luidsprekers achter in Fabia1

Boertje

Nieuw lid
hallo,

wie weet hoe het zit met de bedrading achter in de Fabia (comfort 2001)? deze is standaard niet voorzien van luidsprekers achter in. nu is mijn vraag: ligt er al bedrading en zo ja tot waar?

alvast bedankt.

alvast bedankt

DJNeO

Actief lid
Re: luidsprekers achter in Fabia

sorry, moet je teleur stellen bedrading is daarvoor helaas niet aanwezig... dit wordt zelf een kabeltje trekken en dan met speciale schoentjes in het ISO blok plaatsen...

Boertje

Nieuw lid

okee thanx is het zelf aanleggen een moeilijk werkje of is het zo klaar?

Daniel

Lid

Je moet wel een klein beetje handig zijn,en je moet niet denken dat je in een half uurtje klaar bent. Maar volgens mij zijn hier al meerdere topic's over hoe je het moet doen,kijk daar ook ff.

Succes.

(p.s ga je alleen speakers doen of zet je ook meteen tweeters in de deuren?)

Boertje

Nieuw lid

dat weet ik nog niet... zit zelf te denken aan beide. ik wil gewoon achterin ook een lekkere sound hebben.

Jpoers

Lid

tweeters in je deur is wat meer werk, maar als je bezig ben wel zohandig om dit meteen mee te nemen,

speakers inbouwen is ook een ramp, aangezien je niet zulke hele grote speakers kwijt kunt.

mochten er problemen zijn over hoe alles vast zit, gewoon ff terugkomen hier. zitten genoeg mensen die dit ook al gedaan hebben!

Boertje

Nieuw lid

okee bedankt zal ik doen... wat misschien ook een mogelijkheid is, is om in nplaats van de 2 weggers die standaard worden geleverd te vervangen door 3 weggers. hier zit als ik het goed heb al een tweeter in! het zal naar mijn mening een hoop werk schelen en ik kan de deurpanelen laten zitten.

Jpoers

Lid

zal zeker een hoop werk schelen, alleen komt dan het tweeter geluid volledig vanachteren. ipv vlak naast je hoofd. Maar is inderdaad wel zo makkelijk.

maar 3weg zijn meestal groter, weet niet precies wat er in de combi gaat maar in de hatchback gaat max 10cm. en dan nog zit de gordelspanner in de weg. geloof bij de combi is dit iets anders heb je meer ruimte.

DJNeO

Actief lid

3weg speakers wordt achterin moeilijk...

Kabels leggen voor het geluid hoeft opzich niet zo moeilijk te zijn...
Dashboard open halen zodat je makkelijk het kabeltje eronder kan leggen, en de dorpels zitten met klipjes geklikt... dit is dus een kwestie van voorzichtig omhoog trekken... wanneer je dit te ruw doet gaat de bevestiging van het klipje defect waardoor je dat punt niet meer kan gebruiken....

Als je ze onder je dorpels hebt ben je 3kwart en dan is het eigenlijk alleen nog een kwestie van aansluiten...
smile.gif

Succes!

Laus

Actief lid

ik wilde ooit een sub achterin...nu toch maar niet meer als ik dit zo lees.

Jpoers

Lid

Als je de kabels heb liggen is inderdaad een sub niet veel meer werk dan gewoon boxen plaatsen. tevens hoeft deze meestal niet meer ingebouwd te worden, dus iets makkelijker!

500! <<---jippie

john38

Lid
hallo

ik wil dat ook speakers achter in mijn fabia hatchback van 2005 bouwen maar mijn iso stekker die in mijn radio zit zit al vol met draden maar ik kan er niet achter komen welke ik moet gebruiken voor de achter speakers wie kan mijn de kleur steling vertelen welke ik nu voor achter kan gebruiken,je zou er wel achter kunnen komen maar dan moet ik alle deur panelen eraf halen en daar ben ik niet zo blij mee,dus als iemand de kleur steling weet wil ik dat graag horen

gr john

john38

Lid
hallo ronnie

Ik heb eens gekeken bij wat je zijn downloadcentra en ik zie dat 2e plaatje met die 8 polige aansluiting daar staat 3+4 speaker rechtsvoor, 5+6 speaker links voor
houdt dat in dat 1+2 en 7+8 dan voor achter is

gr john

john38

Lid
hallo ronnie

het is me duidelijk ga er zeker mee aan de slag,bedankt voor alle info en hulp

gr john

john38

Lid
nog een vraagje geldt dit voor alle radio's van skoda,ik heb namelijk de symphonie radio van skoda

Ronnie

Forumguru
Dit zijn ISO aansluitingen, dus genormd. Dit geld ook voor de andere aansluitingen op de radio, meet alleen even of de 12V plus en de geschakelde plus 12V goed om zitten. VW(Skoda dus ook) draait in de aansluitstekker deze twee om.

Edit: is bij jou niet van toepassing, de radio zit er immers al in)

Bovenaan Onderaan