luidsprekers achter in Fabia1

john38

Lid
ik heb inmiddels is even gekeken maar mijn stekker die de radio in gaat voor de speakers zit dus vol om speakers aan te sluiten maar weet je toevalig waar ik het op kan pakken want de draden zitten ingetapt en lopen als ik er recht voor zit naar rechts,zou ik achter het dashboardt kastje moeten zoeken???????

Ronnie

Forumguru
Heb je in de achterportieren ook luidsprekers? Dan kun je de draden in de B-stijl oppikken, anders moet je ze even opzoeken achter het dashboard.
Blauw/wit en blauw/bruin is Links,
Rood/groen en bruin/groen is rechts.

john38

Lid
nee ik heb in de achterdeuren geen speakers zitten,maar ik zoek ze wel op achter het dashboard kastje,maar heb ik nog een vraag in het dashboard kastje zit de schakelaar om je airbag uit en aan te zetten,moet ik daar voorzichtig mee zijn of hoe moet ik handelen zodat het geen schade op leverd
gr john

Ronnie

Forumguru
is geen probleem zolang je de draden er maar niet aftrekt; bij beschadiging blijft het airbaglampje aan....

john38

Lid
hallo ronnie

ben even aan het puzzelen geweest voor de spaekers achter in te bouwen,nou kom ik tot de conclusie dat de steeker achter in de radio voor de speakers maar 4 aangesloten zitten, ben toen even bij de skoda dealer langs gereden en laten kijken nu hoef ik alleen nog op 1+2 en 7+8 alleen nog maar 4 stekkertjes in het blokkje te doen en kabel eraan en spellen met die handel,er zatten dus voor achter nog niks in het blokje dat in de radio zit

gr john

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Dit is een heel oud topic (uit 2006) wat weer leven in is geblazen. Aangezien eht gaat over speakers valt het onder Car Audio. Topic dus alsnog verplaatst naar "Car audio. video, navigatie en andere gadgets"[/MODERATORBREAK]

Cordoba

Forumguru
Beste is inderdaad stekkertjes bijplaatsen, al zijn die soms moeilijk te vinden. Ik heb ze destijds via http://www.rickdonkers.nl/web/ te pakken gekregen, een handvol automaterialenzaken, en audio zaken in mijn regio verkochten alleen 'nee', of kwamen met het voorstel een ander ISO-blok te kopen, alle draden van het oude ISO-blok af te knippen, en de draden weer aan elkaar te bakken (met bovendien andere kleuren op het alternatieve ISO-blok).

Cordoba

Forumguru
Volgens mijn Skoda-dealer mochten dergelijke stekkertjes niet meer los geleverd worden (in de stekkers om de mistlampen aan te sluiten zitten dezelfde): ik kon alleen het binnenwerk van de stekkers bestellen met een halve meter draad eraan.:mad: (voor de mistlampen)

Octa Collection

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties, zijn de pinnetjes makkelijk bij te plaatsen of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?
Ik heb de website van Rick Donkers bekeken, hij heeft meerdere pinnetjes, welke moet ik hebben?

Een nieuw aansluitblokje is misschien wel net zo makkelijk, een soldeerbout en krimpkousjes heb ik wel in huis.
Heeft iemand hier een artikelnummer/website van?

john38

Lid
die zijn makkelijk erin te klikken niks apparts nodig gewoon kijken hoe de anderen er in zitten,en dan de andere er gewoon inklikken

Cordoba

Forumguru
Zoals John al aangeeft, even kijken hoe de andere pinnen er in zitten, en er gewoon in drukken. Site van Rick Donkers geeft inderdaad twee mogelijkheden, ik heb destijds 2 maten besteld (kosten is dubbeltjeswerk), om zeker te weten dat ik de goede had. Ik weet niet meer welke ik nu precies gebruikt heb, beiden passen als ik het goed heb, alleen de één is voor wat dikkere draad bedoeld dan de ander.

Octa Collection

Forumguru
Vandaag heb ik de speakers achterin eindelijk aangesloten.
De pinnetjes had ik besteld bij Conrad met voor de zekerheid een aansluitblok, die heb ik echter niet nodig gehad.
De kosten zijn inderdaad niet hoog, dus zeker de moeite waard!
Bedankt allen voor de info.

Bovenaan Onderaan