life hammer

haha errug grappig :D.

trouwens nog eens rustig gekeken naar een plekje,
Tussen de portieren in. net onder de gordelspanner
zou dat wat zijn?
 

JeeWee

Actief lid
In mijn O2 zijn door de dealer twee van die oranje apparaten gemonteerd; aan de bestuurderszijde aan de voorkant van de stoel (totaal uit het zicht, uit het bereik van voeten of andere lichaamsdelen bij het instappen maar wél binnen bereik als ik m nodig heb), en aan de passagierszijde tegen de middenconsole. Kan ik, als bestuurder, ook nog net bij. Maar dat kan ook aan die lange armen van me liggen ;)
 

Gieliovd

Forumguru
Ik had er altijd eentje in het vakje onder de passagiersstoel liggen.

Ik wil zo'n ding ook liever nooit gebruiken, brr....

Ik vraag me wel eens af hoe gemakkelijk zo'n ruit springt. De bolling staat naar buiten gericht en de ruiten zijn niet gelamineerd... dus ja wat doet het?

Mijn moeder doet vaak rijdend haar gordel al af in het begin van de wijk (dom) en mept geregeld met de gesp tegen de ruit aan(lomp). Ik blijf me verbazen waarom die ruit nog nooit gesprongen is.

Laten we allemaal hopen nooit ondersteboven in een sloot te komen, want dan helpt die lifehammer ook niet meer denk ik, behalve om je gordel door te snijden.

Oja, en in mijn geval een blauwe gloed in mijn auto (welke auto?) te verspreiden met het ingebouwe LED lampje.
 
Heb laatst bij Mythbusters gezien hoe handig die hamer werkt. Eerst probeerden ze onder water met een mobieltje, bos sleutels en een stevige veiligheidsschoen de raam door te krijgen en dat ging niet echt makkelijk. Vervolgens met de lifehammer en de ruit sprong na het kleinste tikje al in duizenden stukken.
 

bat

Lid
Met zo'n lifehammer creeer je een extreme puntbelasting op de ruit. Als je dat op de goede plek doet (dus aan de rand van de ruit), spat de ruit vanzelf uit elkaar.

Met een sleutelbos (te weinig massa achter de punt(en) die het glas raakt), mobieltje (te stompe punt) of iets dergelijks lukt dat niet.

En ja, het werkt. Een boksbeugel werkt overigens ook, dat demonstreren ze in Parijs graag voor je bij de verkeerslichten als er een laptop op de bijrijderstoel ligt.
 

Han

Lid
bij mij is de lifehammer aan de bestuurderskant onder de stoel gemaakt (waar aan de andere kant een vak zit) en aan de bijrijderskant tegen de middentunnel. (2 dus)
 
........

En ja, het werkt. Een boksbeugel werkt overigens ook, dat demonstreren ze in Parijs graag voor je bij de verkeerslichten als er een laptop op de bijrijderstoel ligt.

Daarvoor hoef je niet door Parijs te rijden, ook in Nederland gebeurd dit. Collega van mij heeft het gehad in Utrecht. Overigens ook niet echt slim, maar das weer een ander verhaal.

Ik heb 2 lifehammers standaard gemonteerd gekregen van de dealer, ze zitten tegen de middenconsole bij het voeten einde, zowel bij de bestuurder als bij de bijrijder. Heb er niet zo'n last van.
 

Han

Lid
Daarvoor hoef je niet door Parijs te rijden, ook in Nederland gebeurd dit. Collega van mij heeft het gehad in Utrecht. Overigens ook niet echt slim, maar das weer een ander verhaal.

Ik heb 2 lifehammers standaard gemonteerd gekregen van de dealer, ze zitten tegen de middenconsole bij het voeten einde, zowel bij de bestuurder als bij de bijrijder. Heb er niet zo'n last van.
waarom ze dan geen lifehammer gebruiken? :)
 

Gieliovd

Forumguru
Dat valt zo op ;)

Ik heb dat trouwens ook gezien ja op Mythbusters, nu je het zegt!

Ik had ook een internet filmpje gezien waar een stel Polen een Audi A4 dacht ik wilden in komen, het lukte zelfs met een "tire iron" nog niet de ruit in te slaan van buiten. En dit was een standaard raam.

Ik vond het apart.
 
Ik had er altijd eentje in het vakje onder de passagiersstoel liggen.

Ik wil zo'n ding ook liever nooit gebruiken, brr....

Ik vraag me wel eens af hoe gemakkelijk zo'n ruit springt. De bolling staat naar buiten gericht en de ruiten zijn niet gelamineerd... dus ja wat doet het?

Mijn moeder doet vaak rijdend haar gordel al af in het begin van de wijk (dom) en mept geregeld met de gesp tegen de ruit aan(lomp). Ik blijf me verbazen waarom die ruit nog nooit gesprongen is.

quote]

hier een filmpje van RTV NH (youtube) [video=youtube;nZeHaMHQ5b8]http://www.youtube.com/watch?v=nZeHaMHQ5b8[/video]

Ziet er niet erg lastig uit.

Trouwens als je "doʞ u,z do" in de sloot terecht komt lekker in de modder zal er toch ook water naar binnen stromen. (ook met de ramen dicht)
dus zal je toch uit de auto willen en moeten de raampjes er uit.
 

Gieliovd

Forumguru
Tja, dat ziet er wel heel eenvoudig uit, zo'n tikje. Het glas springt er nog energiek uit ook aan de buitenkant.
 
In mijn nieuwe Octavia Elegance Attractive Buisiness Combi zit er zowel aan de bestuurderskant als aan de passagierskant een life-hammer. Beide zijn tegen de drempel gemonteerd.
 
On mijn O2 heb ik de lifehammer bovenop de middenconsole geschroefd, naast de handrem ongeveer. Zo kan je vanuit de hele auto erbij, te dicht bij de vloer lijkt me niet handig want als je ondersteboven in de gordels hangt kan je daar waarschijnlijk niet bij. De garage wist mij te vertellen dat je de gordel niet of moeilijk op de gebruikelijke wijze kan losmaken als je er ondersteboven in hangt, dus dan is het belangrijk om een lifehammer te hebben om de gordel los te maken en ook om er dan bij te kunnen.
De platte houder, die ik in de winkels bijna niet meer zie, staat dan netter dan de gebruikelijke kromme houder.
 
Bovenaan Onderaan