LPG directe injectiemotoren

Hallo,

Eerder heb ik geschreven over de problemen met mijn BRC LPG systeem voor mijn 2.0TFSI.
Helaas zijn de problemen nog steeds niet opgelost. Ik had mijn hoop gevestigd op het nieuwe systeem van BRC voor directe injectiemotoren die binnenkort op de markt zal komen. Helaas hoorde ik vandaag dat dit systeem alleen geschikt zal zijn voor auto's vanaf 2013.

Nu weet ik dat onder andere Vialle het LPDI-systeem op de markt heeft gebracht vorig jaar en lees dat er veel (start-)problemen waren met dit systeem. Ik ben benieuwd of er forumleden zijn die een dergelijk systeem hebben ingebouwd en wat hun ervaringen zijn...
 

hemi24

Forumguru
Gas is toch om op te koken..?!? :maakmegek:

Weet je ook al wat de reden is dat nieuwe BRC systeem alleen geschikt zou zijn voor auto's vanaf '13?
 
Nee dat weet ik niet, waarschijnlijk omdat het systeem wat ik heb in principe gewoon zou moeten werken op bepaalde directe injectiemotoren en ze verwachten dat er veel nieuwe auto's zullen worden uitgerust met dat nieuwe systeem
 

Noord26

Forumguru
Gas is toch om op te koken..?!? :maakmegek:

:laugh:

Daarom heeft gas ook zo'n veel hoger octaan-getal als benzine. En probeert men om de vloeistof zo fijn mogelijk in te spuiten, als het ware als een gas.

En koken die je tegenwoordig op inductie. Sneller, zuiniger en een stuk veiliger. Gas is zooo jaren '90..
 

Canon-Eye

Forumguru
Die vegetariër doet meestal de boodschappen...
Maar maak je geen zorgen, ik red me prima (al zowat 44 jaar inmiddels :jaja:).
 

Blackokkie2

Forumguru
Ik was ook niet van plan me zorgen te maken,je red je vast zelf wel.:thumbsup: Maar mocht dat niet zo zijn en er kan geholpen worden dan kun je altijd vragen om:troost:.
 

Greenarctic

Donateur
Ik had een serieus bericht geplaatst. Maar aangezien zelfs de forumguru's alleen maar domme grappen maken bij dit topic heb ik die maar verwijderd. Zou de naam van het topic maar veranderen in grappen over gas.,... dat dekt de lading beter en dan kan de rest dit topic over slaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: BcB
Hmm ja, maar gelukkig dat zoveel mensen nog zo negatief over LPG denken anders zou de belasting op gas nog veel meer stijgen. Helaas werkt het niet altijd. Ik lees zoveel negatieve reacties en problemen over het LPDI systeem van Vialle dat ik dat geen optie vind. Ik rijd maar gewoon verder op m'n baggersysteem want goedkoop en dan spaar ik maar even door voor de nieuwe octavia rs...
 

Greenarctic

Donateur
Dat van die negatieve reacties is correct. Mijn inbouwer DMI werd ook niet blij van Vialle. Vandaar dat zij Prins adviseren voor de opvolger. Moet je nog wel even doorsparen voor de RS, ik houd het bescheidener met 1.4 tsi EBL.
 
Ik vind het meest trieste ook dat er ook (nog) geen oplossing is voor de problemen die klanten hebben. Als 'wacht maar even tot een nieuwe update' het enige is dat je kunt doen dan heb je volgens mij er echt flink de balen van.
Maar het is duidelijk dat het systeem niet werkt. Bij mijn systeem ben ik de enige ter wereld waarschijnlijk waarbij het opeens niet meer goed werkt. Dan is de druk niet groot genoeg om een oplossing te vinden.
 

Falcon

Donateur
Ooit eraan gedacht om gewoon rechtsbijstand in te schakelen, vanwege een ondeugdelijk product?

Daarnaast zou ik persoonlijk maar oppassen met alle probeersels die een gasboer doet. Je hebt simpelweg geen motorgarantie meer via PON.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat ga ik niet doen, er is namelijk geen oplossing voor het probleem. Als ik moeilijk ga doen kan het systeem misschien uitgebouwd worden en krijg ik wat compensatie maar daar heb ik weinig aan. Het rijd wel, niet perfect maar het moet maar even zo. Ik heb ook geen zin om een andere auto te kopen waar het systeem eventueel wel goed in zou werken want daar vind ik deze auto te lekker voor rijden, en wie zegt dat het in een andere auto wel probleemloos zou werken.
Omdat ik wel redelijk kan rijden op LPG zeg je (ik) ook niet zo makkelijk dat je dan maar volledig op benzine gaat rijden.
Op benzine rijdt de auto perfect dus ik heb geen motorgarantie nodig als ik die nog zou hebben.....
 

Zephir

Lid
Hallo Hendrik Jan. Ik ben nu wat research aan het doen naar een LPG systeem voor een 2.0TSI (wel voor een Octavia van modeljaar 2013). Welk type heb jij en kan je me misschien wat op weg helpen in de zoektocht (bijvoorbeeld door wat ik best vermijd?

Mvg
 
Hallo Zephir. Als je het nieuwste model hebt, O3, dan kun je prima een LPG-systeem nemen van BRC, deze is net nieuw op de markt/ komt bijna op de markt speciaal voor directe injectiemotoren. Laat je desondanks even goed informeren, denk ook na over waar je de tankaansluiting wil hebben etc. Ik heb veel problemen met mijn brc-systeem in combinatie met deze motor. Ik heb mijn auto laten chippen bij JD-engineering. Ik denk dat ik binnenkort de originele software er wil op wil hebben omdat het niet goed lopende systeem wel te maken heeft met het chippen. Mocht dat niet helpen ga ik de auto denk ik verkopen op benzine.
 

Zephir

Lid
Ik heb een O2, maar al wel met de CCZA motor uit de Golf MK6 (die andere software heeft voor 10 pk meer en de CCZB motorcode). Ik weet niet wat er in de O3 ligt. Kan de aansluiting bij in de tankdop? Hoeveel liter kan er in jouw tank en zit die in de uitsparing voor het reservewiel? Veel vragen hier :)
 
Bovenaan Onderaan