luidsprekers fabia 1 combi vervangen

AGTon

Forumguru
Re: luidsprekers fabia combi vervangen

haha dank je wel. zal is kijken misschien zet er al bedrading ( zal wel niet) .

DJNeO

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: AGTon</font><hr />

haha dank je wel. zal is kijken misschien zet er al bedrading ( zal wel niet) .

[/ QUOTE ]

Denk inderdaad dat het niet zo zal zijn... Duitsers denken wat dat aan gaat best moeilijk :S het is makkelijker om 1 soort bedrading aan te leggen waar ze al in zitten als 2 soorten bedrading waar zo of wel of niet inzitten, volgens mij kosten technisch ook omdat ze dan maar 1 type machine hoeven te hebben die geen wisselend programma hoeft te draaien, net zoals dat VW op een plek waar geen speaker zit uit kosten besparing daar een plastic nepfront maken... zonder gaatjes erin, wanneer ze nu 1tje daar neerhangen die ze normaal over de speaker plaatsen (dus 1 met wel gaatjes) dan lijkt het mij dat ze goedkoper uitzijn, omdat ze maar 1 front inplaats van 2 hoeven te maken... /forum/images/graemlins/confused.gif

AGTon

Forumguru

hmmz, lijkt mij wel lastig om de bedrading helemaal zelf door te trekken van voor naar achter. Ik denk dat maar dat ik het bij mijn 2 speakers voor hou en 2 tweaters

DJNeO

Actief lid

is niet moeilijk... je moet ze onder de dorpels leggen... heb het ook gedaan met de kabels van mijn versterker, zit allemaal met klemmetjes in elkaar geklikt, wanneer je een beetje zorgvuldig te werk gaat en niet als een ruwe ***** dan is dit heel goed te doen en heb je er veel plezier van /forum/images/graemlins/laugh.gif als je morgen naar de meeting komt kan ik het je wel laten zien hoe het ongeveer moet... /forum/images/graemlins/wink.gif

Jpoers

Lid

je kan de kabels makkelijk onder je dorpels krijgen, je klinkt inderdaad je dorpellijsten zo los.

alleen moet je ook ff kijken of achterin je radio wel alle contactpunten zitten.
om de een of andere gierige rede was dit bij mij niet zo.

AGTon

Forumguru

Ik heb een vdo dayton m4100 met navigatie. ga er vanuit dat het er wel inzit /forum/images/graemlins/wink.gif

Ik heb net gezien waar de boxen moeten komen. Ze zitten net achter de wielkasten. Als ik eens een vrij uurtje heb zal ik eens gaan sleutelen.

DJNeO

Actief lid

Wanneer je de kabels legt, wil je het bij de radio natuurlijk ook netjes doen, ookal zie je het niet... het is mede ook voor de kwaliteit van het geluid, wanneer je dat zult doen heb je een stekkertje nodig dat hieronder is afgebeeld, deze kan je makkelijk in de ISO stekker pluggen, en dan zit de kabel naar de speaker op de orginele wijze vast, hierdoor hoef je niet te klooien met kabels doorknippen en kroonsteentjes /forum/images/graemlins/smile.gif

Dit bedoelde JPoers volgens mij ook...

connector.jpg

AGTon

Forumguru

aha ok bedankt. hier had ik namelijk geen rekening mee gehouden /forum/images/graemlins/smile.gif

DJNeO

Actief lid

Die zijn zo bij een auto speciaal zaak te halen en kosten geen drol, dus dat scheelt wel weer /forum/images/graemlins/smile.gif

AGTon

Forumguru

ja idd, maar goed. Ik vraag mijzelf toch af hoe ik in hemels naam de bedrading in orde ga krijgen. Van achter naar voor, onder mijn dashboard, radio er uit slopen. hmmz veel werk weinig puf /forum/images/graemlins/wink.gif

vincent73

Nieuw lid

grappig he hoe zo'n vraagje een heel eigen wending krijg.

Ik ben in ieder geval een stukje wijzer geworden.

Helaas is de levering van mijn fabia nog een week uitgesteld (@#!* gasboer....) dus ik krijg hem volgende week vrijdag pas.

/forum/images/graemlins/407.gif

ronald_j

Actief lid
Ik ben zelf eerst maar eens begonnen met het lostrekken van de achter speakers. Daarna (en na installeren subwoofer) klonk het al een stuk beter.

Ik heb alleen het gevoel dat de balans tussen de hogetoner en de middentoner (alles < 8 inch is voor mij een middentoner) ver te zoeken is.

Heeft iemand al uitgevonden hoe je hier het beste bij komt? Ik wil eens een weerstandje voor die hogetoner schakelen en eens kijken hoe het dan klinkt.

Qua mid heb ik de indruk dat de opbrengst ook wat mager is, maar ik ben er nog niet uit of ik die ook zou willen vervangen.
Wat zit erin eigenlijk? 16cm?

D

Deleted member 2717

Weet iemand of er ergens een uitgebreide uitleg staat hoe je je deur bekleding loshaalt (eventueel met plaatjes) om bij je speakers te komen, alsmede de manier hoe je in de kofferbak bij de speakers komt..?

ronald_j

Actief lid
Hij moet er wel ergens staan, maar de plaatjes zijn vaak lastig te ontcijferen.
in de kofferbak was makkelijk. Ik ben vergeten hoe het werkt, maar ik was er vrij snel achter, dus ik denk dat jij er ook vrij snel achter bent.

Het geheim van de deurluidsprekers zit in de armsteunen.
Ergens in het midden onder de armsteun zit een klein gleufje. Hier moet je een lange dunne platte schroevendraaier insteken. Recht omhoog, totdat je niet verder kunt. Daarna draai je de schroevendraaier een kwartslag. Hiermee geeft als het goed is het klemmetje vrij, en kun je het paneel van de elektrische raambediening eruit halen.
De rest van de armsteun schuif je naar voren en dan komt hij vrij.
In de armsteun (nu bereikbaar) zitten een of twee grote schroeven. Deze draai je los. Verder zitten aan de randen schroeven en in de handle voor het openen van de deur.

Daarna zitten er alleen nog maar klikkers. Deze kun je zo lostrekken. Begin onderaan en werk naar boven. Als de onderkant los is, til je het paneel naarboven. Daar zit het in het raamkozijn gehaakt.

Houd er rekening mee dat de speakers vastzitten met popnagels, en dus evt. uitgeboord moeten worden.

Succes!

Ronnie

Forumguru
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, de beschrijving heb ik ook, echter werd het bestand te groot om te uploaden.
Mocht je het compleet willen stuur me dan even een pm met je mailadres.

Bijlagen

• Hoedenplankje.jpg
    Hoedenplankje.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 74
  • Portier.jpg
    Portier.jpg
    15,4 KB · Weergaven: 75
D

Deleted member 2717

Kijk eens! Meteen opgeslagen.. echter het houdeplankje, ik heb een combi.. dus die vlieger gaat niet op.

Moet wel zeggen dat ik net mijn eigen "hoedeplank kap" eraf heb gehaald.. heb daar foto's van en zal die binnenkort even posten als een How to..

Zal van de week ergens met de deuren beginnen.. heb een rammeltje in de zijportier, als ik een blokje in het bagagevakje doe, dan is het rammeltje weg.. heel bijzonder dus.. :tongue:

Ronnie

Forumguru
Ik heb ook een combi, met het hoedenplankje bedoel ik de 2 plastic rollohouders/geleiders aan de zijkanten onder de ramen.(daar waar de speakers inkomen)

D

Deleted member 2717

Ik heb ook een combi, met het hoedenplankje bedoel ik de 2 plastic rollohouders/geleiders aan de zijkanten onder de ramen.(daar waar de speakers inkomen)

Ik snap waar je heen wilt. Ik zie het ook redelijk terugkomen in het plaatje, alleen mijn "speakerhouder" heeft 4 klemmen terwijl ik op het plaatje er 3 zie, en het lijkt mij een Hatchbak op het plaatje..

Desalniettemin had dit plaatje me meer geholpen dan het gepruts wat ik zelf gedaan heb :tongue:..

Ik snap waar je heen wilt. Ik zie het ook redelijk terugkomen in het plaatje, alleen mijn "speakerhouder" heeft 4 klemmen terwijl ik op het plaatje er 3 zie, en het lijkt mij een Hatchbak op het plaatje..

Desalniettemin had dit plaatje me meer geholpen dan het gepruts wat ik zelf gedaan heb :tongue:..

Een vraag:zitten de draden bij jouw reeds voorgemonteerd?Ik kan nl nergens draden vinden voor het aansluiten van de luidsprekers.het vreemde is dat vanuit de radio wel draden lopen.....(ja ook naar de voordeur...)

Bovenaan Onderaan