Mag ik me voorstellen? Wouter

Goedemiddag,

een update over de wagen na ±40.000 km. Volgende issues hebben we ondergaan of aangepakt:
thermostaat heeft het eens begeven, ondervonden in de winter toen de wagen na 40 km autosnelweg plots een witte wolk uitblies bij vertrek van de afrit.
de achterste banden waren gecupt, deze eens vooraan gezet omdat er precies veel lawaai te horen was, vervangen.
de sigarettenstank van de vorige eigenaar eruit gehaald door ozonbehandeling
panoramadak is in het oog te houden, maakt 1 jaar na onderhoud toch terug wat lawaai bij openen en sluiten. Al een microlaag vaseline aan de randen gesmeerd en de scharnieren met droge teflon ingespoten na reinigen maar nog niet 100% tevreden.

We hebben een weekje Ardennen achter de rug, daar komen de 170 pk's goed van pas met een volgepakte koffer (altijd een halve volksverhuis als je moeder de vrouw laat doen) en 4 personen aan boord. De papa heeft zich een aantal keer Freddy Loix gewaand, verbruik was een nette 5,5l op 100km of 1 op 18. Kan ik zeer goed mee leven.

APK zonder voorbereiding met onderscheiding afgerond, groene kaart zonder technische opmerkingen voor het komende jaar. Ik gebruik de keuring om de eventuele opmerkingen aan te pakken en zal niet eerst een garagebezoek inplannen. Lijkt me weggegooid geld. (80-100€ vermoed ik)

Einde juli moet de zoon een EK inline hockey gaan spelen in Spanje, uitgebreide onderhoudsbeurt voor we vertrekken en dan kachelen maar. Zal wel zwaaien naar alle charger en superchargerladende electromachines.

Aangezien ik nu met de fiets naar het werk ga komen de kms er niet zo snel meer bij, kan de wagen alleen maar langer van gebruikt worden. Ze komt alleen buiten bij ritten >20km, anders rijden we de Fabia. Kwestie van op bedrijfstemperatuur te geraken.

Nog even een chiptuning overwogen, maar de tuningboer wou er niet aan beginnen. Teveel kms op de wagen, ik heb niet aangedrongen. Kan de kost van de tuning beter spenderen aan diesel gezien de huidige prijzen.
Ook het aanpassen van de boxen is bekeken geweest, maar 1600€ voor nieuwe boxen (GLaden voor de kenners) + kleine versterker en extra isolatie in de deuren vond ik wat teveel voor een wagen waarvan ik niet weet hoelang nog te rijden.

Als werkpaard een zalig ding, kost niets teveel aan verbruik en voorlopig onderhoud. De balans haat-liefde slaagt richting liefde.

Laat het zo nog maar even duren...

De groeten

Bovenaan Onderaan