RogerS
Forumguru
Kan iemand mij aangeven waar de regelunit van de airco (klimatcontrol) zit.
Deze zou nu volgens de garage defect zijn.
Historie:
In het voorjaar constateren wij dat de airco niet meer koelt. (In Oktober van 2015 voor het laatst helemaal bijgevuld bij de motorzuigerrevisie). Dus bij de reguliere onderhoudsbeurt gevraagd om de airco te repareren. Bleek dat de condensor flink lekte en moest worden vervangen.
Hiervoor een aparte afspraak gemaakt. Nadat de condensor was vervangen heeft de garage het systeem afgeperst en toen scheurde het veiligheidsventiel af... Er moest een nieuwe hogedrukleiding worden geplaatst.
Vandaag nieuwe hogedrukleiding gemonteerd en nu blijkt de airco nog steeds niet werken. De garage is ermee naar de Skoda dealer is geweest en men komt nu tot de conclusie dat de regelunit nu defect is. Uiteraard niet 100% zeker dat dit het dan ook is...........
Afgezien van de waanzinnige kosten moet de auto ook nog voor maandag as gemaakt zijn omdat ik deze bij een BMW dealer inruil voor een andere auto. Als voorwaarde had de BMW dealer dat de airco moest werken.....
Nu vraag ik mij af, hoe kan zo'n unit ineens defect raken? En zou misschien alle connectoren van de regelunit loshalen en inspuiten met contactspray misschien niet tijdelijk het probleem verhelpen????
Brrrr wat een ellende met de Superb....
Deze zou nu volgens de garage defect zijn.
Historie:
In het voorjaar constateren wij dat de airco niet meer koelt. (In Oktober van 2015 voor het laatst helemaal bijgevuld bij de motorzuigerrevisie). Dus bij de reguliere onderhoudsbeurt gevraagd om de airco te repareren. Bleek dat de condensor flink lekte en moest worden vervangen.
Hiervoor een aparte afspraak gemaakt. Nadat de condensor was vervangen heeft de garage het systeem afgeperst en toen scheurde het veiligheidsventiel af... Er moest een nieuwe hogedrukleiding worden geplaatst.
Vandaag nieuwe hogedrukleiding gemonteerd en nu blijkt de airco nog steeds niet werken. De garage is ermee naar de Skoda dealer is geweest en men komt nu tot de conclusie dat de regelunit nu defect is. Uiteraard niet 100% zeker dat dit het dan ook is...........
Afgezien van de waanzinnige kosten moet de auto ook nog voor maandag as gemaakt zijn omdat ik deze bij een BMW dealer inruil voor een andere auto. Als voorwaarde had de BMW dealer dat de airco moest werken.....
Nu vraag ik mij af, hoe kan zo'n unit ineens defect raken? En zou misschien alle connectoren van de regelunit loshalen en inspuiten met contactspray misschien niet tijdelijk het probleem verhelpen????
Brrrr wat een ellende met de Superb....