LPG directe injectiemotoren

Greenarctic

Donateur
Bij mijn 1.2 tsi is er een 65 liter tank in de ruimte van het reservewiel geplaatst. Ik weet dat er iemand een 69 liter tank heeft. Hij steekt zo een 4 cm boven de rand uit, dus je moet de vloer verhogen (of wordt verhoogd). Ik had de keuze een vulopening bij de benzinedop of in de bumper. Mij werd geadviseerd in de Bumper, kortere leiding en grotere diameter. Als hij naast de benzinedop kwam was de leiding dunner en zou het tanken langer duren.
 
Ik begrijp dat je veel vragen hebt. Ok je hebt dus een O2 na de facelift. Ik ben niet thuis in motorcodes ofzo, maar ik ga ervan uit dat je gewoon de 200pk versie hebt? Heb je en TSI of TFSI? Ik heb zelf de TFSI en heb geloof ik een 65 liter tank. Hierdoor bleef ik net in dezelfde wegenbelastingschaal en ik kan dus als het systeem aangeeft dat het gas op is, met een piep, 50 liter tanken. Dat betekend dat er nog 2 liter inzit van de 80% vullen van 65 liter. De tank zit (uiteraard) in de uitsparing van het reservewiel waardoor ik gewoon een vlakke laadruimte heb.

De tankaansluiting heb ik op een bijzondere plek. De meeste gasinbouwers boren een gat in je bumper en draaien er een dopje op. Geen gezicht natuurlijk. Ik heb de aansluiting op de plek van de trekhaak zitten. Het voordeel ervan is dat ik het systeem er zonder sporen weer uit kan halen, geen lelijke dop in m'n bumper heb en ik van 2 kanten kan tanken.

Het nadeel is dat ik een beetje moet bukken om de slang aan te sluiten bij het tanken en dat ik de aansluiting soms raak bij idiote drempels in de stad. De aansluiting is wel flexibel genoeg om deze klappen op te vangen.

Tijdens een vakantie in Duitsland vertelde een pomphouder dat de aansluiting zoals ik hem heb daar niet toegestaan is en dat in aansluiting gewoon naast de benzineaansluiting geplaatst kan. Volgens mij is dat een behoorlijk gepruts, maar achteraf had ik dat toch het liefste gehad. Ik weet ook niet of elke inbouwer daar de aansluiting wil of kan plaatsen. Maar dan kan helemaal niemand zien dat je op gas rijdt. Je moet dan alleen wel welke keer bij het tanken een nippel op de aansluiting draaien...

Ik rijd voornamelijk zuinig met de auto waarbij ik 500 km kan halen. Dit vind ik acceptabel, ik hoef dus niet elke dag te tanken.
 

Zephir

Lid
Dank je voor je reacties. Ik heb inderdaad een FL O2 RS, maar daar zijn ook nog motorverschillen in. In de eerste reeks FL O2's had de motor een riem en heette die, als ik het goed heb EA888 CCTA. Dat is de 200pk TSI die ook in de Golf gti MK5 lag. Vanaf een bepaald moment is daar de dan de EA888 CCZA in komen te liggen, met een ketting in plaats van een distributieriem. Dat is mechanisch dezelfde motor als in de Golf gti MK6, maar deze heeft daar de code CCZB met andere software en 10pk meer.

Als jij een TFSI hebt, dat is als ik het goed heb de EA113 BWA motor (BWA is de versie - EA113 het type). Dat is ook een 200pk versie van wat ooit de atmosferische 2 liter benzine van de VAG groep was. De EA888 is geen doorontwikkeling van de EA113 versies maar een compleet nieuwe motor. Mogelijk is het daarom nodig een ander LPG systeem te ontwikkelen.

Ik heb zelf een uitneembare trekhaak dus ik kan jouw systeem niet toepassen. Ik zie het ook niet zitten om in de bumper zo'n lelijke nippel in te bouwen. Als ik de conversie doe, is het eentje in de tankdop, naast de benzinevuldop.

In België is het wel verplicht om een lelijke LPG sticker te kleven. Ik weet wel dat er velen die enkel bij de keuring opkleven...

500km is goed op LPG, ik haal op benzine niet bijster veel meer nu. Het zou inderdaad wel goed zijn dat ik totaal geen benzineverbruik heb. Dat lijkt me wat raar... Ik hoorde van de installateur waar ik me informeerde dat het huidige BRC systeem tot 20% benzine verbruikt, om de 200 cycli eentje op benzine voor de koeling. Het nieuwe systeem gebruikt vloeibare LPG en koelt daarmee waardoor er totaal geen benzine meer nodig is. Daarvoor zitten er om de een of andere reden wel 3 pompen in de benzinetank??? Ik hoor ook dat Vialle afgeraden wordt... van Prins heb ik nog geen reviews gezien.
 

demunckbart

Nieuw lid
beste, ik heb met veel interesse uw bericht gelezen. Ik heb een mk6 gti met motor cczb. Hier zat al een landi renzo lpg installatie in. Hebben jullie dat ook op vanuit stilstand dat je echt serieus gas moet geven omdat het toerental toch wel terug valt?
Hebt u speciale bougies gestoken in uw wagen?

groeten
Bart
 

Zephir

Lid
Hey Bart

Ik ben uiteindelijk niet voor een LPG installatie gegaan. Er was eigenlijk niemand die me echt goede garanties kon geven voor mijn motor. Een installateur vertelde me dat hij problemen had gehad met directe injectiemotoren en dat BRC wel bezig was met een nieuw model voor de 2.0 TSI maar dat zou waarschijnlijk pas voor de Octavia 3 beschikbaar worden en was toen nog niet klaar. Welke motor daar in zit heb ik niet meer gevolgd en ik weet ook niet hoe dat zit in de Golf.
 

bobby45

Actief lid
Lpg op tsi motoren

Ja ik heb en lpg met grote tank in gebouwd door DMI in Groningen.DMI heeft div garantie en dingen aan gepast.

Mijn Skoda heeft i.v.m garantie geen last gehad en ja ik moest ook zuren bij PON en mijn dealer in Veendam. ( versnellingsbak ,voorruit werd wit,enz enz)

Mijn spruit stuk was de omloop klep stuk 50% garantie.

Het onderhoud was bij dealer en DMI gedaani.v.m stempels in je boekje

DMI bouwt lpg in voor PON en is dus bekent bij hun.

Wil je lpg bespaar niet op de in bouw

IK ga weer voor LPG doe mijn onderhoud samen/ zelf bij DMI of dealer.

ja er zitten bougie in die moeten krapper staan 0.6 mm gas ontsteekt veel lastiger dan benzine ik moet ook 2 keer starten ik vind het goed zo pomp je olie door je motor
 

bobby45

Actief lid
de oude was iets bruiner zo als bougies er uit zien met goede verbranding.
dit stuk ijzer kost zo,n 700 euro 20140508_080832.jpg
 

bobby45

Actief lid
was samen met 2 conti 5 banden apk muli riem remmen beurt en grote beurt 923.25euro

wat kost zo.n stuk ijzer deze is nw en er zitten beter as en lagers in de klep.

banen zijn 180 euro de riem moester toch af voor montage
 

turboturbo

Forumguru
DMI Groningen is de beste (zeker niet de goedkoopste, maar wie wil er vaak terug naar de garage voor LPG problemen), zeker voor VAG auto's als ik het zo lees op interwebs...?
 

bobby45

Actief lid
DMI Groningen is de beste (zeker niet de goedkoopste, maar wie wil er vaak terug naar de garage voor LPG problemen), zeker voor VAG auto's als ik het zo lees op interwebs...?

Ze doen voor mij zeer veel altijd en leen auto.
Er was na 1,5 jaar en nw pomp en computer gratis. deze viel onder garantie ik had geen problemen.
Ik kan altijd terecht maar hij heeft liever prins maar service is top en mijn gas pomp in de tank kan er weer 1 ton tegen aan.

rekening op ge zocht 2760 euro
 
Bovenaan Onderaan