Linker voorstoel vervangen voor een ASS stoel.

Bakkertje

Forumguru
@spierings70 je had beter een stoel uit een VW Golf / Passat kunnen kopen (al dan niet elektrisch verstelbaar).
Deze hebben een verlengbare zitting, kantelfunctie en je kunt gewoon je airbag blijven gebruiken.
Zover ik weet zijn ASS stoelen ook op maat gemaatk voor 1 bestuurder, dus dan is het sowieso een compromis als je er met 2 bestuurders in wilt rijden.

Ik ben het overigens met je eens dat de standaard octavia stoelen te beperkt zijn qua instellingen (maar dat is persoonlijk)

Tees

Donateur
Mij werd destijds door de technische man bij ASS verteld dat ze geen stoelen met (zij)airbag kunnen leveren aangezien ze dan van ieder type stoel die zij hebben en voor iedere automerk (want in de stoel moet een airbag van het desbetreffend automerk zitten) minimaal 2 stoelen moeten laten testen en dit was/is veel te kostbaar voor ASS.
Hmm, misschien verkeerd onthouden dan, tis alweer een flinke tijd geleden tenslotte. Kan overigens ook zijn dat indertijd de airbags wat minder 'geavanceerd' waren en dus meer universeel toepasbaar. Aan het eind van de rit is het tenslotte niet veel meer dan een zak met een poeder en een elektronische ontsteking. Vonk is boem is ho.

Mogelijk dat er in de loop der jaren meer electronica bijgestopt is, omdat auto's dat tegenwoordig zo fijn vinden om over van alles een gesprekje met de onderdelen aan te knopen :deuk:

Je kunt overwegen om alsnog VW of Audi stoelen te monteren in je octavia. Ik weet niet of je gebonden bent aan een ASS stoel i.v.m. op maat gemaakt of dat je gewoon op zoek bent naar een betere zit. In het laatste geval zou ik de ASS doorverkopen en op zoek naar een nette stoel (of stoelen + achterbank?) uit een Golf/A3. Die stoelen hebben afhankelijk van de gekozen opties ook aansluitingen voor de airbag, gordel check, zitpositie check, verwarming incl. sensor en voetenverlichting achter. Ik heb in mijn octavia combi een set stoelen en achterbank uit een Audi A3 gemonteerd. Deze stoelen zitten heerlijk.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/audi-a3-stoelen-in-octavia-iii.40237/

Bovenaan Onderaan