LPG ingebouwd in 16.mpi motor hapert soms

jaspernl

Actief lid
Ik heb exact hetzelfde als anton358: ook bij mij kijken mensen achterom zo van "what the f*ck!?!?!". Na een seconde of 20 wordt het minder, maar het blijft irritant aanwezig. Zeker met de radio uit en voor een stoplicht. Het geluid komt dan boven het geluid van de kachel uit...
Nou blijkt mijn achterbuurman bij een gasinbouwstation te werken (sterker nog: zijn bedrijf heeft het ingebouwd...:laugh:) ... Gisteravond dus maar eens aangebeld. Hij vertelde dat dit niet normaal is, en dat de pomp zonder olie loopt. Dit is waarschijnlijk veroorzaakt tijdens transport: die pomp moet rechtop vervoerd worden, en dat gaat niet altijd goed.

Dus even een afspraakje maken bij de dealer voor vervanging van de pomp...

Pomp is vervangen.
Helaas zonder resultaat: de herrie is er nog steeds.
Ik heb nu bij de Pr*xis wat geluidsisolerende foam gehaald en dat erop gelegd. Dat scheelt wel. Het is nu draaglijk. maar ik vind het nog steeds niet kunnen, dat anno 2008 (2009 bijna...) een eenvoudig pompje zoveel herrie moet maken...

Zijn er mensen in Brabant met een Roomster op gas om eens naar het verschil te kunnen kijken en vooral luisteren??? Ben erg benieuwd, en op een forum kun je nu eenmaal niets horen...

louigi58

Senior Member
Ik heb in mijn Roomster 1.6 van november 2008 ook een lpg installatie van Vialle.
Ik rij pas sinds gisteren op gas (moest hem eerst op benzine inrijden), en zal het eens in de gaten houden. Tot nu toe nog niets gemerkt, maar ik denk ook niet dat ik al hele stukken op cruisecontrol heb gereden...
Wel valt me op dat er wat veel geluid uit de kofferbak komt: bij het aanslaan van de gasinstallatie (bij het starten bijvoorbeeld) is hdet erg hard. Daarna wordt het wel minder, maar blijft zeer wel aanwezig. Bij jou ook??

Dat is normaal, de Vialle installatie werkt met vloeibare gasinjectie en moet bij het starten eerst je brandstofsysteem op druk brengen. Je hoort dan 20-45 seconden de brandstofpomp lopen. Na die tijd loopt de pomp een stuk rustiger om de druk vast te houden. Mijn vorige O1 met 1.6 moter had ook hetzelfde euvel met de misfire op cruisecontrol. Elke 5 tot 8 kilometer een heel kort hikje. Dit deed ie zowel op gas als op benzine. Heb het er nooit uit kunnen krijgen, maar heeft ook nooit problemen opgeleverd.

cali05

Forumguru
IK heb de indruk dat het haperen van de motor minder wordt nu we wat langer op gas rijden. Wat het lawaai betreft ook ik ga een stukje geluiddempend materiaal over de tank leggen.

Groet
CJ

jaspernl

Actief lid
IK heb de indruk dat het haperen van de motor minder wordt nu we wat langer op gas rijden. Wat het lawaai betreft ook ik ga een stukje geluiddempend materiaal over de tank leggen.

Groet
CJ

Bij mij is het lawaai nog onverminderd. ik rij nu zo'n 750 km op gas.
ik heb er een flink stuk foam op gelegd (+- 4 cm dik, en over de hele kofferbak-vloer). Daarmee is het geluid een heel eind weg. Zeker met de stoelen neergeklapt is het goed te doen nu. met stoelen er uit (Roomster :489:) hoor ik de pomp nog steeds.
Succes!

GuusO

Nieuw lid
Ik rijd sinds een jaar en 28dkm een O2 1.6 MPI op gas met een installatie van Telefix AG. Ik hoor alleen een klep op de tank opengaan na contact aanzetten. Heel af en toe voel ik een schokje bij cc rijden, maar verder geen problemen gehad.

GuusO

Bovenaan Onderaan