Auto is geleverd in juni 2012. Zijn er al mensen geweest die VOI hebben laten aan zetten? (tekst van Chatslet)
Alles overziende, blijf ik gewoon bij het bovenstaande (post #145). Ik wil er nog wel een aantal jaren mee doen.Ik niet - geen behoefte aan. Mijn jaargemiddelde tot nu toe komt uit op 27666 km (zag ik net bij het invoeren van een tankbon), dus 1 kleine en 1 grote beurt per 13 maanden is wel te overzien. En dan weet ik zeker dat alles op tijd wordt gecheckt.
@Jkz ik ben met vakantie geweest de afgelopen weken dus lees je post nu pas.
Mijn Fabia moet op 1 november voor de beurt bij de garage, dus dan zal ik de rekening posten.
Goed dat je de offertes hebt opgevraagd, dat onderstreept het verhaal dat de dealer gewoon relatief duur is. Voor wat betreft garantie en coulance, exact hetzelfde verhaal als bij mijn garage: onderdelen halen ze via Skoda, coulance zaken regelen zijn direct voor mij met een dealer. Leenauto is altijd gratis bij mijn garage, bij veel dealers betaal je daar ook nog eens extra voor (en ook bij mijn garage is het een nieuwe auto en geen afgeragd blikje).
En ja, de dealers verdienen niet veel op een auto, en halen het dus via de werkplaats binnen. Op zich niets mis mee, maar de tarieven zijn aanzienlijk gestegen de afgelopen jaren (volgens mij doordat lease maatschappijen een tijd lang 'toch wel betaalden'. Ook dat verandert nu langzaam.). De lokale Vakgarage doet goed werk, kent mij bij naam en heeft een veel persoonlijkere benadering. Ik prefereer dat boven de grote dealer met een flashy pand waarvan de hoge kosten, opgelegd door de importeur ivm 'merkidentiteit, etc. worden doorberekend in de tarieven van alle diensten.
Ik denk dat kostenbewust zijn niet verkeerd is, en die trend zal ofwel dealers nekken of dwingen tot andere aanpak (vandaar de vele reclame voor de 'all-in' onderhoudsbeurten bij veel merken).
Lijkt me een hoog bedrag voor een 60k beurt. Andere Skoda-dealer vragen zou kunnen, maar in principe moet hetzelfde bedrag eruit komen aangezien men vaste prijzen hanteert.
Bosch car service is een netwerk net zoals bijvoorbeeld Vakgarage. Geen ervaring met Bosch car service, wel met Vakgarage. E.e.a. staat of valt nog steeds met de garage in kwestie, net zoals er goede en minder goede dealers zijn.
Ik ben zelf nu een tijdje klant bij Vakgarage Vught, en die bevallen erg goed. Persoonlijke benadering, kennis van zaken en relatief scherpe prijzen. Bij een dergelijke garage (niet-dealer) liggen de prijzen gemiddeld zo'n 20% lager, indien er originele onderdelen worden gebruikt. Garantie, etc blijft gewoon behouden, dat is bij wet vastgelegd.
Betreft pechhulp (mobiliteitsgarantie): ik heb via mijn verzekeraar een pechhulp verzekering afgesloten voor het lieve bedrag van 3.50 Euro per maand. Inclusief Europadekking en woonplaatsservice. Dat verschil heb ik er al met een beurt bij de Vakgarage uit.
Ik zou zeggen: kijk eens op de site van Bovag of er recensies zijn van de betreffende garage. Dan gewoon er op wagen. Succes!
Wat voor banden heb je nu gekocht als ik vragen mag ?
Het advies voor de volgende beurt van mij betreft namelijk de standaard 16 inch Continental premium contact 2, maar die kosten bij de dealer 175,- euro voor 2 stuks inclusief montage. (prijs opgave)