vorige fabia lagen de lifehammers los in de opbergvakken van de portieren. Ik weet niet of alle dealers ze zo afleveren (hier heb je dus eigenlijk niets aan).

Wat mijzelf een goede plek lijkt (daar wil ik hem ook gaan plaatsen) is aan het dak, net achter het opbergvakje van zonnebril/binnenverlichting. Ik heb dat eens gezien bij iemand in de auto. Ook als je op de kop in het water ligt, kun je de life-hammer nog makkelijk vinden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groet,

Peter

TL@

Forumguru
Ik heb geen lifehammer, nochtans pas nieuwe auto.

Wil er eigenlijk ook geen, ziet er maar raar uit, zo'n hamertje ergens in je auto.

vdijk

Lid
het officiele antwoord is: het mooiste is als de hamer op het dak wordt gemonteerd. Op deze plek kunnen alle inzittende (dus ook diegene die achter zitten) erbij ingeval van een ongeluk.

zelf vind ik dit geen gezicht en heb er 1-tje bij de passagiers stoel (aan de middenconsole) vast gemaakt.

___JC___

Forumguru
Ik heb er toevallig dit weekend een lifehammer van mn pa gehad (die had er twee). Zat ook ff te zoeken naar een plek en het plafond leek me niet zo geschikt. Ik ben wat lang en dan wil je niks bij je hoofd in de buurt zegmaar.

Bij mij zit ie aan de binnenkant van de dorpel aan de bestuurderszijde. Voor mn stoel dus je stapt er overheen met instappen zegmaar. Had daar er geen last van en ik kan dr vanuit mn stoel bij.

bat

Lid
Bij de meeste nieuwe Octavia's worden ze tegen de middentunnel in de voetenruimte gemonteerd, ongeveer binnen handbereik. In ieder geval bij de mijne en bij de meeste andere die ik gezien heb. Bij VW worden ze ook op die plek gemonteerd.

Ja, ze zijn niet moeders mooiste, maar op die manier zitten ze niet al te erg in het zicht, maar zijn ze wel redelijk goed te pakken. De achterpassagiers hebben wel pech, maar ik neem aan dat de bestuurder het hamertje wel even doorgeeft...

De achterpassagiers hebben wel pech, maar ik neem aan dat de bestuurder het hamertje wel even doorgeeft...

Dan moet de bestuurder daar nog wel toe in staat zijn. Als die knock-out op zijn plek zit/ligt, heb je daar als passagier niet veel aan..

groet,

Peter

het officiele antwoord is: het mooiste is als de hamer op het dak wordt gemonteerd. Op deze plek kunnen alle inzittende (dus ook diegene die achter zitten) erbij ingeval van een ongeluk.

zelf vind ik dit geen gezicht en heb er 1-tje bij de passagiers stoel (aan de middenconsole) vast gemaakt.

Op het dak? Misstaat wat zo'n oranje hamer op laten we zeggen een zwarte auto. Bovendien moet je wel lange armen hebben om via het raam bovenop het dak te komen:1761:

Ik heb geen lifehammer, nochtans pas nieuwe auto.

Wil er eigenlijk ook geen, ziet er maar raar uit, zo'n hamertje ergens in je auto.

Hallo Deimos-phobos,

Zowel bij mijn nieuwe, morgen of overmorgen te leveren, Octavia 2 als mijn vorige fabia lagen de lifehammers los in de opbergvakken van de portieren. Ik weet niet of alle dealers ze zo afleveren (hier heb je dus eigenlijk niets aan).

Wat mijzelf een goede plek lijkt (daar wil ik hem ook gaan plaatsen) is aan het dak, net achter het opbergvakje van zonnebril/binnenverlichting. Ik heb dat eens gezien bij iemand in de auto. Ook als je op de kop in het water ligt, kun je de life-hammer nog makkelijk vinden.

Hopelijk heb je hier wat aan.

groet,

Peter

Bij mijn nieuwe Fab zaten ze ook aan de middenconsole bij de voeten vast, bestuurders- en bijrijderskant. Is helemaal niet lastig.

@ TL Ik zou ze toch wel nemen want met blote handjes of een bosje sleutels krijg je je raam niet zo makkelijk door.

Heeft iemand van jullie wel eens nagedacht hoe je bij het hamertje komt om je gordel los te snijden als je ondersteboven in een sloot ligt?

Fabia

† In Memoriam
˙oʇnɐ ǝɾ uı ʇƃuɐɥ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo ǝɾ slɐ ʇpɹoʍ ƃıʇsɐl ʇsǝq ʇǝɥ ʇɐp ʞuǝp

dank voor de reactie's,

Het is inderdaad een afweging tussen uiterlijk en veiligheid..
het midden console (armsteun) is inderdaad voor mij denk 1 van de meest verstandige keuze's. Ik heb hem liever ook niet tegen het dak en de midden console zal ik vast nog wel bij kunnen op z'n kop.

gr.

fabia hoe doe je dat btw? op z'n kop tikken?

___JC___

Forumguru
Heeft iemand van jullie wel eens nagedacht hoe je bij het hamertje komt om je gordel los te snijden als je ondersteboven in een sloot ligt?

Heb je er weleens over nagedacht hoe je, na het inslaan van de ruit met je handige lifehammer, uit je auto komt als je ondersteboven in een halve meter bagger ligt?

De dealer heeft mijn hamers aan beide portierszijde bevestigt net onder de dorpel. Geen last met instappen en toch goed bereikbaar. Helaas zien die dingen er niet fraai uit. En hopelijk heb ik ze nooit nodig.

Heb je er weleens over nagedacht hoe je, na het inslaan van de ruit met je handige lifehammer, uit je auto komt als je ondersteboven in een halve meter bagger ligt?
Hmmm, misschien heb je in zo'n geval wel meer overlevingskans als je die bagger buiten laat en dus helemaal niets inslaat...

Bovenaan Onderaan