LPG inbouwen Fabia en het verbruik

ronald_j

Actief lid
Zo zit ik er ook in hoor.. alleen op vakantie zou ik het toch niet aandurven om zonder weg te gaan.

Nee, ik ook niet. Maar ook daar moet ik weer relativeren. Naar ik begreep komt de Fabia2 ook alleen nog maar met een thuiskomertje. Nou, met zo'n thuiskomertje wil ik niet 500km thuiskomen hoor....

van_der_P

Senior Member
Je kunt in iedergeval wel weer vooruit,(zeker als je op een vervelend punt staat) en eventueel je band onderweg laten repareren.
Dat lukt je met zo'n reparatiesetje, als de band helemaal kapot is, niet. Dan is het Route Mobiel, ANWB of de dealer waar je op aangewezen bent.

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Ik rijd nu op LPG en ik vind het een ramp! Sterker nog, afgezien van de prijs zou ik het iedereen afraden.

wat punten:
  • Veel vaker tanken, max 300 km geloof ik
  • Minder zuinig dan benzine
  • Wanneer de auto automatisch overschakelt van benzine naar LPG dan houdt de motor even in. Gebeurt alleen na het starten.
  • Soms slaat de motor bij stilstand plotseling af.
Helaas moet ik nog anderhalf jaar met deze auto.

Met vriendelijke groeten.... Willem

Falcon

Donateur
De overschakeling geeft al aan dat jij een probleem hebt met je gasinstallatie WillemJan en dit zie je ook weer terug komen in dat hij plots afslaat.

Dit heeft te maken met afstelling van inspuiting.

Ik zou persoonlijk ervoor kiezen om even langs de Gasboer te gaan.

ronald_j

Actief lid
300km?!?

Dat kan maar 2 dingen betekenen.

1. je hebt een tank ter grootte van een koffiekopje
2. Je hebt een probleem met het gassysteem

Gezien het afslaan bij stationair denk ik aan het tweede. Ik zou je aanraden om met gezwinde spoed eens langs Vendel autotechniek in Heemskerk te gaan.

Net als met auto's heb je gassystemen van verschillende kwaliteiten. Je moet wel zorgen dat je een goed systeem laat inbouwen. Hiervoor moet je (net als bij aankoop auto) langs de fora en kijken naar ervaringen van mensen.

Helaas zijn er in de fabia rond 2000-2002 veel AG systemen ingebouwd. Met name de AG DGI systemen zijn een grote misser. Als je die hebt, bij deze mijn medeleven.
Een Prins (volgens velen de beste), landi, of vialle moet beter kunnen presteren dan dit.

WillemJan

Forumguru
(...)Helaas zijn er in de fabia rond 2000-2002 veel AG systemen ingebouwd. Met name de AG DGI systemen zijn een grote misser. Als je die hebt, bij deze mijn medeleven.
(...)

Hoi Ronald,

Ik heb gekeken op de 'opnamekaart LPG inbouw'. Er staat bij merk AG Holland en als type verdamper SGI. Heb ik dan nog steeds jouw 'medeleven' nodig? De inhoud is 51 liter.
Op en neer van Vijfhuizen naar Venlo (200 km enkele reis) en ik moet halverwege de terugreis tanken: er brandt nog maar een lampje (van de vijf).

(Een berekening: 51 liter * 75% (max vulling) * 1:10 km brengt mij 382 km ver weg)

Kan ik met deze problemen ook langs de Skoda dealer of is het beter om langs een gasboer te gaan?

Met vriendelijke groeten.... Willem-Jan

ronald_j

Actief lid
Hallo WillemJan,

Vendel is een gewone garage die verder ook heel goed is met LPG. Dus daar kun je altijd heen.
Je kunt eens een keer een tijd op benzine rijden. Als je dan vergelijkbare problemen hebt (zuipen, slecht stationair) kun je ook naar een gewone garage.

SGI (Sequential Gas Injection) is de volgende generatie AG systemen. Deze zijn ook niet van topkwaliteit, maar er valt best mee te rijden.

Het probleem van de DGI was dat de injector van bar slechte kwaliteit was en steeds stuk gaat. Vervangonderdelen werden niet meer gemaakt. Bij mijn weten heb je dit probleem niet met een SGI. AG is niet meer, maar ik geloof dat Teleflex de ondersteuning overgenomen heeft.

Ik heb een Fabia 1.4 74Kw met 47liter tank, en ik haal 12km uit een liter, dus moet beter kunnen. Als je er voor 300 euro aan moet repareren heb je dat er in 20 keer tanken uit. Daar zit je al snel aan.

WillemJan

Forumguru
(...)AG is niet meer, maar ik geloof dat Teleflex de ondersteuning overgenomen heeft.
(...)
Hoi Ronald,

Dit merk komt me heel bekend voor. Omdat ik een leasebak heb, ga ik eerst wel even langs mijn 'eigen' garage. Als die het niet weet, kan ik altijd nog naar Heemskerk toe. Ik kom daar elke dinsdag en donderdag langs (A9).

Dank je wel voor de hulp!

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Ronnie

Forumguru
Willem jan, ik rij ook met een 1.4 16v op LPG, AG/Teleflex met SGI (sequentieele gas injectie), 52 ltr ringtank en ik kan er zo'n 520 km mee rijden op 42 ltr. (ruim 1 op 13)
(Wanneer alle 4 groene leds uit zijn gaat de rode branden en kun je nog zo.n 50 km hoor)

Bovenaan Onderaan